ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

باج افزاری که به جای پول از کاربران تصاویر غیراخلاقی می خواهد

باج افزار نوعی از بدافزار است که اطلاعات کاربر را رمزنگاری یا منتقل کرده و در ازای دریافت مبلغی آنها را به وی باز می گرداند، اما اخیرا باج افزار جدیدی منتشر شده که تنها ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲ مهر ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

باج افزار نوعی از بدافزار است که اطلاعات کاربر را رمزنگاری یا منتقل کرده و در ازای دریافت مبلغی آنها را به وی باز می گرداند، اما اخیرا باج افزار جدیدی منتشر شده که تنها در ازای دریافت تصاویر غیراخلاقی کاربر اطلاعات را به او باز می گرداند.

این باج افزار جدید که «nRansomware» نام دارد از طریق فایلی به نام «nRansom.exe» منتشر شده و اطلاعات کاربران را رمزنگاری می کند. سرویس های آنلاین «VirusTotal» و «Hybrid Analysis» این فایل را به عنوان یک تهدید امنیتی شناسایی کرده اند.

هنوز معلوم نیست قصد توسعه دندگان این ویروس شوخی است یا نه، اما آن ها پس از رمزنگاری اطلاعات از کاربر تقاضا می کنند یک حساب کاربری در سرویس ایمیل «Protomail» ایجاد کرده و ده تصویر برهنه خود را برای آنها ارسال کند.

چگونگی تائید اینکه این تصاویر به یک کاربر خاص تعلق دارند مشخص نیست اما احتمالا این تصاویر باید به یک حساب کاربری خاص ارسال شده و پس از تائید تصاویر، کد غیرفعال سازی باج افزار در اختیار کاربر قرار می گیرد.

طراحی ظاهری این باج افزار بسیار ابتدایی بوده و در آن تنها تصویر یک قطار قرار دارد که پس از اجرا آهنگی از  سریال «Curb Your Enthusiasm» را پخش می کند. هنوز مشخص نیست این باج افزار چند رایانه را آلوده کرده است.

برای جلوگیری از آلوده شدن سیستم به این نوع بد افزارها توصیه می شود از بروز بودن آنتی ویروس و سیستم عامل اطمینان حاصل کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • saeed
    saeed | ۳ مهر ۱۳۹۶

    ملت همینجوریش بطور خودجوش تصاویر اخلاقی میندازن ...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی