ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کپسول فضایی دراگون با موفقیت به زمین بازگشت

شب گذشته کپسول فضایی «دراگون» که حدود سه تن مواد غذایی، آب و تجهیزات آزمایشگاهی را به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل کرده بود، با موفقیت در اقیانوس آرام فرود آمد. دراگون در بازگشت نیز ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

شب گذشته کپسول فضایی «دراگون» که حدود سه تن مواد غذایی، آب و تجهیزات آزمایشگاهی را به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل کرده بود، با موفقیت در اقیانوس آرام فرود آمد. دراگون در بازگشت نیز حدود 1700 کیلوگرم بار از جمله نمونه های تحقیقاتی و 20 موش زنده را با خود به زمین آورده است.

دراگون یک ابرکامپیوتر را با خود به فضا برده بود

در میان تجهیزاتی که این کپسول ساخت «اسپیس اکس» به فضا برد، یک ابر کامپیوتر ساخت HP نیز وجود داشت که برای آزمایش دوام کامپیوترها در فضا طراحی شده است. دلیل آزمایش دوام ابرکامیپوتر این است که ایستگاه فضایی بین المللی در معرض تابش های کیهانی قرار دارد که باعث فرسودگی سریع ابزارهای دیجیتالی می شود.

پرتاب این کپسول دوازدهمین ماموریت تامین تدارکات ایستگاه فضایی بین الملی توسط اسپیس اکس محسوب می شود. این شرکت قرار است در ماموریت های فضایی جدید از کپسول هایی که قبلا به فضا پرتاب شده اند، استفاده کند.

اسپیس اکس سه ماه قبل برای اولین بار از دراگونی استفاده کرد که قبلا به فضا فرستاده شده بود، اما بعد از انجام سفر اعلام کرد که هزینه های بازسازی این کپسول با تولید یک کپسول جدید تفاوت چندانی نداشته است، با این حال امیدوار است با گذشت زمان هزینه های بازسازی این کپسول ها را پایین آورده و از این طریق هزینه سفرهای فضایی را تا حد زیادی کاهش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی