ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن پرداخت عوارض آزاد راهی در راه است

با توجه به الکترونیکی شدن بسیاری از خدمات و سرویس‌های دولتی و غیردولتی دور از ذهن نبود که باجه‌های عوارض آزادراه هم وارد این بحث شوند. بنا به گفته «سید حسن میرشفیعی»، معاون ساخت آزادراه‌های ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱ مهر ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

با توجه به الکترونیکی شدن بسیاری از خدمات و سرویس‌های دولتی و غیردولتی دور از ذهن نبود که باجه‌های عوارض آزادراه هم وارد این بحث شوند. بنا به گفته «سید حسن میرشفیعی»، معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت امکان اجرایی شدن این طرح تا پایان سال جاری وجود دارد.

بررسی‌ها و مطالعات گسترده‌ای پیرامون الکترونیکی شدن بادجه‌های عوارض بزرگراه‌ها صورت گرفته و ابعاد مختلف آن توسط تیم‌های حرفه‌ای مورد بررسی واقع شده و کار حتی به مرحله انتخاب سرمایه‌گذار هم رسیده است. این‌ها قسمت‌هایی از صحبت‌های میرشفیعی است که در طی یک گفتگو خبری با ایسنا مطرح شده است.

با اجرای این طرح احتمالا شاهد کاهش هزینه عوارض خواهیم بود

با اجرا شدن این طرح کلیه بادجه‌های اخذ عوارض جمع‌آوری شده به‌جای آن دستگاه‌های مختص این طرح قرار خواهد گرفت. با شروع این طرح مسافرین از پرداخت هزینه‌های اضافه راحت می‌شوند و نرخ عوارض واقعی را در مسیرهای کوتاه‌تر با این سامانه حساب می‌کنند. میر شفیعی در باره این طرح می‌گوید:

 یک راه این است که از طریق اپلیکیشن‌های تلفن همراه مسافر کیف پول خود را شارژ کند تا در صورت وجود اعتبار کافی به طور خودکار نرخ عوارض کسر شود، اما در صورتی که مبلغ لازم وجود نداشته باشد به مسافر بین 24 تا 48 ساعت زمان داده خواهد شد تا نسبت به پرداخت عوارض اقدام لازم را انجام دهد و در غیر این صورت با جریمه مواجه می‌شود.

میرشفیعی معتقد است که احتمالا پس از شروع این طرح با کاهش هزینه‌ها روبرو خواهیم بود. البته او تصمیم گیری نهایی را بر عهده کمیته مسئول این موضوع می‌داند  و از توانایی این اپلیکیشن برای تعیین نرخ عوارض در ایام مختلف سال ، ایام مختلف هفته و ساعت‌های متفاوت شبانه روز و اعمال تغییرات در آن‌ها خبر داد.

پیش از مطرح شدن این طرح، در ابتدای سال 91 وزارت راه و شهرسازی اقداماتی مشابه و در  حدود حغرافیایی محدود با استفاده از برچسب‌های الکترونیکی برای پرداخت دیجیتالی عوارض انجام داده بود، ولی پیش بینی می‌شود با اجرایی شدن این طرح و آموزش لازم آن به رانندگان، این قضیه ابعاد گسترده‌تری بر خود بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد رضا
    محمد رضا | ۱ مهر ۱۳۹۶

    کجای دنیا برای جاده برای آب خوری های تو پارک خیابون و دستشویی عمومی پول می گیرن مگه مالیات نمی دیم

مطالب پیشنهادی