ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شکایت ویمو از اوبر
تکنولوژی

تلاش Waymo برای دریافت غرامت ۲.۶ میلیارد دلاری از Uber بابت دزدی اطلاعات

طبق اعلام خبرگزاری رویترز وکلای کمپانی Waymo از دادگاه خواسته اند تا به آنها مهلت دهد بتوانند مستندات تازه ای را به شکایت خود از Uber بیافزایند. در این صورت مجموع غرامت درخواستی زیر شاخه هولدینگ آلفابت ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

طبق اعلام خبرگزاری رویترز وکلای کمپانی Waymo از دادگاه خواسته اند تا به آنها مهلت دهد بتوانند مستندات تازه ای را به شکایت خود از Uber بیافزایند. در این صورت مجموع غرامت درخواستی زیر شاخه هولدینگ آلفابت از استارت آپ اشتراک گذاری خودروها به رقم ۲.۶ میلیارد دلار افزایش می یابد.

نکته جالب اینجاست که این مقدار غرامت تنها بابت دزدی یک بخش از ۹ بخش اطلاعاتی است که ویمو مدعیست یک نفر از کارمندان سابقش آنها را دزدیده و به Uber تحویل داده است.

اگر به یاد داشته باشید چندی پیش کمپانی توسعه خودروهای بدون راننده Waymo مدعی شده بود که یکی از کارمندان سابقش یعنی «آنتونی لواندوفسکی» با دزدی برخی اطلاعات بسیار محرمانه از کمپانی خارج شده و اقدام به راه اندازی استارت آپ توسعه کامیون های خودران با نام Otto کرده است. این استارت آپ چندی بعد به مبلغی قابل توجه به مالکیت Uber درآمد.

زیرشاخه سابق گوگل مدعیست که لواندوفسکی ۶ هفته پیش از خروج از شرکت بیش از ۱۴۰۰۰ فایل طراحی محرمانه را از سرورهای کمپانی دانلود کرده و اوبر از این اطلاعات برای طراحی مدارات و سخت افزار رادار LiDAR خود بهره گرفته است. از آن طرف اما Uber اعلام کرده که هیچ دخالتی در کارهای لواندوفسکی نداشته و از اطلاعات مورد ادعای ویمو به هیچ وجه استفاده نکرده است.

پیش از این قرار بود نتیجه نهایی دادگاه مورد اشاره تا روز ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) اعلام شود، اما وکلای Waymo درخواست تعویق این تاریخ تا ۵ دسامبر (۱۴ آذر) را مطرح کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی