ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن پیکرز؛ یک سرویس حمل و نقل متفاوت

روزانه به کمک مترو، اتوبوس و تاکسی در سطح شهر سفر می کنیم و خود را از نقطه ای به نقطه دیگری می رسانیم. اما در چند سال اخیر این رویه کمی متفاوت شده و ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

روزانه به کمک مترو، اتوبوس و تاکسی در سطح شهر سفر می کنیم و خود را از نقطه ای به نقطه دیگری می رسانیم. اما در چند سال اخیر این رویه کمی متفاوت شده و روش های سنتی با کمک گرفتن از تکنولوژی، لباسی تازه به تن کرده اند.

حالا با تلفن های هوشمندمان، با اسنپ و تپسی تاکسی می گیریم و با کمک الو پیک و دیگر سرویس های آنلاین، بار و بسته های مختلف را جا به جا می کنیم. خوشبختانه استفاده از این اپ ها در میان مردم، با رشد خوبی هم مواجه بوده و همین عامل نیز باعث شده تا بر تعداد این سرویس های آنلاین افزوده شود.

با این حال تمام سرویس های حمل و نقل آنلاین ایرانی، کامل نیستند. با اینکه بسیاری از آن ها سعی دارند تا با ویژگی های تازه شان، نیازهای مختلف افراد جامعه را پوشش دهند، باز هم با مشکلاتی رو به رو می شوند که شاید برایشان پاسخ مناسبی در آستین نداشته باشند.

به عنوان مثال یکی از مسائلی که در حال حاضر اغلب تاکسی یاب های ایرانی با آن درگیر هستند، عدم وجود دسترسی به سرویس های دراختیار یا همان تاکسی دربست است. به نوعی با بیشتر سرویس دهنده های حال حاضر، نمی توانید برای ساعاتی در روز، ماشینی را به طور کامل در اختیار بگیرید و با آن در سطح شهر سفر کنید.

به همین منظور حالا پیکرز پا به میدان رقابت گذاشته تا این مشکل را نیز بر طرف کند. پیکرز در اصل یک سرویس آنلاین حمل و نقل تازه و چند منظوره است که امکان جا به جایی بسته و همچنین سفر در سطح شهر را فراهم می کند.

اما مهمترین ویژگی پیکرز، امکان درخواست سرویس دراختیار است که می توان به واسطه آن، خودرو یا موتورسیکلتی را به صورت ساعتی در اختیار گرفت و به هر نقطه ای از شهر سفر کرد. البته پیکرز به جز این ویژگی متفاوت، از ایده های دیگر نیز وام گرفته و تقریبا به یک اپلیکیشن کامل و کارآمد تبدیل شده است.

همانطور که گفته شد، با پیکرز هم می توان بسته جا به جا نمود و هم وسیله نقلیه ای برای رفت و آمد پیدا کرد. به زبان ساده با نصب اپلیکیشن پیکرز، امکانات هر دو سرویس اسنپ و الو پیک در اختیارتان قرار می گیرد و امکان درخواست خودرو و موتور سیکلت برای امور مختلف فراهم می شود.

با پیکرز هم می توان بسته جا به جا نمود و هم وسیله نقلیه ای برای رفت و آمد پیدا کرد

از سوی دیگر کار کردن با پیکرز به لطف رابط کاربری مینیمال و ساده اش بسیار آسان است و کاربر با اولین نگاه به اپ به هیچ عنوان گیچ نمی شود. با این حال رابط کاربری پیکرز کمی جای کار دارد و نیازمند توجه از سوی توسعه دهندگان است.

رابط کاربری پیکرز بیش از اندازه خالی است و در آن به شدت روی رنگ سفید تاکید شده. همچنین جای خالی المان های گرافیکی زیبا در منوها، به شدت حس می شود و همین موضوع ظاهر اپ را کمی خسته کننده کرده است.

اما جمع و جور بودن رابط کاربری، روند کار با پیکرز را بسیار ساده و آسان کرده که می توان از آن به عنوان یک نقطه قوت یاد کرد. برای شروع کار با پیکرز نیز همانند تمامی سرویس های آنلاین دیگر، نیازمند ایجاد یک حساب کاربری هستید.

با ایجاد حساب کاربری به منو اصلی پیکرز هدایت می شوید که در آن سه گزینه، پیک، سواری و سرویس دراختیار جای گرفته است. از طرفی هر یک از این گزینه ها، شامل زیر مجموعه هایی هستند که دسترسی به امکانات بیشتر را ممکن می سازند. به عنوان مثال به کمک زیر مجموعه های گزینه پیک، می توانید اندازه بسته، نوع وسیله نقلیه و تعداد مسیرهای رفت و برگشت را انتخاب کنید.

جمع و جور بودن تمامی المان های رابط کاربری، روند کار با پیکرز را بسیار ساده و آسان کرده است

خوشبختانه پیکرز در امر انتخاب طرح ها و سرویس های مختلف، دست کاربر را بسیار باز گذاشته و افراد می توانند بسته به نیازشان از امکانات قابل قبولی برخوردار شوند. تنها کافیست طرح و نوع وسیله نقلیه مورد نظرتان را انتخاب کنید تا در سریع ترین حالت ممکن سرویسی مناسب با قیمتی قابل قبول دریافت کنید.

به کمک پیکرز، قادر به پرداخت هزینه سفر به صورت آنلاین نیز هستید و می توانید بدون پرداخت وجه نقد، از امکانات این سرویس تازه بهره مند شوید. با این حال لازم به ذکر است که پیکرز تازه به این عرصه قدم گذاشته و بسیاری از سرویس هایش هنوز غیر فعال هستند. فاز اولیه فعالیت های پیکرز با امکان درخواست موتورسیکلت آغاز شده و فعلا شرایط برای سفارش سرویس ماشین یا وانت مهیا نیست.

از طرفی فعالیت پیکرز هنوز گستردگی چندانی ندارد و تعداد وسائل نقلیه اش بسیار کم هستند. از این رو ممکن است زمان قبول کردن درخواست تان توسط پیکرز کمی طولانی شود. حتی ممکن است در بدترین شرایط هیچ فردی درخواست شما را قبول نکند و مجبور شوید از سرویس دیگری استفاده کنید.

با این حال همانطور که گفته شد، پیکرز هنوز اول راه است و امیدواریم که در آینده ای نه چندان دور، فعالیت هایش در حوزه حمل و نقل آنلاین را گسترش دهد و بر کیفیت سرویس هایش بیفزاید.

دانلود از طریق کافه بازار - دانلود از طریق گوگل پلی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Mohammad Karami
    Mohammad Karami | ۳۱ شهریور ۱۳۹۶

    آیکون فوویو رو بی رنگ کنی فکرکنم بهتر باشه?☺

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی