ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

درگ لامبورگینی اونتادور SV و تسلا [تماشا کنید]

حتما در جریان هستید که محصولات کمپانی تسلا به واسطه بهره گیری از پیشرانه های الکتریکی، شتاب بسیار بالایی داشته و در تست های مختلف توانسته اند بر انواع اتومبیل های اسپورت و حتی سوپر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

حتما در جریان هستید که محصولات کمپانی تسلا به واسطه بهره گیری از پیشرانه های الکتریکی، شتاب بسیار بالایی داشته و در تست های مختلف توانسته اند بر انواع اتومبیل های اسپورت و حتی سوپر اسپورت غلبه کنند.

در یکی از جدیدترین مسابقات درگ برگزار شده، تسلا مدل S و مدل X به مصاف لامبورگینی اونتادور SV که یکی از سریع ترین خودروهای بنزینی حال حاضر جهان محسوب می شود، رفته و دردسرهای زیادی برای این گاو خشمگین ایتالیایی ایجاد کرده اند.

در تست نخست، مدل X و اونتادور SV به رقابت با هم می پردازند. در این مسابقه شاسی بلند آمریکایی با ثبت زمان 11.418 ثانیه، 0.05 ثانیه زودتر از رقیب ایتالیایی خود از خط پایان عبور می کند. با این زمان، تسلا مدل X رکورد جدیدی را برای سریع ترین شاسی بلند جهان ثبت کرد.

البته همانطور که در ویدیوی این مطلب می توان مشاهده کرد، زمان واکنش راننده لامبورگینی پس از روشن شدن چراغ سبز اندکی کندتر بوده و وی دیرتر شروع به حرکت می کند. در صورت نادیده گرفتن این موضوع و کسر زمان واکنش راننده ها این اونتادور SV است که با زمان 11.281 برای درگ یک چهارم مایل، رکوردی بهتر از تسلا مدل X که زودتر از خط پایان عبور کرد، از خود بر جای می گذارد.

در مسابقات درگ حرفه ای برای شرکت کنندگان دو زمان محاسبه می شود؛ یکی زمان عکس العمل (reaction time) و دیگری زمان سپری شده یا (elapsed time). زمان عکس العمل در واقع سرعت واکنش راننده را بعد از سبز شدن چراغ محاسبه می کند. روشن است که زمان کمتر به معنای واکنش سریع تر و حرکت به موقع می باشد.

زمان سپری شده در واقع رکوردی است که برای حرکت هر خودرو بین خط شروع و خط پایان محاسبه می شود و فاکتور سبز شدن چراغ و عکس العمل راننده در آن دخیل نیست. ثبت این زمان با استفاده از سنسورهای بسیار دقیق از لحظه حرکت خودروی شرکت کنندگان شروع شده و با عبور از خط پایان متوقف می شود.

به طور کلی می توان گفت که زمان عکس العمل مهارت راننده را اندازه گیری می کند، در حالیکه زمان سپری شده با توانایی های فنی خودرو در ارتباط است. در مسابقه درگ اونتادور SV و مدل X، دلیل برتری مدل X به واکنش سریع تر راننده ی آن بر می گردد، اما از لحاظ رکورد زمان سپری شده، اونتادور SV در وضعیت بهتری قرار دارد.

در مسابقه بعدی که بین اونتادور SV و مدل S P100 برگزار شد، راننده ی خودروی اسپورت ایتالیایی این بار با واکنش بسیار سریع، فقط 0.008 ثانیه بعد از روشن شدن چراغ سبز شروع به حرکت کرده و پس از 11.172 ثانیه از خط پایان عبور کرد. با این حال اگر چه مدل S دیرتر به خط پایان رسید، اما زمان سپری شده ی 10.947 ثانیه را ثبت نمود. با این حساب در هر دو مسابقه برگزار شده، خودروهایی که دیرتر از خط پایان عبور کردند، در واقع سریع تر از رقیب بودند!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Vito .r
    Vito .r | ۱ مهر ۱۳۹۶

    ما تسلا و بقیه خودروسازای آمریکا رو تحریم کردیم عجیبه ورشکست نشدن به جاش رکورد سریع ترین اس یو وی رو جا به جا می کنن. همچین تهدید بزرگی مثل فروش نرفتن خودرو ? هاشون تو ایران رو حتما به فرصت تبدیل کردن.?

مطالب پیشنهادی