ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ضریب نفوذ شبکه های اجتماعی در دنیا چه قدر است؟

در سال های اخیر شبکه های اجتماعی رفته رفته از ابزاری برای سرگرمی، تبدیل به اصلی ترین راه های ارتباطی در دنیا شده اند و بستر بسیاری از کسب و کارها و روابط بین المللی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

در سال های اخیر شبکه های اجتماعی رفته رفته از ابزاری برای سرگرمی، تبدیل به اصلی ترین راه های ارتباطی در دنیا شده اند و بستر بسیاری از کسب و کارها و روابط بین المللی را فراهم می کنند.

با توجه به آمارهای موجود، تقریباً 2.79 میلیارد از 7.48 میلیارد نفر در دنیا عضو شبکه های اجتماعی هستند که بیش از یک سوم جمعیت را شامل شده و ضریب نفوذ 37 درصدی را نشان می دهد.

آمار موجود در جدول بالا در وهله اول قابل پیش بینی به نظر می رسد، اما با نگاه به اعداد و ارقام جزئی تر شاهد موارد جالب توجهی (به خصوص در آسیا-اقیانوسیه) هستیم که حاکی از تفاوت اساسی در نفوذ شبکه های اجتماعی در بخش های نزدیک به هم هستند.

مناطقی که نرخ تفاوت منفی دارند، از پتانسیل بیشتری برای سرمایه گذاری برخوردارند

در جدولی که مشاهده می کنید، مناطقی که از نرخ تفاوت مثبت برخوردارند در واقع نسب به جمعیت واقعی خود، حضور فعال تری در شبکه های اجتماعی داشته و به همین نسبت نیز از فناوری مورد بحث بهره برداری بیشتری می کنند. اما مناطقی که نرخ منفی دارند، با توجه به حضور کمتر در شبکه های اجتماعی (در حال حاضر)، در آینده نزدیک پتانسیل بالاتری برای رشد داشته و فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری به شمار می روند.

گفتنی است طبق آمار کشورهای شرق آسیا (شامل چین، ژاپن، کره جنوبی و...) با تفاوت مثبت 11 درصدی، بالاترین حضور در شبکه های اجتماعی را به خود اختصاص داده اند که در مقابل کشورهای جنوب آسیا (شامل هند، پاکستان، نپال، بوتان و...) با منفی 15 درصد، اختلاف معنی داری را نشان داده و از تفاوت سطح فناوری در مناطق مورد بحث خبر می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ABCD EFGH
    ABCD EFGH | ۲۹ شهریور ۱۳۹۶

    منظورش 0.84 میلیارد نفره ولی بازم ? ? ?

مطالب پیشنهادی