ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون 8 و آیفون 8 پلاس در صدر فهرست برترین دوربین های موبایل DxOMark

فروش رسمی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس از پنجشنبه آغاز شده و وبسایت «DxOMark» نیز به عنوان یکی از معتبرترین مراجع آزمون کیفیت دوربین، این محصولات را مورد بررسی قرار داده که نتیجه آن ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱ مهر ۱۳۹۶ | ۱۵:۴۵

فروش رسمی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس از پنجشنبه آغاز شده و وبسایت «DxOMark» نیز به عنوان یکی از معتبرترین مراجع آزمون کیفیت دوربین، این محصولات را مورد بررسی قرار داده که نتیجه آن تصاحب صدر جدول توسط موبایل های جدید اپل بوده است.

در واقع آیفون 8 پلاس و آیفون 8 موفق شدند به ترتیب با کسب نمرات 94 و 92، رتبه های اول و دوم لیست DxOMark را به خود اختصاص دهند و جای گوگل پیکسل و HTC U11 را (با نمره مشابه 90) بگیرند.

البته نمرات مورد اشاره ترکیبی از امتیاز عکاسی و فیلمبرداری بوده که آیفون 8 پلاس توانسته با کسب نمره 96 در بخش عکاسی، با اختلاف نسبت به رقبا بهترین گزینه برای ثبت عکس باشد اما در زمینه فیلمبرداری، با امتیاز 89 در پس U11 با نمره 91 قرار خواهد گرفت.

آیفون 8 پلاس تصاویر پرتره و HDR با کیفیتی را ثبت می‌کند

موبایل مورد بحث یکی از بهترین دیوایس ها برای عکاسی پرتره بوده و به لطف نرم افزار پیشرفته خود، تصاویر HDR با کیفیتی را ثبت می کند. در ضمن نمره 89 در بخش فیلمبرداری به هیچ عنوان نشانه ضعف آیفون 8 پلاس نیست، و این دستگاه از لرزشگیر فوق العاده ای برای ضبط ویدیو بهره مند بوده و رنگ ها را به خوبی رندر می کند.

از سوی دیگر اما آیفون 8 پلاس در محیط های کم نور با حضور رنگ های ناخواسته و در نور مصنوعی، با نویز و عدم فوکوس صحیح مواجه است. همچنین در ویدیو های مربوط به محیط های کم نور نیز نویزهایی مشاهده می شود که البته موارد مذکور، بسیار جزئی بوده و در نتیجه نهایی تست تأثیر اندکی داشته اند.

آیفون 8 هم به عنوان ارزان ترین تلفن اپل در سال 2017، از شرایط خوبی برخوردار بوده و بهترین دوربین موبایل با لنز واحد را در اختیار دارد. این محصول در واقع از سنسور اصلی ماژول دوگانه آیفون 8 پلاس بهره می برد که حسگر جانبی در تلفن بزرگتر، موجب برتری هایی در زمینه زوم و حالت «Bokeh» شده است.

گفتنی است همان طور که در تصاویر مشاهده می کنید، محصولات جدید اپل در بعضی بخش ها نسبت به یکدیگر برتری هایی دارند که البته باید منتظر بود و دید موبایل گران قیمت کمپانی ساکن کوپرتینو یعنی آیفون 10، چه عملکردی در تست DxOMark خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • vahid hajizadeh
    vahid hajizadeh | ۳ مهر ۱۳۹۶

    قابل اطمینان نیست،چون با اپل تغییر میکنه،مثلا یکی از ملاکاش شده تصویر پرتره،و این کلی امتیاز ایفونو بالا برده

  • علی موثق
    علی موثق | ۲ مهر ۱۳۹۶

    امتیاز iPhone 7 ?

  • Hamed_Naseri_1
    Hamed_Naseri_1 | ۱ مهر ۱۳۹۶

    تفاوت دوربین ها و سخت افزارها توی کارهای روزمره خودشو نشون نمیده
    شرکت اپل میتونه سیاست های حکومتمونو محکوم کنه ولی این برخوردش علیه مردم ایران توهین به ملته
    مردم با غیرت هم نخرن
    بنظرم lgو هواوی بخرید
    چون احترام قائلن و جشنواره های خوبی میزارن

    • مجید
      مجید | ۳ مهر ۱۳۹۶

      فعلا یکی باید خود تو رو محکوم کنه!

  • jojo ali lo
    jojo ali lo | ۱ مهر ۱۳۹۶

    دیجیاتو جان خوابی ها این خبر مال یه هفته قبله

  • am soleymanian
    am soleymanian | ۱ مهر ۱۳۹۶

    نکته جالب اینه که با پروتکل جدید عملکرد فلاش و شفافیت تصویر تغییر کرده مثلا تو یو 11 عکاسی با فلاش چند نمره اومده پایین دلیلش رو نمیفهمم . گوشی ایکس زد پریمیوم هم همینطور . اون امتیاز لایقش نیست دربرخی از موارد در کیفیت تصویر از بقیه گوشی ها جلوتره با اون سنسور قوی و لنز سونی باید امتیازی بالای 90 می آورد . میترسم این سایت هم مثل دیسپلی میت بشه . اونوقت دیگه نمیشه بهش اعتماد کرد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی