ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی زنیت: «Defy Lab» دقیق ترین ساعت مکانیکی دنیا است

شرکت ساعت سازی سوئیسی زنیت با رونمایی از مدل «Defy Lab» اعلام کرد این محصول دقیق ترین ساعت مکانیکی دنیا بوده، و به مناسبت تکامل و پیشرفت این گونه ساعت ها که نخستین بار در ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

شرکت ساعت سازی سوئیسی زنیت با رونمایی از مدل «Defy Lab» اعلام کرد این محصول دقیق ترین ساعت مکانیکی دنیا بوده، و به مناسبت تکامل و پیشرفت این گونه ساعت ها که نخستین بار در سال 1675 توسط «کریستین هویگنز» اختراع شدند، به بازار معرفی می شود.

نوسانگر موجود در Defy Lab از ساختار یکپارچه بهره برده و فرکانس 15 هرتزی دارد

ساعت مورد بحث از نوسانگر نیم میلیمتری «Caliber ZO 342» با فرکانس 15 هرتز بهره می برد که از اکثر ساعت های مکانیکی موجود بسامد بیشتری داشته، و حتی نسبت به ساعت زنیت «El Primero» به عنوان رکورددار قبلی نیز 3 برابر سریعتر است. نوسانگر مورد اشاره ساختاری یکپارچه داشته و با جایگزین شدن به جای مکانیزم 30 قطعه ای قبلی، فرآیند تولید و مونتاژ را آسان تر کرده و استهلاک ساعت را کاهش می دهد.

بر اساس اطلاعات موجود، Defy Lab در هر 24 ساعت تنها احتمال خطای 0.3 ثانیه ای دارد که نسبت به استاندارد سختگیرانه «COSC» سوئیس (که تنها 3 درصد از ساعت های ساخت این کشور موفق به کسب آن شده اند) بسیار دقیق تر بوده و مقیاس 4- تا 6+ ثانیه را به راحتی پوشش می دهد.

همچنین ساعت مذکور بدنه ای از آلیاژ آلومینیومی «Aeronith» داشته که 2.7 برابر از تیتانیوم، 1.7 برابر از آلومینیوم و 10 درصد از فیبر کربن سبک تر بوده، و کل دستگاه در مقابل تغییرات دما، جاذبه و میدان مغناطیسی مقاوم است.

گفتنی است زنیت 10 نسخه از ساعت مورد بحث را به عنوان نمونه های اولیه تولید کرده که همگی به فروش رسیده اند، و انتظار می رود محصولات تولید انبوه سال 2018 و با قیمت 31 هزار دلار به بازار عرضه شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ایمان
    ایمان | ۲۸ شهریور ۱۳۹۶

    بزرگرترین علاقه من داشتن کالکشن ساعت هستش و ساعت های خاص

مطالب پیشنهادی