ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سواستفاده هکرها از تبلیغات خیریه و فایل‌های مذهبی در ایام محرم

سواستفاده از احساسات کاربران و مردم ایرانی بارها و بارها بازیچه دست سودجویان به روش‌های مختلف شده است. همان‌طور که تکنولوژی روز به روز پیشرفت می‌کند و فواید بسیاری را به ارمغان می‌آورد، از آن ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲ مهر ۱۳۹۶ | ۱۹:۴۵

سواستفاده از احساسات کاربران و مردم ایرانی بارها و بارها بازیچه دست سودجویان به روش‌های مختلف شده است. همان‌طور که تکنولوژی روز به روز پیشرفت می‌کند و فواید بسیاری را به ارمغان می‌آورد، از آن سو نحوه کلاهبرداری هم برای قشر خلافکاران مدرن‌تر می‌شود. پلیس فتا هم روز به روز در حال ارائه هشدارهای گوناگون به مردم است.

همزمان با آغاز ایام محرم روند این سودجویی‌ها نیز تغییر کرده و کلاهبرداران به دنبال اهداف مجرمانه خود دست روی باورهای مذهبی مردم می‌گذارند. سرگرد «مهدی شکیب»، رییس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا، یکی از راه‌های سرقت اطلاعات کاربران را ارسال بدافزار به آنها می‌داند که معمولا در قالب فایل ضمیمه شده به سیستم شخص نفوذ می‌کند. فایلی که در این ایام سوگواری می‌تواند یک فایل صوتی نوحه باشد.

در دانلود فایل‌های مداحی و ادعیه در این ماه هوشیار باشید

به گفته سرگرد شکیب، سودجویان در ایام و مناسبت‌های مختلف مانند ماه‌های عزاداری محرم و صفر دست به انتشار پیام‌هایی مانند کمپین جمع آوری کمک‌های نقدی برای نیازمندان و ... در شبکه‌های اجتماعی و یا سایت‌های اینترنتی می‌زنند که هموطنان باید مراقب باشند به هیچ عنوان به این پیام‌ها اطمینان نکنند و اگر می‌خواهند کمکی نیز به افراد بی‌بضاعت یا نیازمند کنند، حتماً از طریق سایت‌ها و موسسات معتبر اقدام نمایند.

از نظر رییس اداره پیشگیری از جرائم سایبری، در ایام محرم نرم‌افزارها و ادعیه‌ها و نوحه‌های ویژه محرم بهترین روش برای فرستادن بدافزارها به دستگاه‌های کاربران است. با توجه به افزایش دانلود این‌گونه فایل‌ها در این ایام بهتر است تا شهروندان بیشتر از قبل در دانلود فایل‌ها احتیاط کنند. وی همچنین دراین‌باره به زائرین حسینی توصیه کرد:

آگهی‌هایی که با موضوعات تورهای زیارتی اماکن مقدسه، تهیه بلیط‌های رفت و برگشت و.... در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد، صرفاً جنبه تبلیغ داشته و تضمینی برای کاربران وجود ندارد تا اطلاعات وارد شده آنها در امان باشد. بنابراین نباید به این نوع آگهی‌ها توجه و اطمینان کرد.

خرید تورهای زیارتی از سایت‌های معتبر باعث می‌شود که زائران دچار حملات هکرها از جمله سایت‌هایی موسوم به سایت فیشینگ نشوند. این صفحات قالب و فرمی کاملا شبیه یک درگاه بانکی را داشته ولی در حقیقت یک صفحه مجازی تقلبی است که اطلاعات کارت و رمز عبور کاربران در آنها توسط دزدان اینترنتی به سرقت می‌رود.

سرگرد شکیب داشتن نماد اعتماد الکترونیک را گواه امن بودن یک سایت برای کاربران دانست و از مردم خواست در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک مراتب را به پلیس فتا گزارش دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • FarzinFaria
    FarzinFaria | ۳ مهر ۱۳۹۶

    تو هیچ کشوری انقد به اسم دین دزدی و کلاهبرداری نمیشه

    • Hadi.TJ
      Hadi.TJ | ۳ مهر ۱۳۹۶

      چون تو هیچ کشوری، دین و مذهب اینقدر برای مردم اهمیت نداره و با زندگیشون اجین نشده...طبیعتا هرچیزی برای مردم اهمیت بالایی داشته باشه، میشه هم ازش سو استفاده کرد...

      • آریا
        آریا | ۳ مهر ۱۳۹۶

        درستش اینه که بگیم تو هیچ کشوری اینقدر با دین از مردم سواری نگرفتن

  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۳ مهر ۱۳۹۶

    مدیران محترم سایت. کی میخواین جلوی این کاربران سوء استفاده گر را بگیرین؟

مطالب پیشنهادی