ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا تلگرام ویژگی «کانال» را از پیام‌رسان‌های ایرانی الگوبرداری کرده است؟

امروز معاون مرکز ملی فضای مجازی، شرط فعالیت پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی در ایران را پیروی از ضابطه‌ها عنوان کرد و مدعی شد که شرکت‌های خارجی در صورت تخطی از آیین‌نامه‌های مصوب، دچار مشکلات بزرگی خواهند شد. حال وی دلیل ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۳:۴۵

امروز معاون مرکز ملی فضای مجازی، شرط فعالیت پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی در ایران را پیروی از ضابطه‌ها عنوان کرد و مدعی شد که شرکت‌های خارجی در صورت تخطی از آیین‌نامه‌های مصوب، دچار مشکلات بزرگی خواهند شد. حال وی دلیل تصویب این ضوابط را حمایت از تولیدات داخلی ذکر کرده و فعالیت پیام‌رسان‌های داخلی را آنچنان نتیجه بخش دانسته که حتی اَپ های خارجی را به الگو برداری از آنها مجبور نموده است.

«امیر خوراکیان» به مقایسه پیام‌رسان‌های خارجی و داخلی پرداخت و با اشاره به انگیزهٔ بالای بخش خصوصی در حوزه شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های بومی تاکید کرد:

«در حال حاضر فعالیت خوبی در این راستا انجام شده و حتی ابتکار اولیه برخی مباحثی که در پیام‌رسان‌های خارجی وجود دارد، در کشور ما صورت گرفته است. برای مثال ایجاد «کانال» در یکی از پیام‌رسان‌های خارجی که هم اکنون مورد استفاده قرار می گیرد ابتدا توسط یک پیام‌رسان ایرانی طراحی و اجرا شد و بعد پیام رسان خارجی از روی آن الگوبرداری کرد.»

وی با اشاره به لزوم حمایت از شبکه‌ها‌ی پیام‌رسان داخلی، آن را جهت گیری مصوبه ساماندهی شبکه‌های پیام رسان موبایلی و شبکه‌های اجتماعی دانست و گفت که قرار است این شبکه‌ها از نظر دانش و زیرساخت فنی مورد حمایت قرار گیرند تا زمینه رشد آنها فراهم شود. اگر از قدرت رقابت با شبکه های مشابه خارجی را داشته باشند تا به عنوان پیام‌رسان‌های مورد اعتماد در داخل کشور، مورد استفاده قرار گیرند.

معاون مرکز ملی فضای مجازی خاطر نشان شد که پیام‌رسان‌های داخلی در زمینه زیرساخت، پلتفرم و دانش فنی در برخی قسمت‌ها دچار ضعف هستند که باید آنها را حمایت نموده تا نقاط ضعف را برطرف کرده و مخاطب میلیونی جذب کنند.

او به توسعه شبکه‌های اجتماعی در کشور امیدوار است و باور دارد با انگیزه، جذابیت و شور اقتصادی موجود در این حوزه، قطعاً شرایط خوبی از فعالیت پیام‌رسان‌های داخلی در کشور مشاهده خواهیم نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (36 مورد)
  • ehsan hasani
    ehsan hasani | ۲۸ شهریور ۱۳۹۶

    هیچ وقت از پیامرسان داخلی استفاده نمیکنم و همایت نمیکنم.هدف چنین پیامرسانی فقط و فقط رصد کردن مردمه

  • Mohammad 29
    Mohammad 29 | ۲۷ شهریور ۱۳۹۶

    اگه تلگرام هم فیلتر بشه مسنجر های تریما و سیگنال هستند از چی میترسونی آخه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی