ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار؛ سیزده اپلیکیشن برتر سال 2017 برای گجت های روت شده

با روت کردن تلفن هوشمند اندرویدی خود می توانید به اپلیکیشن های بیشتری در گوگل پلی و حتی فراتر از آن دسترسی داشته باشید. بهترین اپلیکیشن های روت قادر هستند عمر باتری تلفن همراه را ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

با روت کردن تلفن هوشمند اندرویدی خود می توانید به اپلیکیشن های بیشتری در گوگل پلی و حتی فراتر از آن دسترسی داشته باشید. بهترین اپلیکیشن های روت قادر هستند عمر باتری تلفن همراه را افزایش دهند، فونت ها و اموجی ها را با تغییر مواجه سازند، عکس های پاک شده را بازیابی کنند و حتی نسخه کامل لینوکس را بوت کنند.

اینجا هستیم تا شما را با بهترین اپلیکیشن های روت برای اندروید در سال 2017 آشنا کنیم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

1. Root Essentials

این ابزار یکی از بهترین اپلیکیشن های روت است که می شناسیم. Root Essentials از ابزار مهمی چون ویرایشگر build.prop و یا روت اکسپلورر و ابزار فلش کردن استفاده می کند. با استفاده از این نرم افزار همچنین توانایی پیاده سازی برخی مدهای محبوب را نیز خواهید داشت. از جمله این مدها می توان به تنظیم ژست های حرکتی مختلف روی حسگر اثر انگشت دستگاه اشاره کرد.

همچنین کاربران می توانند از میان 700 گزینه مختلف فونت دستگاه خود را تغییر داده، تراکم پیکسلی صفحه نمایش را کم و زیاد کنند و بدین واسطه ظاهری تازه به تلفن هوشمندشان ببخشند.

دانلود (رایگان): Root Essentials

2. Cerberus

همانطور که می دانید سرویس Find My Device گوگل به کاربران در پیدا کردن تلفن هوشمندشان کمک می کند. اگر می خواهید این کار را بهتر و حرفه ای تر انجام دهید و با یک راه حل ضد سرقت قوی مواجه باشید پس نگاهی به اپلیکیشن Cerberus بیاندازید.

این ابزار طیف گسترده ای از گزینه ها را برای حفاظت از موبایل شما در خود جای داده است. Cerberus به هنگام تغییر سیم کارت دستگاه مورد نظر به شما هشدار می دهد و یا از شخصی که قصد دارد به زور وارد موبایل تان شود عکس می اندازد.

این ابزار برای اجرا به دسترسی روت نیاز ندارد، اما اگر از آن روی یک تلفن اندرویدی روت شده استفاده نمایید باید گفت که اپلیکیشن فوق می تواند از تنظیم مجدد کارخانه در امان بماند. همین امر پاک کردن کامل تلفن همراه و فروش آن توسط سارقان را سخت تر از گذشته می کند.

دانلود (رایگان): Cerberus

3. Titanium Backup

برای کاربران معمولی اندروید، پشتیبان گیری کامل از اطلاعات به طرز شگفت انگیزی می تواند مشکل باشد. این در حالی است که کاربران دستگاه های روت شده می توانند این کار را بسیار آسان تر انجام دهند. در همین رابطه فکر می کنیم Titanium Backup توانسته به یک استاندارد در میان اپلیکیشن های پشتیبان گیری اندروید تبدیل شود.

این ابزار می تواند از اطلاعات اپلیکیشن های شخص ثالث، پیامک ها و بوکمارکهای موجود در مرورگر اینترنتی تان نسخه پشتیبان تهیه نماید. Titanium Backup قادر است پشتیبان گیری را زمان بندی کرده و نسخه پشتیبان را در سرویس هایی چون دراپ باکس و یا گوگل درایو ذخیره نماید.

این اپلیکیشن کاربردی همچنین می تواند فایل های سیستمی ناخواسته را حذف و اطلاعات را از فایل پشتیبان ناندروید استخراج و بازیابی نماید.

دانلود (رایگان): Titanium Backup

4. FlashFire

FlashFire یکی از بهترین برنامه هاست که به شما کمک می کند تا رام ها و کرنل های گوناگون را روی دستگاه خود نصب کنید. مزایای این ابزار تنها به اینجا ختم نمی شود؛ FlashFire تعدادی ویژگی اضافی به کاربران ارائه می کند که به طور معمول می توانید آن ها را در کاستوم ریکاوری خود پیدا کنید. با استفاده از اپلیکیشن FlashFire می توانید بدون ترک کردن محیط اندروید به تمام این ویژگی ها دسترسی داشته باشید.

این موراد شامل تهیه نسخه پشتیبان ناندروید از تلفن هوشمند اندرویدی تان است که می توانید آن را در FlashFire ،TWRP و یا در حالت Fastboot (مخصوص کاربران ماهر) بازیابی نمایید. در آخر نیز بگوییم که این ابزار به شما کمک می کند تا آپدیت OTA و یا ایمیج رسمی را بدون از دست دادن دسترسی روت روی تلفن همراه تان نصب کنید.

دانلود (رایگان): FlashFire

5. Viper4Android

Viper4Android یکی از بهترین برنامه های اکولایزر اندروید است. بر خلاف دیگر اپلیکیشن های صوتی موجود در فروگاه گوگل پلی، Viper4Android می تواند صدای دستگاه اندرویدی شما را در سطح سیستم تنظیم نماید. نتیجتاً تغییرات روی تمام اپلیکیشن های شما اعمال خواهد شد.

وجود گزینه هایی چون اکولایز و تقویت باس و همچنین پیکربندی آن ها به طور جداگانه برای بلندگوهای داخلی، هدفون، بلوتوث و دستگاه های خارجی از جمله مزایای این ابزار به شمار می روند. با استفاده از این اپلیکیشن می توانید حتی ضعیف ترین بلندگوها را نیز بهتر از گذشته کنید.

دانلود (رایگان): Viper4Android

 6. MacroDroid

ابزاری مانند Tasker یا MacroDroid به شما اجازه می دهند کارهای معمول را به طور خودکار انجام دهید. به عنوان مثال تنظیم صدا به هنگام متصل کردن هدفون به دستگاه و یا ارسال پیامک به شخصی خاص هنگامی که در یک محیط به خصوص قرار دارید از جمله این کارها است.

با دادن مجوز دسترسی روت به MacroDroid می توانید به طیف وسیعی از بخش ها همچون کنترل دیتا دسترسی داشته باشید. به کمک این قابلیت قادر هستید یک طرح صرفه جویی در استفاده از دیتا تلفن همراه ایجاد کنید. مثلاً می توانید یک لیست سفید از برنامه هایی که اجازه استفاده از دیتای دستگاه را دارند ایجاد نموده و یا آن را جوری تنظیم نمایید که در ساعات اولیه صبح به طور خودکار تلفن شما را روی حالت هواپیما بگذارد.

دانلود (رایگان): MacroDroid 

 7. Greenify

Greenify یکی از شناخته شده ترین و مهم ترین برنامه ها برای دستگاه های اندرویدی روت شده به حساب می آید که می تواند برای عمر باتری تلفن هوشمند شما مفید واقع شود. این اپلیکیشن استفاده دیگر برنامه های نصب شده از منابع را هنگامی که در حال استفاده از آن ها نیستید محدود می کند.

به عبارت دیگر Greenify اپلیکیشن هایی که ممکن است در پس زمینه در حال اجرا باشند را غیر فعال کرده و بدین سبب باعث صرفه جویی در استفاده از منابع سیستم می شود.

شاید Greenify در مقایسه با قابلیت Doze که در اندروید 6 معرفی شد آن چنان مفید به نظر نرسد، اما مطمئناً یکی از کاربردی ترین اپلیکیشن ها برای کاربرانی است که از نسخه های قدیمی تر اندروید استفاده می کنند.

دانلود (رایگان): Greenify

 8. Amplify

اگر صبح از خواب برخواستید و به یک باره متوجه شدید که نیمی از باتری تلفن هوشمندتان تخلیه شده است باید بگوییم که علت آن احتمالاً وجود قابلیتی به نام Wake Lock است. Wake Lock باعث می شود بعد از خاموش شدن صفحه گوشی پردازنده هنوز فعال باشد و بدین وسیله اپلیکیشن های مختلف به کارشان ادامه دهند.

Amplify نیز برای همین ساخته شده و می تواند جلوی Wake Lock را بگیرد. این ابزار نیاز به هیچ گونه تنظیمی ندارد و برای استفاده از آن به فریمور Xposed نیاز خواهید داشت. Amplify یک مکمل بسیار عالی برای Greenify محسوب می شود.

دانلود (رایگان): Amplify

 9. BetterBatteryStats

شیوه های مختلفی برای جلوگیری از تخلیه بی رویه باتری وجود دارد، اما گاهی یک مشکل خاص سبب بروز چنین اتفاقی می شود. در همین رابطه BetterBatteryStats به راحتی می تواند مشکل را شناسایی کند. به عبارت دیگر BetterBatteryStats اطلاعات دقیقی از باتری همچون بخش هایی که از قدرت آن استفاده می کنند را در اختیار شما می گذارد.

در ادامه باید بگوییم که شما همیشه قادر به شناسایی بخش خطاکار نیستید اما حداقل ابزار BetterBatteryStats برای شروع خوب است و می تواند در امر شناسایی تا حد زیادی به کاربر کمک کند.

دانلود (رایگان): BetterBatteryStats

 10. Orbot

Orbot یک برنامه پراکسی است که برای رمزگذاری و ناشناس ماندن داده تلفن همراه شما و کمک به حفظ حریم شخصی تان هنگامی که آنلاین هستید از Tor استفاده می کند. این اپلیکیشن با هر مرورگری کار می کند، اما با این حال برای امنیت بیشتر می توانید از Orfox استفاده کنید. Orfox نسخه ای از فایرفاکس به شمار می رود که Tor روی آن فعال شده است. این ابزار همچنین ترافیک برنامه های شما را از طریق Tor مسیردهی می نماید.

برخی از اپلیکیشن های شخص ثالث با پراکسی کار نمی کنند، اما Orbot می تواند این محدویدت ها را برای رسیدن به سطح بالاتری از حفظ حریم شخصی دور بزند. بنابراین می توان گفت که Orbot در حالت کلی قادر است بهتر از پراکسی ها و VPN های معمولی کار کند.

دانلود (رایگان): Orbot

 11. Emoji Switcher

واقعیت آن است که هر تولید کننده تلفن هوشمندی از اموجی های مختص به خود استفاده می کند. در همین رابطه پک های ارائه شده توسط برخی از تولید کنندگان بهتر از آن های دیگر است. اگر دسترسی به روت دارید و می خواهید اموجی های دیگر را نیز امتحان کنید به راحتی قادر هستید با استفاده از Emoji Switcher بین اموجی های مختلف سوییچ کنید.

Emoji Switcher ده جایگزین مختلف همچون اموجی های اصلی سیستم عامل اندروید، iOS و حتی شبکه اجتماعی توییتر را در اختیار شما می گذارد. نصب این پک ها و بازگشت به اموجی های پیش فرض تلفن هوشمندتان نیز به سادگی هر چه تمام تر انجام می پذیرد.

دانلود (رایگان): Emoji Switcher

 12. DiskDigger Photo Recovery

مطمئناً برای خیلی از شما پیش آمده که به اشتباه یک تصویر را حذف کنید. در صورت استفاده از سرویس هایی چون دراپ باکس و تهیه نسخه پشتیبان از تصاویر موجود روی تلفن همراه تان می توانید دوباره به موارد حذف شده دسترسی داشته باشید. در غیر این صورت ابزار DiskDigger را به شما پیشهاد می کنیم.

DiskDigger حافظه داخلی دستگاه شما را برای تصاویر، ویدیوها (اگر به نسخه ویژه آپگرید کرده باشید) و انواع دیگر فایل ها اسکن می نماید.

این اپلیکیشن حتی قادر است تصاویری که در شبکه اجتماعی توییتر و یا دیگر اپلیکیشن ها باز کرده اید را به شما نشان دهد. بنابراین اگر به روت دسترسی دارید و دلتان نمی خواهد از سرویس های ابری استفاده کنید، DiskDigger را جهت بازیابی تصاویر به شما توصیه می کنیم.

دانلود (رایگان): DiskDigger Photo Recovery 

 13. DriveDroid

DriveDroid به کاربرا اجازه می دهد تا رایانه خود را روی توزیع لینوکسی که روی تلفن هوشمندش ذخیره کرده است بوت کند؛ درست مانند حالتی که سیستم عامل مورد نظر خود را روی یک فلش ذخیره کرده باشید.

DriveDroid بیش از 40 توزیع مختلف از جمله اوبنتو را برای دانلود ارائه می کند. همچنین می توانید با ایجاد یک ایمیج خالی تلفن همراه خود را به یک فلش USB تبدیل نمایید. این یک ابزار بسیار عالی برای آزمایش توزیع های لینوکس و یا به عنوان یک درایو بوت اضطراری است.

دانلود (رایگان): DriveDroid

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • tarokh346
    tarokh346 | ۱ مهر ۱۳۹۶

    خداوکیلی شما حالتون خوبه شما دارین الان روت رو با جلیبریک مقایسه می کنید واقعا که من خنده ام می گیره لطفا قبل از هر چیزی اونو اول امتحان کنید بعد نظر بدین

  • Mr. Noom
    Mr. Noom | ۳۱ شهریور ۱۳۹۶

    @Mohammad Karemi
    نه با CF Auto Root روت کن و با Odin

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی