ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تمام موبایل ها تا سال 2020 به حسگرهای بیومتریک مجهز خواهند شد

یکی از مهمترین ویژگی های آیفون X که توجه اکثر کاربران و تحلیلگران را به خود جلب کرد، قابلیت Face ID بود که با سنسورهای عمق سنج خود چهره کاربر را شناسایی کرده و با ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

یکی از مهمترین ویژگی های آیفون X که توجه اکثر کاربران و تحلیلگران را به خود جلب کرد، قابلیت Face ID بود که با سنسورهای عمق سنج خود چهره کاربر را شناسایی کرده و با استفاده از آن قفل موبایل را باز می کند.

قابلیت Face ID موجی از نگرانی بابت نقض حریم خصوصی را به وجود آورده است

فناوری مورد بحث موجب بروز نگرانی هایی در زمینه حریم خصوصی شده، که البته چند سال قبل با معرفی اسکنر اثر انگشت نیز شاهد نگرانی های مشابهی بودیم. اما این بار حتی «ال فرانکن» سرپرست کمیته حریم خصوصی سنای آمریکا نیز نسبت به تکنولوژی اپل واکنش نشان داده و از شرکت مذکور خواسته درباره نحوه عملکرد سیستم و حفاظت از اطلاعات کاربران توضیح دهد.

با این حال بر اساس نتایج پژوهش مؤسسه «Acuity»، پیش بینی می شود که تا سال 2020 میلادی تمام موبایل ها، تبلت ها و ابزارهای پوشیدنی حداقل به یک حسگر بیومتریک (اثر انگشت، تشخیص چهره، ضربان قلب،...) مجهز شوند.

لازم به ذکر است که بر اساس گزارش دیگری از مؤسسه مورد اشاره، ارزش بازار فناوری های بیومتریک شامل سخت افزار، نرم افزار و تراکنش های مربوطه از 6.5 میلیارد دلار در سال 2016، به 50.6 میلیارد دلار در سال 2022 خواهد رسید که نشان دهنده افزایش چشمگیر حضور تکنولوژی مورد بحث در زندگی روزمره خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mohsensalare
    mohsensalare | ۲۸ شهریور ۱۳۹۶

    دوغه تمام موبایل ها نمیشن
    مگه نوکیا ساده قراره منقرض بشه؟? ? ?

  • saeed tgn suq
    saeed tgn suq | ۲۸ شهریور ۱۳۹۶

    کنترل دقیق تر روی مردم

مطالب پیشنهادی