ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تسلا با همکاری AMD در حال آماده سازی چیپ مخصوص برای اتومبیل های خودرانش است

تسلا احتمالا در حال توسعه چیپی است که به وسیله آن تمام اطلاعات مرتبط با یک اتومبیل خودران را کنترل کند. اتومبیل های تمام-خودران بنا به وعده ایلان ماسک باید تا سال 2019 آماده بهره ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

تسلا احتمالا در حال توسعه چیپی است که به وسیله آن تمام اطلاعات مرتبط با یک اتومبیل خودران را کنترل کند. اتومبیل های تمام-خودران بنا به وعده ایلان ماسک باید تا سال 2019 آماده بهره برداری شوند.

به گزارش CNBC، این خودروساز معروف آمریکایی در حال کار با AMD برای تولید این چیپ مخصوص است. چندی پیش تسلا با استخدام جیم کلر، از مدیران اجرایی سابق AMD و جایگزین کردن آن با کریس لتنر، مدیر بخش مهندسی سخت افزار اتوپایلوت تسلا، گمانه زنی ها را بالا برد و حالا نیز از همکاری مستقیم با AMD می شونیم.

سانجای جها مدیر عامل گلوبال فاندریز، از زیر مجموعه های AMD امروز در کنفرانسی با اشاره مستقیم گفت که آن ها در حال کار کردن با تسلا هستند. تمرکز اصلی گلوبال فاندریز تولید چیپ و مدارهای الکتریکی است.

حتی CNBC می گوید که تسلا نمونه هایی از اولین پردازنده هایش را دریافت کرده است و حالا مشغول انجام یک سری تست روی آن ها است.

تبدیل اتومبیل ها به وسیله ای کاملا هوشمند و خودران نیازمند به قدرت محاسباتی بالایی است تا همه داده ها و دیده های دریافت شده توسط سنسورها و دوربین ها را در کنار هم قرار داده و در لحظه تحلیل کند و فرمان حرکت بدهد. اینتل نیز در حال حاضر با Waymo از زیر مجموعه های آلفابت مشغول همکاری است.

در همین حین، انویدیا کار با تویوتا، آئودی، ولوو و تعدادی دیگر از شرکت های خودروسازی را آغاز کرده است. تا چندی پیش نیز تسلا با انویدیا همکاری می کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • رضا حسنی
    رضا حسنی | ۳۰ شهریور ۱۳۹۶

    آقا محسن، مگه Glo fo مانده AMD هست ?????

مطالب پیشنهادی