ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مروری بر نقدهای صورت گرفته در مورد آیفون 8 و 8 پلاس در نشریات معتبر دنیا

حدودا یک هفته پیش بود که اپل در پردیس تازه خود آیفون های ۸ و ۸ پلاس را معرفی کرد. این موبایل ها حالا در اختیار اصحاب رسانه قرار گرفته اند و به تدریج شاهد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۰

حدودا یک هفته پیش بود که اپل در پردیس تازه خود آیفون های ۸ و ۸ پلاس را معرفی کرد. این موبایل ها حالا در اختیار اصحاب رسانه قرار گرفته اند و به تدریج شاهد انتشار نقدها و بررسی های مختلف از آنها هستیم.

در ادامه این مطلب نیز قصد داریم نگاهی اجمالی داشته باشیم به برخی از بررسی های منتشر شده در این باره.

اما پیش از این امر بهتر است اشاره کنیم که این محصولات نخستین آیفون های بهره مند از پنل پشتی شیشه ای از زمان معرفی آیفون ۴ اس در سال ۲۰۱۱ میلادی تا به امروز محسوب می شوند. به همین خاطر در اغلب نقدهای منتشر شده به این مساله اشاره شده است، هرچند این نگرانی هم مطرح شده که آیفون های شیشه ای بیشتر از سایر مدل ها در معرض خطر شکسته شدن قرار دارند.

وال استریت ژورنال در مقاله خود آورده است:

این شیشه احتمالا شما را به یاد آیفون ۴ اس می اندازد که از جمله طراحی های  به یادماندنی اپل به شمار می رفت. اما بدنه براق آیفون ۷ اس حس بهتری را در کاربر ایجاد می کند و شکل و شمایلی نظیر به سنگ های صیقلی کنار اقیانوس را در ذهن تداعی میکند. حال آنکه در آیفون ۸ چنین حسی در کاربر ایجاد نمی شود و تردیدی نیست که این طراحی نسبت به بدنه خمیده محصولات رقبایی نظیر گلکسی اس ۸ سامسونگ دمده و قدیمی به نظر می رسد.

البته اپل تاکید کرده شیشه مورد استفاده روی آیفون ۸ و ۸ پلاس دارای نوعی لایه تقویت کننده است که استحکام آن را بالا می برد اما برای اثبات گفته های این شرکت شاید بهتر باشد منتظر انتشار  ویدیوهای دراپ تست از آنها بمانیم.

دیوید پیرس نویسنده نشریه Wired هم در این باره نوشته:

امکان شارژ بیسیم باعث می شود که آیفون ها کمتر نیاز به شارژ پیوسته داشته باشند و در هر زمانی آماده استفاده باشند. هر زمان که می خواهید می توانید این موبایل را بردارید و استفاده کنید و وقتی هم نیازی ندارید استفاده نکنید؛ در واقع هر زمان با موبایل تان کار نکنید دستگاه در حال شارژ است. البته کاربران اندروید مدت هاست که با این امکان آشنایی دارند اما تردیدی نیست که تعداد زیادی از کاربران آیفون به آن علاقمند خواهند شد.

Matthew Panzarino سردبیر وبسایت تک کرانچ نیز در بررسی خود تمرکز را روی دوربین های تازه آیفون ها گذاشته که به گفته اش قاتل دوربین موبایل های دیگر هستند و البته بهترین دلیل برای خریدشان. او به طور مشخص تحت تاثیر افکت های Portrait Lighting قرار گرفته و از آن تحت عنوان ویژگی قابل توجه در آیفون ۸ پلاس یاد نموده است.

به محض آنکه این موبایل ها به دست کاربران برسند آپشن های استودیو و contour شبکه های اجتماعی را پر خواهند کرد. البته کار با گزینه stage lighting اندکی زمانبر است اما وقتی در آن استاد شوید متوجه می شوید که نرم افزار به بهترین شکل ممکن و با بالاترین دقت کارش را انجام می دهد و شکل سر و موی سوژه ها را با دقت تشخیص خواهد داد. این نرم افزار می تواند تصاویری را ایجاد کند که واقعا حرفه ای به نظر می رسند و برای ساختنشان تا پیش از این شاید به تجهیزات و نورپردازی زیادی احتیاج بود.

گفتنی است یکی از افکت های Portrait Lighting استیج لایت (Stage Light) نام دارد که چهره سوژه ها را روی یک زمینه مشکی تیره قرار می دهد. اما همانطور که در ادامه مشاهده می کنید نتیجه کار با این افکت همیشه هم رضایت بخش نیست.

عکس اصلی در سمت چپ و عکس همراه با این افکت در سمت راست

جیمز مارتین عکاس نشریه CNET نیز بعد از تست دوربین آیفون ۸ و گرفتن بالغ بر دوهزار عکس با آن در سانفرانسیسکو اعلام کرده که به شدت تحت تاثیرش قرار گرفته و عملکرد دوربین این دستگاه را هم در ثبت تصاویر مملو از جزئیات و هم نور کم خوب ارزیابی کرده است.

به لطف حسگر جدید، مد HDR جزئیات بیشتری را در تصاویر سایه و روشن ثبت می کند. این مد همشه فعال است و نشان از تعهد بالای اپل به عکاسی محاسبه ای دارد. همانطور که می دانید در آیفون ۷ پلاس اینطور نیست و شما این اختیار را دارید که مد مذکور را در وضعیت اتو، خاموش و روشن قرار دهید.

اما در مورد عملکرد دستگاه بهتر است اشاره ای به بررسی نیلای پاتل دبیر ارشد نشریه ورج داشته باشیم. او در نقد خود بیشتر به توان پردازشی بالای چیپ A11 Bionic اشاره کرده که مسیر را برای آینده هموار می کند و البته تفاوت سرعت پردازشی اش با چیپ به کار رفته در آیفون ۷ چندان محسوس نیست.

من در زمان انجام امور ساده ای نظیر مرور وب، تماشای ویدیو و عکاسی هیچ افزایش قابل توجهی در عملکرد دستگاه نسبت به آیفون ۷ ندیدم. چند بازی را اجرا کردم و باید بگویم همه چیز کاملا سریع و روان انجام شد. همانطور که می دانید اپل تا چندین سال بعد از معرفی نسخه جدید آیفون آن را می فروشد و حالا آیفون ۶ اس هنوز هم در زمره انتخاب های کاربران قرار دارد. بنابراین بخش قابل توجهی از توان افزایش یافته چیپ جدید را می توان به بسترسازی برای آینده تشبیه کرد که البته بلافاصله بعد از کارکردن با دستگاه نیز متوجه اش نخواهید شد.

خرید آیفون های ۸ و ۸ پلاس توصیه می شود؟

بسیاری از نقد نویسان باور دارند که بهتر است منتظر عرضه آیفون ۱۰ بمانید خصوصا اگر هم اکنون آیفون ۷ یا نسخه پلاس آن را داشته باشید.

در این میان، نیلای پاتل شاید کمتر از سایرین تحت تاثیر قابلیت های آیفون های ۸ قرار گرفته بود و در نقد خود اعلام کرد که بعد از یک هفته کار کردن با این محصول دلیل چندانی برای عوض کردن آیفون ۷ خود و خرید نسخه جدید نمی بیند.

به عقیده او نسخه ۷ این موبایل هنوز هم سرعت بالایی دارد و ضمن برخورداری از وزنی کمتر در قالب همان طراحی در اختیار کاربران قرار می گیرد. علاوه بر این باتری دستگاه نیز بزرگ تر از نسخه جدیدش است. اگر هم شدیدا به مد  Portrait Lighting علاقمند هستید طبق گفته پاتل می توانید از ده ها اپلیکیشنی استفاده کنید که چنین افکتی را برای شما در عکس ها به ارمغان می آورند. چنانچه موبایل تان یکی از نسخه های ارائه شده غیر از آیفون ۷ است امکانات دوربین و سرعت آیفون ۸ برای مجاب کردن تان به خرید کافی خواهند بود.

Steve Kovach نویسنده بیزنس اینسایدر نیز در این باره گفته:

توصیه ام این است که از خودتان بپرسید حاضر به پرداخت چه مبلغی هستید. اگر از دست دادن برخی امکانات آیفون ۱۰ اهمیت چندانی برایتان ندارد آنگاه منطقی تر آن است که آیفون ۸ را خریداری نمایید تا از این طریق به مقدار زیادی هم در هزینه هایتان صرفه جویی نمایید. این محصول اغلب امکانات آیفون ۱۰ را دارد و بیشتر قابلیت های iOS 11 را هم پشتیبانی می کند.

کریس ولازکو نویسنده نشریه انگجت نیز در این باره گفته:

آیفون ۱۰ قطعا تا مدت ها در سرخط خبرها قرار خواهد داشت اما بعد از استفاده یک هفته ای از نسخه 8 یک نکته برای من روشن شده: اینکه آیفون 8 و نسخه پلاس آن شاید استایل مدل ۱۰ را نداشته باشند اما موبایل هایی حقیقتا خوب هستند که مشتریان وفادار اپل و کاربران تازه این شرکت را ناامید نخواهند کرد.

خبرنگار وال استریت ژورنال هم نوشته:

نکته ناامیدکننده در مورد آیفون ۸ این است: در گذشته اپل به ندرت وقتی موبایل تازه ای را با حافظه بیشتر معرفی می کرد قیمت ها را بالا می برد این بار اما یک به روز رسانی جزئی را ارائه کرده و ۵۰ دلار بیشتر را از کاربرانش طلب نموده است. این در واقع نخستین باری است که پایین تر مدل آیفون جدید قیمتی برابر با ۷۰۰ دلار دارد.

تغییرات آیفون ۸ اندک هستند و خوشحالم که نیاز نیست هزار دلار را برای خرید نسخه بهره مند از دوربین و پردازنده بهبود یافته و حتی شارژ وایرلس پرداخت کنید. اما لازم است اشاره کنم که حالا اپل در خانواده موبایلهای خود سه آیفون تقریبا شبیه به هم دارد: آیفون ۸، ۷ و ۶اس. بنابراین توصیه می کنم که نسخه گران تر را نخرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • Nsr
    Nsr | ۳۰ شهریور ۱۳۹۶

    با این اوصاف پس باید قید portrait lightning برای 7 pluso بزنیم؟

  • سیدمحمد غزنوی
    سیدمحمد غزنوی | ۳۰ شهریور ۱۳۹۶

    قاب پشت شیشه ای اسکی از روی قاب پشت گلگسی اس۶ نیست احیانا؟???

    • sahand shabanloei
      sahand shabanloei | ۳۰ شهریور ۱۳۹۶

      iphone 4 دیدی ؟!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی