ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

زنجیره را بشکنید؛ زمان مقابله با آزار سایبری در بازی های آنلاین رسیده

آرام اما ناراحت گوشه ای نشسته است. دیگر توانی برای تحمل ندارد و چیزی نمی گذرد که اشک هایش آرام آرام از روی گونه ها سر می خورد و به روی میز می چکد. می ...

پدرام بهادری
نوشته شده توسط پدرام بهادری | ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۰

آرام اما ناراحت گوشه ای نشسته است. دیگر توانی برای تحمل ندارد و چیزی نمی گذرد که اشک هایش آرام آرام از روی گونه ها سر می خورد و به روی میز می چکد. می داند که اگر کسی گریه کردن او را ببیند، همه چیز بدتر می شود. بنابراین، سریع دست هایش را روی صورت حالا سرخ شده اش قرار می دهد اما صدای هق هق گریه را به این راحتی نمی توان پنهان کرد.

پیش از آن که وضعیت از این هم بدتر شود، از جای خود بلند شده و به سمت دستشویی انتهای حیاط می دود. حالا حداقل می تواند با تمام وجود گریه و خود را خالی کند، کاری که از انجام دادن آن هم هراس دارد. سر و صورتش را چندین بار با آب می شوید و با چشمانی قرمز به آینه رو به رو خیره می شود، چشمانی که از خشم این چنان سرخ هستند و نه از گریه و زاری.

آزار و اذیت یا اصطلاح انگلیسی آن، بولی شدن (Bully)، گویا نه در کشور ما بلکه در سراسر جهان پایانی ندارد. اگر در دوران مدرسه هیچگاه مورد اذیت و آزار قرار نگرفتید یا هیچ وقت دستخوش خنده و مسخره بازی نشدید، دو حالت بیشتر وجود ندارد: یا این بلا را دانسته یا ندانسته سر فرد دیگری آوردید و یا بسیار خوش شانس بوده اید.

اما چند سالی می شود که دنیای آنلاین بازی های ویدیویی نیز به طور جدی و نگران کننده ای به این معضل مبتلا شده است. ریشه کن کردن این بیماری شاید سخت و غیرممکن به نظر آید اما همه ما حداقل در بهبود شرایط حال حاضر نقشی مهم و اساسی داریم.

ادامه این مطلب را در ویجیاتو بخوانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • Amirmahdi ghodrati
    Amirmahdi ghodrati | ۲۹ شهریور ۱۳۹۶

    پیش ب سوی بااخلاق بازی کردن...

  • احد وصال
    احد وصال | ۲۹ شهریور ۱۳۹۶

    کلا بازی انلاین باشه من نصب نمی کنم ..حتی اگه بهترین بازی دنیا باشه ..

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی