ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

جزئیات پرونده زیست محیطی پژو سیترون؛ اتهام تقلب نرم افزاری 2 میلیون خودرو

گروه خودروسازی PSA که شامل برندهای پژو، سیتروئن و DS است. متهم به استفاده از نرم افزار متقلب زیست محیطی در محصولات خود شده است. با توجه به خبر رسانه های فرانسوی، اگر این مسئله ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

گروه خودروسازی PSA که شامل برندهای پژو، سیتروئن و DS است. متهم به استفاده از نرم افزار متقلب زیست محیطی در محصولات خود شده است.

با توجه به خبر رسانه های فرانسوی، اگر این مسئله محرز شود می تواند جریمه ای 5 بیلیون دلاری را برای این گروه خودروسازی به همراه داشته باشد.

این مسئله توسط نهاد DGCCRF که به ارزیابی خودروهای مشکوک به حضور چنین نرم افزاری می پردازد، مطرح شده است. گرچه اسناد داخلی خود شرکت نیز به این مهم کمک کرده است. در حدود 2 میلیون خودرو دیزلی با استاندارد یورو5 از این نرم افزار سود برده اند.

گرچه خود PSA به شدت تمام این اتهامات را رد کرده است و با انتشار بیانیه ای هرگونه تقلب استراتژی شده را رد می کند و استفاده از فن آوری روز را قوی تایید می کند.

در ادامه این بیانیه آمده است که این شرکت هیچ گونه ارتباطی با مقامات قضایی برقرار نکرده است و از این مسئله که این اطلاعات به افراد شخص ثالث مورد اطمینان داده شده است، بسیار خشمگین است. این در حالی است که گروه PSA هیچگاه دسترسی به پرونده ارائه شده توسط DGCCRF را به دفتر دادستانی نداده است.

در خودروهای دیزلی گروه PSA با توجه به شرایط خاصی در حین استفاده در جاده و شهر، تخلیه اکسید نیتروژن NOX تغییر می کند. بدین صورت که در شهر ها این میزان کمتر می شود و در جاده ها در حالت متعادل خود قرار می گیرد.

به عبارت دیگر PSA طبق ادعای خود از این نرم افزار برای دور زدن تست های محیط زیستی استفاده نمی کند و حالت خاصی برای این تست ها ندارد.

در هر صورت باید منتظر ماند و دید که اوضاع چگونه برای این شرکت پیش خواهد رفت و آیا بلایی که دامن گیر گروه خودروسازی فولکس واگن شد، در مقایس کوچک تر دامن پژو و سیتروئن را خواهد گرفت یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی