ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

جنگ جهانی هفتم؛ درگ ریس موتورترند 2017 [تماشا کنید]

هر ساله مجله معتبر و بزرگ موتورترند خودروهای سال را در دسته بندی های مشخص انتخاب می کند. این نشریه تخصصی اتومبیل، بهترین خودرو راننده محور دنیا که شامل  خودروهای اسپرت و سوپراسپرت عرضه شده در ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

هر ساله مجله معتبر و بزرگ موتورترند خودروهای سال را در دسته بندی های مشخص انتخاب می کند.

این نشریه تخصصی اتومبیل، بهترین خودرو راننده محور دنیا که شامل  خودروهای اسپرت و سوپراسپرت عرضه شده در یک سال اخیر میلادی است را گردآوری  و پس از تست و بررسی این خودروها در کنار یکدیگر، یک خودرو را را با لقب بهترین خودروی راننده محور سال انتخاب می کند.

این تست و بررسی شامل عملکرد این نامزدها در پیست اتومبیل رانی و حس و حال رانندگی با آن ها در جاده های پرپیچ و خم است.

در پایان و پس از معرفی قهرمان، مجله موتورترند تمامی رقبا را در کنار یکدیگر قرار می دهد و یک درگ ریس 407 متری یا 1.4 مایلی را برگزار می کند و به آن لقب درگ ریس سال را می دهد.

برترین خودروهای اسپرت معرفی شده در یک سال اخیر در این درگ ریس حضور دارند و رقابت بسیار جذاب و صدم ثانیه ای را به نمایش می گذارند.

در رقابت های امسال خودروهای انتخاب شده توسط مجله موتورترند که سازندگان آن ها با حضور در این رقابت ها موافقت کرده اند یا شرایط حضور آن ها مهیا بوده است، عبارتند از:

آلفارومئو جولیا کوادریفوگلیو، آستون مارتین DB11، شورلت کامارو ZL1 1LE، شورلت کوروت گرند اسپرت، فراری 488 GTB، لکسوس   LC 500، مزدا MX-5 Miata RF Club، مک لارن 570 GT، مرسدس AMG GT R، نیسان GTR NISMO، پورشه 718 کیمن S،پورشه 911 توربو S از نامزدهای رقابت های امسال به شمار می روند.

ارزش مجموع خودروهای شرکت کننده در رقابت های امسال به بیش از 1.9 میلیون دلار می رسد. انتخاب بهترین خودروی راننده محور به این مسئله مهم بر می گردد که چه حسی پس از این که پشت فرمان این خودروها نشسته اید، به شما دست خواهد داد. در واقع منطق جایگاه پایین تری در انتخاب برنده دارد.

برای مثال نگه دارنده جا لیوانی در مک لارن وجود ندارد. هیچ فردی قابلیت نشستن در صندلی های عقبی 911 را ندارد و قیمت فراری سر به فلک می کشد. اما در اینجا به این موارد چندان اهمیتی داده نمی شود.

تست ها به دو بخش کلی درون پیست و شهری تقسیم می شود و برنده باید بتواند در همه حال و تحت هر شرایطی بهترین حس و حال را به شما عرضه کند و این مسئله حتی در پشت ترافیک سنگین شهری نیز صدق می کند.

در بخش جاده های خارج شهری نیز با بستن بخشی از مسیر برای رساندن خودروها به حداکثر قابلیت های خود و مقایسه آن ها هر 86 سیلندر را آتش می کنند.

در پایان رتبه بندی نهایی به صورت زیر است:

12. آستون مارتین DB11

11. نیسان GTR NISMO

10. مزدا MX-5

9. مک لارن 570 GT

8. لکسوس LC 500

7. شورلت کوروت گرند اسپرت

6. آلفا رومئو جولیا

5. مرسدس AMG GT R

4. شورلت کامارو ZL1

3. پورشه 911 توربو S

2. پورشه 718 کیمن S

1.فراری 488 GTB

شرکت فراری پس از این که چندین سال دعوت موتورترند مبنی بر شرکت در این رقابت ها را رد کرده است.

امسال دوباره با آخرین محصول موتور وسط خود یعنی فراری 488 GTB که جایگزین فراری 458 ایتالیا که در آخرین حضور فراری در این رقابت ها برنده شده بود را به رقابت فرستاده است.

در نهایت این مدل توانست با شکست رقبای قدرتمندی همچون پورشه ها، کامارو و مرسدس بنز این عنوان را از آن خود کند. 488 باعث می شود که بهترین حالت رانندگی را در پشت فرمان این خودرو تجربه کنید.

تمامی توجه شما را به خود جلب می کند و باعث می شود تا متمرکز شوید. اشتباهات شما را تصحیح می کند و به شما کمک می کند تا بهتر شوید.

قوای محرکه فراری 488 GTB یک دنیا از حس بی پایان است. پس از تعویض هر دنده موجی از قدرت در اختیار شما قرار دارد.

موتور تا دور 8000 rpm می رسد و پس از آن جعبه دنده 7 سرعته دوال کلاچ وارد عمل می شود.

حتی صدای تولید شده آن چندان وارد اتاق نمی شود، با این که تنها چند اینچ در پشت سر شما قرار دارد.

شاسی، فرمان و سیستم تعلیق شما را شگفت زده خواهد کرد. فرمان بسیار سرزنده است و با دقت بسیار به درخواست های شما پاسخ می دهد.

گرچه هر 6 خودروی اول لیست توانایی اول شدن به تنهایی را داشتند اما از آن جا که تنها یک برنده در این رقابت ها وجود دارد. فراری شایسته این عنوان است.

فراری در پیست مسابقه که به نوعی هویت این برند به شمار می رود نیز عملکردی خارق العاده از خود نشان داد و توانست تبدیل به سریع ترین شرکت کننده امسال و تمامی ادوار گذشته تبدیل شود.

رندی پابست راننده چیره دست موتور ترند پس از ثبت این رکورد می گوید: من پس از رانندگی با پورشه کیمن S و عملکرد خیره کننده آن فکر می کردم که انتخاب بهتری جز آن را ندارم. زیرا حتی از برادر بزرگ تر خود یعنی 911 توربو S نیز پیشی گرفته است.

اما یک دور رانندگی با فراری کافی بود تا بفهمم امسال شرکت کننده های بسیار خوبی داریم. فراری شتاب گیری وحشتناکی را عرضه می کند. به گونه ای که آیپکس (نقطه مرکزی پیچ) را از دست می دهم. توربوهای این موتور V-8 یک خط گشتاور بزرگ و چاق و چله را به شما می بخشند.

جعبه دنده به زیبایی بسیار با موتور هماهنگ شده است. گرچه ترمزها آنقدر که من دوست داشتم حس توپر و نیش زنبوری ندارند و نیروی کافی پس از هر بار فشار ترمز را ارائه نمی کنند.

در پایان نشریه معتبر موتورترند با برگزاری یک درگ ریس بین تمامی شرکت کننده ها این جشنواره سالیانه را به پایان می رساند. تا به حال 6 بار این درگ ریس توسط موتورترند برگزار شده است و ویدیوهای آن بیش از 100 میلیون بازدید را پذیرا بوده اند.

امسال اما برای این که چاشنی هیجان این رقابت بیشتر شود. موتورترند یک مهمان ناخواسته را به رقابت های امسال دعوت کرده است. شرکت سازنده این خودرو تخصص بسیار خوبی در لانچ کردن فضاپیما و موشک ها دارد.

پس طبیعی است که وسیله نقلیه آن ها نیز باید رقیب سر سختی در یک مسابقه درگ باشد زیرا لانچ کردن خودرو و آغاز حرکت یکی از مهم ترین فاکتورهای مسابقات درگ به شمار می رود.

در هر صورت از شما دعوت می کنیم تا برترین درگ ریس سال شماره 7 را مشاهده کنید، درگ ریسی که با یک مهمان قدرتمند عجین شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • TeChNoLoGy
    TeChNoLoGy | ۳۱ شهریور ۱۳۹۶

    تسلا ماله امسال نیست فکر کنم اون مدلش

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی