ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با 5 کاری که Bixby Voice می تواند انجام دهد آشنا شوید

سامسونگ برای رقابت با گوگل اسیستنت و سیری دستیار هوشمندی را به نام بیکسبی توسعه داده است. این هوش مصنوعی علاوه بر ارائه امکانات معمول یک دستیار هوشمند؛ ناوبری را در تلفن های هوشمند سامسونگ ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

سامسونگ برای رقابت با گوگل اسیستنت و سیری دستیار هوشمندی را به نام بیکسبی توسعه داده است. این هوش مصنوعی علاوه بر ارائه امکانات معمول یک دستیار هوشمند؛ ناوبری را در تلفن های هوشمند سامسونگ نیز آسان تر از گذشته می کند. اینجا هستیم تا شما را با 5 کاری که بیکسبی سامسونگ می تواند انجام دهد آشنا کنیم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

1- درک سریع فرمان ها

یکی از ویژگی های برجسته بیکسبی درک عمیق و فهم بالای آن است. این بدان معناست که این هوش مصنوعی بسته به برنامه ای که باز کرده اید قادر به تفسیرآن چه می خواهید است. بنابراین اگر مرورگر اینترنت سامسونگ باز باشد، به راحتی می توانید از فرمان صوتی «Share this with Bob» استفاده نمایید. در رابطه با همین موضوع هوش مصنوعی می داند که به صفحه وب فعلی اشاره می کنید.

نهایتاً بیکسبی لینک را کپی کرده و به شما اجازه می دهد اپلیکیشن دلخواه خود را برای به اشتراک گذاری آن انتخاب نمایید. همچنین اگر در گالری تصاویر خود باشید و پس از باز کردن یک عکس از فرمان صوتی «Share this to Twitter» استفاده کنید، بیکسبی سریعاً متوجه اشاره کردن شما به آن تصویر به خصوص می شود.

با توجه به این که بسیاری از دستیاران هوشمند فاقد چنین قابلیتی هستند می توان گفت که این یک ویژگی منحصر به فرد برای بیکسبی سامسونگ محسوب می شود. Bixby Voice همچنین می تواند بر اساس اپلیکیشن مورد استفاده شما بین دو حالت بومی و متنی تغییر حالت دهد.

یکی از ویژگی های برجسته بیکسبی درک عمیق و فهم بالای آن است.

بنابراین اگر در صفحه اصلی باشید و از فرمان «Show me my most recent message» استفاده کنید، بیکسبی آخرین پیام را در پیام رسان پیش فرض تلفن همراه تان به شما نشان می دهد. علاوه بر این اگر از فرمانی مشابه در پیام رسان واتس اپ استفاده نمایید، دستیار صوتی بیکسبی آخرین پیام های واتس اپ را به شما نشان خواهد داد.

آگاهی متقابل و فهم عمیق بیکسبی سبب متمایز شدن آن از سایر دستیاران هوشمند شده است. به سبب این قابلیت با یک دستیار هوشمند کاربر پسندتر مواجه هستیم که قادر است به خوبی انسان ها را بفهمد. گوگل نیز طی به روز رسانی های اخیری که برای دستای هوشمند خود منتشر کرده، به روشنی تمایل خود را برای حرکت به این سمت نشان داده است.

2- پذیرفتن فرمان های به شدت خاص

دستیار صوتی بیکسبی به واسطه سازگاری آن با برنامه های سامسونگ و بسیاری از اپلیکیشن های شخص ثالث قادر است دستورات بسیار خاص و دقیق را برای شما انجام دهد. برای فهمیدن این موضوع کافیست از طریق بیکسبی وارد Voice Apps and Services شوید و روی یکی از اپلیکیشن های موجود در فهرست کلیک کنید.

آگاهی متقابل و فهم عمیق بیکسبی سبب متمایز شدن آن از سایر دستیاران هوشمند شده است.

به عنوان مثال اپلیکیشن دوربین دارای برخی فرمان های دقیق و کاربردی است. از طریق Bixby Voice می توانید بین دوربین عقب و جلو جا به جا شوید، فیلتر دلخواه خود را برگزینید و به تنظیم بخش های مختلف همچون فعال کردن HDR و اغییر سرعت شاتر بپردازید.

علاوه بر این باید گفت که این فرمان ها تنها به اپلیکیشن هایی که در حال حاضر باز هستند محدود نمی شود. در همین رابطه کاربران می توانند از بیکسبی بخواهند تا از آن ها سلفی بگیرد و تصویر ثبت شده را از طریق پیام رسان واتس اپ برای یکی از مخاطبانشان ارسال کند.

البته باید بدانید که Bixby Voice در دریافت فرمان ها آن چنان هم بی نقص نیست. گاهی اوقات دستیار صوتی بیکسبی قادر به انجام دستورات شما نبوده، متوجه لهجه شما نمی شود و نمی تواند هیچ کاری انجام دهد. به عبارت دیگر بهتر است به هنگام کار با بیکسبی از جملات بلند و بسیار پیچیده استفاده نکنید و کلمات را صدای رسا ادا کنید تا بدین وسیله این دستیار هوشمند دچار خطا نشود.

3- بیکسبی از اشتباه هایش درس می گیرد

در حالی که به نظر می رسد دستیار صوتی بیکسبی از زمان بتا تا به الان با پیشرفت های چشمگیری همراه بوده است اما باید بگوییم که هنوز هم درک درستی از برخی فرمان ها ندارد و غالباً برخی لهجه ها را نمی فهمد.

Bixby Voice در دریافت فرمان ها آن چنان هم بی نقص نیست.

اینجاست که یکی از ویژگی های فوق العاده بیکسبی خود را نشان می دهد؛ این دستیار صوتی قادر است از اشتباهات خود درس بگیرد و آن ها را اصلاح کند.

برای بسیاری از دستورات می توانید بازخوردی را مبنی بر این که آیا بیکسبی فرمان شما را به درستی تفسیر و آن را انجام می دهد یا خیر، ارائه کنید. علاوه بر این قادر خواهید بود از طریق منوی بیکسبی به تاریخچه آن دسترسی داشته باشید و دستورات گذشته را مرور نمایید. پس از آن امکان تصحیح اشتباهات صورت گرفته توسط Bixby Voice وجود دارد.

بیکسبی نیز بر اساس تعاملاتی که کاربر با این دستیار صوتی داشته و چیزهایی که به آن یاد داده، سطح وی را افزایش می دهد و به اصطلاح کاربر را Levels Up می کند. بیکسبی آماده است تا از شما یاد بگیرد و بهبود یابد. این دستیار صوتی هوشمند قرار است به لهجه، شیوه های شخصی کاربران و دستورات مورد علاقه آن ها عادت کند.

4- شخصی سازی فرمان ها

یکی از بهترین و لذت بخش ترین قابلیت های دستیار صوتی بیکسبی امکان ایجاد فرمان های شخصی سازی شده است. علاوه بر فرمان هایی که به صورت پیش فرض برای بیکسبی وجود دارد، کاربر نیز می توان دستورات جدیدی را برای آن ایجاد کند. بدین وسیله کاربران می توانند بهره وری بیشتری از این دستیار هوشمند داشته باشند.

این قابلیت به شما اجازه می دهد تا میانبرهایی را ایجاد کنید که توانایی انجام سریع و دقیق کارها را داشته باشند. به عنوان مثال می توانید با تنظیم فرمان ساده Wake up از بیکسبی بخواهید تا وضعیت آب و هوا را به شما بگوید، تقویم را نشان تان بدهد و حتی موسیقی صبحگاهی مورد علاقه شما را پخش نماید.

5- بیکسبی با خانه هوشمند شما سازگاری دارد

ساسمونگ  از مدت ها قبل به خوبی توانسته جای پای خود را در زمینه خانه های هوشمند محکم کند. در سال های اخیر شرکت SmartThing را خریداری کرد، به عرضه لوازم هوشمند پرداخت و همچنین ادغام دستگاه های شخص ثالث را نسبتاً آسان نمود.

با تکیه بر این اکوسیستم سامسونگ قصد دارد بیکسبی را به مرکز محصولات خانگی هوشمند خود تبدیل کند. عرضه بسیاری از محصولات هوشمند سامسونگ در بازارهایی که تولیداتی چون Google Home و Amazon Echo در آن ها جایی ندارند، یک مزیت بزرگ برای این شرکت محسوب می شود.

در رابطه با همین موضوع باید بگوییم که بیکسبی قابلیت اتصال به اپلیکیشن مرکزی Samsung Connect که به منظور مدیریت خانه های هوشمند کابران توسعه داده شده است را دارد. پس از اتصال کاربران می توانند با استفاده از فرمان های صوتی دستگاه های هوشمند خانه خود را کنترل نمایند.

از آن جا که Samsung Connect با بیش از 100 دستگاه مختلف سازگار است می توانیم آینده روشنی را برای دستیار صوتی بیکسبی و خانه های هوشمند متصور شویم. همانطور که گفتیم با تکیه بر این اکوسیستم کمپانی سامسونگ قصد دارد دستیار صوتی بیکسبی را به مرکز محصولات خانگی هوشمند خود تبدیل و بدین وسیله انجام کارها را ساده تر از گذشته کند.

آیا بیکسبی ارزشش را دارد؟

متأسفانه بیکسبی در تشخیص برخی لهجه ها اصلاً خوب عمل نمی کند. همین امر می تواند به یک کابوس برای کاربرانی بدل شود که نمی توانند لهجه انگلیسی را به درستی ادا کنند. بیراه نگفته ایم اگر بگوییم که قابلیت Bixby Voice توانسته تا دستیار هوشمند بیکسبی را جذاب تر از گذشته کند و کاربران زیادی را به سوی استفاده از آن سوق دهد.

با این حال مشکلاتی که در تشخیص صدا وجود دارد ممکن است تجربه استفاده برخی کاربران از قابلیت Bixby Voice این دستیار هوشمند را تضعیف نماید. آیا فکر می کنید که Bixby Voice ارزش صبر کردن را داشت؟ در بخش نظرات تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران دیجیاتو به اشتراک بگذارید و از نقاط مثبت و منفی این دستیار هوشمند بگویید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • freak
    freak | ۲۸ شهریور ۱۳۹۶

    خوبه تو خیلی جاها حالیشه ک چی میخوای ولی بعضی کارا رو تا بخوای بهش بگیو اون بفهمه و انجام بده خودت زود تر انجام میدی منظورم کارای کوچیکه ک البته تو تمام دستیار های صوتی همینحوره
    ولی من حتی زمانی ک سرما خورده بودم و بینیم گرفته بود خوب دستور هارو تشخیص داد

  • Mehran Shams
    Mehran Shams | ۲۸ شهریور ۱۳۹۶

    فعلا خنگه کمی باید کلماتو دقیق و با لهجه بگی .

  • yashar_azarsaeid
    yashar_azarsaeid | ۲۸ شهریور ۱۳۹۶

    بیکسبی عالیه. من واقعا ازش استفاده می کنم و لذت می برم. واقعا عالی می فهمه. خودش کلمات رو کامل می کنه و جواب های خوبی هم میده.
    امیدوارم به زودی پشتیبانی از نقشه هم بهش اضافه بشه، چون تو ماشین خیلی لازمه.:samsung:

  • ایمان
    ایمان | ۲۸ شهریور ۱۳۹۶

    تو مورد پنجم هوشمند رو نوشتید خوشمند اصلاح کنیید لطفا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی