ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

همکاری بلک بری با Delphi برای خودروهای بدون راننده
تکنولوژی

همکاری بلک بری و Delphi برای استفاده از سیستم عامل QNX 7.0 در خودروهای بدون راننده

کمپانی بلک بری به تازگی یک قرارداد همکاری مشترک را با شرکت «Delphi Automotive PLC» به امضا رسانده است. هدف از این قرارداد استفاده از سیستم عامل اختصاصی QNX 7.0 برای خودروهای بدون راننده است. کمپانی Delphi ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

کمپانی بلک بری به تازگی یک قرارداد همکاری مشترک را با شرکت «Delphi Automotive PLC» به امضا رسانده است. هدف از این قرارداد استفاده از سیستم عامل اختصاصی QNX 7.0 برای خودروهای بدون راننده است.

کمپانی Delphi در زمینه تکنولوژی های مرتبط با خودروها فعالیت می کند. این شرکت چند سالی هست که روی توسعه نرم افزارها و سخت افزارهای فناوری خودران اتومبیل ها کار می کند.

بر اساس اطلاعیه ای که به این مناسبت منتشر شده، قرار است سامانه جهت یاب و موقعیت یاب هوشمند دلفی موسوم به «CSLP» با سیستم عامل ۶۴ بیتی و بسیار امن «QNX 7.0» بلک بری یکپارچه شود. همچنین قرار است سایر سخت افزارهای مرتبط با هدایت هوشمند خودروها نیز با همین پلتفرم نرم افزاری هماهنگ شوند.

سیستم عامل QNX 7.0 بلک بری قابلیت کار با پردازنده های مبتنی بر آرم و همچنین پردازنده های x86 را داراست و بلک بری آن را به طور اختصاصی برای خودروهای هوشمند توسعه داده است. بر طبق اعلام مقامات کمپانی کانادایی، این سیستم عامل قابلیت همگام سازی با طیف وسیعی از سخت افزارهای به کار رفته در خودروهای بدون راننده کمپانی های مختلف را داراست.

امن بودن یکی دیگر از ویژگی هایی است که سالهاست با نام بلک بری عجین شده، بنابراین جای تعجب نیست که QNX 7.0 توانسته بسیاری از گواهی ها و استانداردهای امنیتی را تحت پوشش قرار دهد. این مورد نیز به نوبه خود سبب خواهد شد که تولید کننده های خودروهای هوشمند با رغبت بیشتری به سراغ سیستم عامل جدید بلک بری برای استفاده در محصولات خود روند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی