ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تسلا درباره مسافت قابل پیمایش محصولاتش دروغ می گوید

حدود دو ماه پیش بود که کمپانی پر سر و صدای تسلا، تحویل مدل 3 را به مشتریان خود آغاز کرد. این خودرو با پیش فروش نزدیک به نیم میلیون دستگاه رکوردی استثنایی از خود ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

حدود دو ماه پیش بود که کمپانی پر سر و صدای تسلا، تحویل مدل 3 را به مشتریان خود آغاز کرد. این خودرو با پیش فروش نزدیک به نیم میلیون دستگاه رکوردی استثنایی از خود برجای گذاشته و قصد دارد در آینده نزدیک به پرفروش ترین خودروی الکتریکی جهان تبدیل شود.

میزان استقبال از مدل 3 به حدی بالا بود که تسلا در مقطعی سعی کرد برخی از مشتریان این سدان لوکس را به سمت مدل S که به لحاظ اندازه، امکانات و مسافت قابل پیمایش در وضعیت بهتری قرار دارد، هدایت کند. نگاهی به فوروم ها و صفحات فیسبوک نشان می دهد که این استراتژی تا حدودی موفقیت آمیز بوده، اما دلیل اصلی آن هیچ یک از سه فاکتور یاد شده نیست. مهم ترین عامل گرایش این افراد به طرف مدل S، در واقع زمان بسیار زیادی است که باید برای تحویل مدل 3  در انتظار ماند.

طبق اطلاعات رسمی منتشر شده توسط کمپانی تسلا، مدل 3 استاندارد می تواند تا 210 مایل (معادل 337 کیلومتر) را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کند. این رقم برای قوی ترین نسخه مدل 3 برابر با 310 مایل (معادل حدودا 500 کیلومتر) ذکر شده است.

با انتشار اسناد آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا (موسوم به EPA) درباره بُرد مدل 3، معلوم شده که تسلا در هدایت مشتریان مدل 3 به سمت مدل S کمی شیطنت به خرج داده است. بر اساس اسناد این آژانس، مدل 3 با باتری 80kWh می تواند در عمل تا 334 مایل (537 کیلومتر) را طی کند که این رقم بیشتر از رقم رسمی بوده و تنها یک مایل کمتر از مسافت قابل پیمایش قوی ترین نسخه مدل S یعنی P100D می باشد. این در حالی است که مدل S P100D تقریبا دو برابر قوی ترین نسخه مدل 3 قیمت دارد.

البته این کمپانی آمریکایی توانایی حرکتی مدل S P100D را نیز کمی پایین تر از میزان واقعی اعلام کرده است، چرا که این خودرو می تواند 341 مایل (548 کیلومتر) را بدون نیاز به شارژ طی کند.

مسافت قابل پیمایش محصولات تسلا احتمالا با هدف ایجاد یک شکاف نسبی بین تولیدات این شرکت، پایین تر از حد واقعی اعلام شده اند. دلیل دیگر می تواند به جلوگیری از اعتراض های ناشی از سبک متفاوت رانندگی مربوط باشد، زیرا ممکن است افراد مختلف حداکثر مسافت قابل پیمایش متفاوتی را با خودروهای الکتریکی خود ثبت کنند. در چنین شرایطی اگر فردی به مسافت ذکر شده توسط کمپانی دست پیدا نکند، احتمالا لب به اعتراض گشوده و می تواند دردسرهایی را برای سازنده ایجاد نماید.

در هر صورت محصولات تسلا در حال حاضر جزو برترین خودروهای الکتریکی بازار به شمار می روند و رقابت کردن با آنها برای هر رقیب تازه وارد بسیار دشوار خواهد بود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • HOOMAN_96
    HOOMAN_96 | ۷ مهر ۱۳۹۶

    #دورغ_شیرین

  • asasoal
    asasoal | ۱ مهر ۱۳۹۶

    ای کاش از این دروغ گفتناشونم یاد ایرانخودرو و سایپا میدادن

  • سامان
    سامان | ۳۱ شهریور ۱۳۹۶

    چه تیتر وحشت ناکی

  • nimasalehi72
    nimasalehi72 | ۳۱ شهریور ۱۳۹۶

    ترجمه‌ی عنوان مطلب ناقصه. بخش دومش رو هم ترجمه کنید و هم در سایت و هم کانالتون اصلاح کنید. اگر خبر رو از جای دیگه‌ای نقل می‌کنید لطفا در روند ترجمه بیشتر دقت کنید.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی