ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

عدم تمایل فراری و لامبورگینی به ساخت خودروهای الکتریکی

فراری و لامبورگینی تاکید کردند که برنامه ای برای تولید خودروهای اسپورت الکتریکی ندارند، اما نمونه هیبرید این خودروها تولید خواهد شد. در حالی که شرکت هایی مانند بنتلی و پورشه اعلام کرده اند که ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

فراری و لامبورگینی تاکید کردند که برنامه ای برای تولید خودروهای اسپورت الکتریکی ندارند، اما نمونه هیبرید این خودروها تولید خواهد شد.
در حالی که شرکت هایی مانند بنتلی و پورشه اعلام کرده اند که خودروهای الکتریکی اسپرت را راهی بازار فروش خواهند کرد، فراری و لامبورگینی تاکیدی بر روی تولید این نوع از خودروهای اسپرت نداشته و برنامه های دیگری در ذهن خود دارند.

بنا به گفته مجله خبری Automotive News هرچند که این دو خودروساز ایتالیایی هنوز متقاعد نشده اند که آینده از آن سوپرکارهای الکتریکی است، اما به نظر می رسد که قصد دارند در آینده خودروهای هیبریدی را تولید کنند.

Ferrari 488 Spy Shots

مایکل لایترز که مدیر بخش فراری در اتوشو فرانکفورت امسال است در مصاحبه با این مجله خودرو عنوان کرد که برای بدست آوردن عملکرد مشابه خودروهای تمام الکتریکی با خودروهای دیزلی و بنزینی احتیاج به زمان و نوآوری های بیشتری است.

تولید خودروهای الکتریکی با کارایی مشابه بیشتر شبیه یک چالش لذت بخش می ماند که در انتها می تواند لذت رانندگی ای مشابه با لذت رانندگی با خودروهای درون سوز امروزی را به ما اعطا کند. لایترز در ادامه توضیح داد که تولید چنین خودروهایی جزئی از ضروریات حتمی برای فراری محسوب می شود.

قدم اول در رسیدن به این موضوع استفاده از قوای محرک هیبرید و تکنولوژی های مبتنی بر آن است. به عبارت دیگر این کمپانی ایتالیایی قصد دارد که برای تولید خودروهای تمام الکتریکی در ابتدا از تولید خودروهای هیبریدی دیزل-الکتریکی و بنزین-الکتریکی شروع کند.

فناوری هیبریدی در ابتدا در بعضی از مدل های محدود لافراری مورد استفاده قرار گرفت. آخرین خودرویی که از کمپانی فراری به این فناوری تجهیز شده است مدل GTB 488 است که عکس های جاسوسی زیر از نمونه اولیه این خودروی هیبریدی گرفته شده.

Ferrari 488 Spy Shots

هرچند که هنوز اطلاعت زیادی از GTB 488 در دسترس نیست. اما شنیده ها حاکی از این است که این خودرو از تکنولوژی هیبریدی برخوردار خواهد بود.
همین موضوع عینا برای کمپانی لامبورگینی برقرار است. این خودروساز گفته است که شاسی بلند اوروس را با موتورهای V10 و V12 تنفس طبیعی تولید خواهد کرد.

Lamborghini Urus Nurburgring Spy Photos

هرچند گویا این است که این شرکت در حال توسعه این شاسی بلند بوده و قصد دارد نسخه هیبرید پلاگین آن را راهی بازار کند.

استفانو دومینیکالی مدیر اجرایی لامبورگینی در نمایشگاه فرانکفورت توضیح داد که من فکر نمی کنم که بتوان به یکباره نیروی مورد نیاز خودروهای سوپراسپرت رو از برق تامین کرد، این فرایند احتیاج به زمان دارد.

اما آنچه که این مدیر ارشد از آن مطمئن بود تولید خودروهای سوپر اسپرت با استفاده از فناوری هیبرید و تکنولوژی های مبتنی بر آن در پنج سال آینده است. گفته می شود که نسخه جدید اوروس از موتور تویین توربو ۴ لیتری V8 برخوردار خواهد بود.

جایگزینی این موتور به جای موتورهای تنفس طبیعی V10 و V12 به خصوص برای شاسی بلند هایی مثل اوروس بسیار مناسب است چرا که این موتورها در دورهای پایین تر گشتاور را در اختیار می گیرند و مصرف بنزین کمتری نیز دارند. در صورتی که این شایعه درست باشد و این نسخه ساخته شود ما شاهد نخستین ساخته هیبریدی شرکت لامبورگینی خواهیم بود.

در حالی که لامبورگینی همچنان در موضوع خودروهای سوپراسپرت هیبریدی سکوت اختیار کرده است, اخبار جدید نشان می دهند که این خودروساز ایتالیایی در حال توسعه و کار بر روی یک تکنولوژی جدید و خاص در این زمینه است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali.T
    Ali.T | ۱ مهر ۱۳۹۶

    دیگه حالا ک تو درگ آونتادور از تسلا کم آورد فکر کنم بره برقی بسازه

مطالب پیشنهادی