ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

10 نکته جهت نوشتن یک رزومه حرفه ای

ویژگی های زیادی وجود دارد که  گنجاندن آنها می تواند یک رزومه را از سطح عادی به حرفه ای برساند؛ در ادامه 10مورد از آنها را بررسی می کنیم: پاراگراف های کوتاه در یک رزومه ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۱ مهر ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۵

ویژگی های زیادی وجود دارد که  گنجاندن آنها می تواند یک رزومه را از سطح عادی به حرفه ای برساند؛ در ادامه 10مورد از آنها را بررسی می کنیم:

پاراگراف های کوتاه

در یک رزومه کوتاه بودن پاراگراف ها یک مزیت مهم به شمار می رود. افرادی که مسئول بررسی صدها رزومه هستند، ترجیح می دهند به جای یک داستان طولانی، در چند سطر مختصر اطلاعات لازم را دریافت کنند؛ پس سعی کنید در سه یا چهار خط اطلاعات مهم را منتقل نمایید. علاوه بر این با بولد کردن نکات مهم می توانید آنها را برجسته کنید.

 رزومه هدفمند

علی رغم اینکه اکثر افراد با هدفمندسازی رزومه مشکل دارند اما اینکار به زحمتش می ارزد. رزومه باید حاوی اطلاعاتی در راستای نیازهای سازمان یا کارفرما باشد.در نظر داشته باشید که پرداختن به مواردی که در اولویت قرار دارند، کلید اصلی نوشتن یک رزومه حرفه ای است.

آدرس پروفایل لینکدین (LinkedIn)

لیندکین شبکه مجازی متخصصان است و حضور در آن می تواند نشانه حرفه ای بودن شما باشد. موقعیت های شغلی خود را تا جای ممکن مختصر کرده و روی مواردی متمرکز شوید که انجامشان برای شرکت ها ارزش خاصی فراهم کرده باشد.

ایجاد تیتر شغلی مرتبط

اکثر افراد از این مساله غافل هستند؛ با این حال ایجاد تیترهای شغلی مرتبط می تواند توانایی ها و نقاط قوت شما را برای کارفرما واضح تر کند. برای مثال سه شغل تولید محتوا، کارشناس رسانه های اجتماعی و بازاریابی مجازی را می توان زیر مجموعه متخصص بازاریابی قرار داد. تیتر تجاری رزومه باید با تیترهای لینکدین یکسان بوده و هر شغل در زیرمجموعه مرتبط قرار گیرد.

برجسته سازی دستاوردها

این قسمت معمولا توجه کارفرما را چندان به خود جلب نمی کند اما اگر در آن به نکات برجسته ای اشاره کنید که نشانگر ارزش بالای شما باشند، کارفرما را تحت تاثیر قرار خواهید داد. برای مثال به این جمله توجه کنید: «افزایش  پیوسته در آمد شرکت به میزان 20 هزار دلار در سال به عنوان مدیر عملیات»

توانایی های اصلی

فردی را تصور کنید که قصد خواندن هزاران رزومه را دارد و به ناچار مجبور است تنها بخش های اساسی و مهم رزومه ها را بخواند. شما به سادگی می توانید با مشخص کردن بخش هایی که توانایی های اصلی شما را نشان می دهند؛ به او یاری برسانید. پس از آن نیز می توانید سایر توانایی های کم اولویت تر خود را ذکر نمایید.

تجارب کارهای سخت

این بخش رزومه دقیقاً همان قسمتی است که توجه ها را به خود جلب می کند. همان جایی که می تواند نمایان گر قابلیت های شما باشد و در نهایت همه چیز را به نفع شما تمام کند. یک رزومه حرفه ای باید شامل این بخش ها باشد:

  • خلاصه فعالیت شغل های قبلی که هر یک از وظایف سمت های قبلی شما را در یک پاراگراف جداگانه شرح می دهد. حداکثر این توضیحات نباید از 3 یا 4 خط فراتر رود. همچنین باید مشخص شود که موقعیت شما در آن سمت، چه دستاوردهایی را برای کسب و کار مورد نظر به دنبال داشته. به عنوان مثال: «استخدام من موجب بهبود فرآیند تولید شد».
  • دستاوردهای کلیدی شما که با معیار هایی مانند مبلغ، تعداد یا درصد بیان شده. یک رزومه خوب می تواند نقش فروشنده را بازی کند که شما در آن نقش کالا را دارید؛ در حالی که یک رزومه معمولی فقط وظایف قبلی شما را بیان می کند و شما را شبیه به یک کارمند معمولی جلوه می دهد. به عنوان مثال ذکر عنوان: «مسئولیت هدایت مهندسان برای استفاده از نرم افزار جمع آوری داده» اشتباه است. در حالی که می توان آن را این گونه بیان نمود: «هدایت 15 مهندس به منظور جمع آوری به موقع اطلاعات به واسطه نرم افزار که موجب کاهش 55 درصدی هزینه ها شد.»

این نحوه بیان تجارب به فرد بررسی کننده رزومه کمک می کند که قابلیتان را شناخته و بتواند شما را در جایگاه درستی در کسب و کار قرار دهد.

طول تجارب کاری

طول تجربه کاری باید بر اساس نیاز های کارفرمایان امروزی تنظیم شود. از سوی دیگر امروزه تبعیض سنی یکی از مسائل مهم است و البته در صورت مشخص شدن حدود سن کارمند متقاضی استخدام از سوی کارفرما، اختلاف سنی 10 الی 15 سال، برای تصاحب شغل منطقی به نظر می رسد.

کلمات کلیدی

براساس گزارشات، امروزه 90 درصد شرکت های بزرگ و 50 درصد از شرکت های با اندازه متوسط، از «سیستم ردیابی درخواست» استفاده می کنند. این سیستم فرم های پر شده اطلاعات متقاضیان استخدام را بررسی کرده و مهارت های آنها را دسته بندی می نماید. اگر رزومه شما، شامل کلمات کلیدی مورد نظر نباشد، به راحتی رد می گردد. جالب است بدانید که 75 درصد از رزومه ها در بررسی های این سیستم ها رد می شوند.

تحصیلات

این بخش معمولاً به رزومه شما گره خورده؛ ولی گاهی ممکن است نیازمندی های استخدام کننده متفاوت باشند و آنها بر اساس گزینه های از قبل مشخص شده، از شما درخواست اطلاعات رزومه نمایند. در این صورت این بخش از رزومه حرفه ای شما دیگر قرار نیست باهوش تر نشان تان دهد. بلکه مدارک تحصیلی که اخیراً اخذ شده، باید در ابتدا قید شده و در ادامه، سایر مدارک بیایند. البته نیازی به قید شدن تاریخ فارغ التحصیلی نیست. به عنوان مثال: «کارشناسی ارشد مدیریت آثار هنری، گرایش بازاریابی، دانشگاه بوستون»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • 401914125
    401914125 | ۱ مهر ۱۳۹۶

    ? ? ? ? ?

مطالب پیشنهادی