ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

هر آنچه لازم است در مورد FIFA 18 بدانید

فصل پاییز، به جز آب و هوای عالی و منظره های زیبا، موارد هیجان انگیز دیگری را هم با خود می آورد. سری فیفا، سال های زیادی می شود که با عرضه سالانه خود در ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۳:۵۹

فصل پاییز، به جز آب و هوای عالی و منظره های زیبا، موارد هیجان انگیز دیگری را هم با خود می آورد. سری فیفا، سال های زیادی می شود که با عرضه سالانه خود در اوایل این فصل، دل بسیاری از علاقه مندان به بازی های ویدیویی و ورزش فوتبال را به دست آورده است. فیفا 18، کمتر از ده روز دیگر منتشر خواهد شد و در این مقاله، قصد داریم تا نگاهی بر هر آن چه که در این بازی با آن روبرو خواهیم شد، داشته باشیم.

شخصیت های واقعی تر برای بازیکنان معروف

قرار است تا فیفا 18، بخش زیادی از تمرکز خود را، صرف واقعی تر کردن استفاده شما از بازیکنان معروف کند. به گفته سازندگان بازی، قرار است تا استایل و حرکات مختص به بازیکنان معروف، به صورت واقعی در فیفا 18 نیز شبیه سازی شوند. از شادی گل رونالدو گرفته تا تکنیک نیمار و نحوه راه رفتن پوگبا در زمین، همگی با دقت بالایی در بازی شبیه سازی شده اند تا تجربه بازی کردن با این بازیکن ها در بازی، به آن چه که آن ها در زمین واقعی مسابقه انجام می دهند، شباهت کامل داشته باشد.

استفاده از موتور فراست بایت 2 و فناوری موشن کپچر، کمک می کند تا این اتفاق، با کیفیت بهتری نسبت به نسخه های پیشین انجام شود. مطابق چیزی که در دموی بازی مشاهده کردیم، حتی صدای رونالدو در هنگام گلزنی نیز، به طور کامل در بازی قرار گرفته شده است. این جزییات دیوانه وار، به خوبی بوی نسل هشتم و پیشرفت فنی بازی ها در سال های اخیر را می دهد.

اتمسفر طبیعی استادیوم ها

یکی از دغدغه های اصلی سازندگان بازی های ورزشی در سال های اخیر، شبیه سازی مناسب جو ورزشگاه ها و محیط هایی است که مسابقات ورزشی در آن ها، برگزار می شوند. جدا از گزارش بازی که یکی از نکات مثبت همیشگی فیفا در سال های اخیر بوده، جو ورزشگاه ها در فیفا 18 نیز به طور کلی دگرگون خواهد شد. برای مثال، تجربه بازی در ورزشگاه های کشورهای آمریکای جنوبی، به طور کامل با آن چه که در لیگ جزیره و انگلستان می گذرد، متفاوت خواهد بود.

تماشاگران مناطق مختلف، واکنش های متفاوتی را نسبت به صحنه های مختلف بازی نسبت به یکدیگر، نشان خواهند داد. حتی لوازمی که مورد استفاده این تماشاگران برای حمایت از هواداران خود استفاده می شود، کشور به کشور و ورزشگاه به ورزشگاه، متفاوت خواهد بود.

طراحی فیزیک تماشگران نیز، نسبت به گذشته بهبود یافته و دیگر شاهد مدل های دو بعدی شبیه به یکدیگر نخواهیم بود. تماشاگرها حتی در شادی گل نیز با بازیکنان شریک شده و واکنش های متفاوتی برای آن ها در نظر گرفته شده است. بدون شک با اعمال این تغییرات، انتظار برای قرار گرفتن در جو ورزشگاه هایی مانند وست فالن، الدترافورد و آنفلید، بسیار سخت خواهد بود.

قابلیت های جدید برای بخش های The Journey و Career mode

به نظر می رسد که بخش The Journey سری فیفا که سال گذشته به این مجموعه اضافه شد بود، راه خود برای جذب مخاطب را پیدا کرده است. ماجراجویی الکس هانتر در لیگ جزیره، اکنون به فصل دوم خود رسیده و شما این بار، قابلیت های بیشتری را برای شخصی سازی او در اختیار خواهید داشت.

قابلیت هایی مانند انتخاب لباس های ورزشی و مدل مو، همگی به این بخش اضافه شده اند. همچنین با تایید حضور شخصیت هایی مانند کریستیانو رونالدو که خود او نیز، صداگذاری شخصیتش در بازی را بر عهده گرفته، سفر شما در این بخش، مرزهای جزیره و لیک برتر انگلستان را رد خواهد کرد.

بخش مربیگری در بازی نیز، به طور کل و متفاوت با آن چه که در گذشته تجربه کرده ایم، ساخته شده است. یکی از مهم ترین تغییرات این بخش نسبت به گذشته، تحول کامل سیستم نقل و انتقال بازیکنان محسوب می شود. جذب بازیکن در فیفا از این پس در دو مرحله صورت گرفته و برای بدست آوردن بازیکن دلخواه تان، جدا از باشگاه، باید با مدیر برنامه های او نیز وارد مذاکره شوید.

جزییاتی مانند، قابلیت های متنوع تر در تمرین دادن بازیکن ها و اضافه شدن کنفرانس های خبری و ویدیوهای مختلف، از دیگر موارد حاضر در بخش مریبگری فیفا 18 هستند.

تعویض های فوری

در صورتی که از علاقه مندان به سری فیفا باشید، قطعاً توقف های غیر منتظره حریف و حتی توقف های اجباری خودتان برای انجام تعویض، به حس و حال شما در بازی، ضربه زده است. تعویض های فوری، از هوشمندانه ترین تغییرات فیفا 18 نسبت به نسخه های قبلی، محسوب می شوند.

در صورتی که قبل از بازی، برای انجام تعویض ها، برنامه ریزی خاصی انجام نداده باشید، هوش مصنوعی بازی، به خوبی برای انجام تعویض ها، به یاری شما خواهد آمد. بر اساس پارامترهای مشخصی مانند خستگی بازیکن یا در خطر اخراج قرار گرفتن، بازی نسبت به تعویض بازیکنان، به شما کمک خواهد کرد.

عقب افتادن شما در نتیجه بازی و یا تمایلتان به انجام تاکتیک های دفاعی، در این تعویض های خودکار، تاثیر گذار خواهند بود. این تعویض ها، با نگه داشتن یک دکمه و طی یک نمایش کوچکی در پایین صفحه، اتفاق می افتند.

باید منتظر ماند و دید که هوش مصنوعی بازی، تا چه حدی در انتخاب تعویض های مناسب، به شما کمک خواهد کرد و این المان، تا چه میزانی، شرایط قرار گرفتن در جو مسابقات را برای شما فراهم خواهد کرد.

تحول در سیستم دریبل

سیستم دریبل در قسمت قبلی فیفا، یکی از مشکلات اصلی بازی محسوب می شد. باگ های زیاد این بخش و شخصی سازی نامناسب بازیکنان، صدای بسیاری از هواداران را در آورد. بعد از گذشت مدتی از زمان عرضه بازی، الکترونیک آرتز، با عرضه بروزرسانی های متعدد، این بخش را به آن چیزی که دلخواه کاربران بازی بود، نزدیک تر کرد.

حال به نظر می رسد که تغییرات در بخش دریبلینگ، از همان ابتدا در فیفا 18 در دسترس خواهند بود. رد کردن بازیکنان، نسبت به گذشته، نیازمند خلاقیت و هوش بیشتری است. همچنین با استفاده از تکنولوژی جدید پردازش حرکات، انیمیشن دریبل ها، نسبت به گذشته نرم تر و به صورت طبیعی تری در بازی اجرا خواهند شد.

دریبل زدن نسبت به گذشته سخت اما لذت بخش تر شده است. ترکیب استفاده از دکمه های آنالوگ و حرکت در زمین، نیازمند دقت بیشتری بوده و با فشردن همزمان چند کلید، بازیکنان به طور خودکار، حرکات نمایشی خاصی از خود نشان نخواهند داد.

زمانبندی در استفاده از این کلیدها نیز، اهمیت زیادی نسبت به گذشته یافته و برای تکرار کردن پیاپی یک حرکت نمایشی، نیاز به یک زمانبندی دقیق در استفاده از کلید ها دارید. بنابراین، تمرین تکرار بالا در اجرای حرکات نمایشی، به عنصر مهمی تبدیل شده و به جذابیت های بازی خواهد افزود.

ویژگی ها بصری فوق العاده

از زمانی که زمزه های استفاده از موتور فراست بایت 2 در سری فیفا شنیده شد، همه منتقدان و طرفداران، انتظار جلوه های بصری بهتری را برای این سری داشتند. بخشی از بهبودها، به خوبی در نسخه قبلی بازی قابل مشاهده بود. اما فیفا هنوز هم در بخش های مانند شبیه سازی صورت بازیکن ها، از رقیب ژاپنی خود، عقب می ماند.

حال، الکترونیک آرتز در سال جاری، زمان بسیار زیادی را صرف اسکن چهره بازیکنان و پیاده سازی آن ها در بازی کرده است.  جدا از طراحی بهتر صورت ها، حالات روحی مختلف بازیکنان در طول بازی نیز، به خوبی بر چهره آن ها، قابل مشاهده خواهند بود.

به گفته سازندگان، احساس خستگی، شادی، نارضایتی از تعویض و ناراحتی از خوردن گل، به خوبی در چهره بازیکنان، اعمال شده و دیگر شاهد انیمیشن های یکنواخت صورت، در تمامی بخش های مختلف مسابقه، نخواهیم بود.

همچنین، ویدیویی که در آن، ورود بازیکنان به زمین و صحنه هایی از استادیوم به نمایش در می آیند، به صورت قابل توجه ای نسبت به گذشته، بهبود پیدا کرده است. زاویه های جدید فیلمبرداری برای نمایش این صحنه ها به فیفا 18 اضافه شده و جو قوی استادیوم ها از همان ابتدا، شما را درگیر مسابقه مهمتان خواهد کرد.

فیفا 18 به جز موارد خاصی، بخش متفاوت و جدیدی را به سری اضافه نخواهد کرد، اما به نظر می رسد که سازندگان، وقت زیادی را صرف غنی تر کردن تجربه بازی سری فیفا کرده اند. فیفا 18، در نسل جدید، بیشتر از همیشه جذاب و عالی به نظر می رسد.

نسخه کامل بازی، در تاریخ هفتم مهرماه، برای پلتفرم های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پی سی، نینتندو سوییچ، پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • ramin dadkhah
    ramin dadkhah | ۱ مهر ۱۳۹۶

    فیفا توی همه زمینه ها کاملا از پی اس بهتره
    ب جز چهره بازیکنا ک پی اس عجیب خوبه توی این بخش

  • PL
    PL | ۱ مهر ۱۳۹۶

    ali.t
    فرق fifa 18 تو کنسول های نسل ۷ و ۸ اینه که تو کنسول های نسل ۷ همون فیفا ۱۴ رو گزاشتن با پچ جدید ولی تو نسل ۸ همه قابلیت هاش جدیده?

  • ArashVendettaa
    ArashVendettaa | ۱ مهر ۱۳۹۶

    بچه ها من 18 دمو بازی کردم گرافیک تقریبا از همون اندازه که 16 به 17 فرق کرد از 17 به 18 هم فرق میکنه سیستم دفاع بازی یکم عوض شده یجوری انگار سخت تر شده من اینجور احساس کردم و اینکه تماشاگر ها خیلی با کیفیت تر شدن

  • AliShabanism
    AliShabanism | ۱ مهر ۱۳۹۶

    مشکل اصلی، بخش آنلاین فیفا18 هستش.
    اولیش که شاید EA هیچ تقصیری نداشته باشه طول کشیدن پیدا کردن بازیکن مقابل حتی در دیویژن 1.
    دوم اینکه بعد از پیدا کردن، لود قبل از بازی انواع و اقسام هنگ کردن هارو هم میشه تجربه کرد!
    سوم لگ داخل بازیه! شما حتی اگه بهترین اینترنت رو هم داشته باشید، اگر بازیکن مقابل اینترنت بدَی داشته باشه، شما هم لگ میگیرید!
    کدوم بازی آنلاین اینترنت حریف روی بازی شما تاثیر میزاره؟ کانتر 1.6 هم اینطوری نبود :/

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی