ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت روسی موبایل ضد جاسوسی تایگافون را معرفی کرد

ناتالیا کسپرسکی، مؤسس و مدیر پیشین شرکت معروف امنیتی به همین نام و کارآفرین فعال در حوزه فناوری اطلاعات، راهکاری را برای افرادی معرفی کرده است که می ترسند از طریق موبایل هایشان مورد نظارت ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲ مهر ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

ناتالیا کسپرسکی، مؤسس و مدیر پیشین شرکت معروف امنیتی به همین نام و کارآفرین فعال در حوزه فناوری اطلاعات، راهکاری را برای افرادی معرفی کرده است که می ترسند از طریق موبایل هایشان مورد نظارت غیر قانونی و جاسوسی نهادهای دولتی قرار بگیرند.

کسپرسکی در نشست تجاری که به تازگی در مسکو برگزار شد، موبایل جدید «تایگافون» (TaigaPhone) را رونمایی کرد که توسط شرکت «اینفوواچ گروپ» (InfoWatch Group) طراحی گشته و فقط 260 دلار آمریکا قیمت دارد. اینفوواچ، شرکت توسعه نرم افزاری تحت هدایت کسپرسکی به شمار می رود.

تایگا به جنگل های برفی شمال روسیه (و شمال کانادا) گفته می شود و کسپرسکی به همین خاطر، این موبایل را کاملاً به رنگ سبز طراحی کرده و آن را به نمایشگر 5 اینچی لمسی مجهز نموده.

کسپرسکی می گوید تایگا فون را برای کاربران سازمانی توسعه داده تا نسبت به امنیت اطلاعات کسب و کار خود مطمئن باشند. گریگوری واسیلیِف در مراسم رونمایی آن اعلام کرد:

تقریباً نیمی از سرقت اطلاعات در روسیه از طریق دستگاه های موبایل صورت می گیرد، و ما تصمیم داریم این معضل را با تایگا فون حل کنیم.

البته تایگافون نخستین موبایل روسی به شمار نمی رود. شرکت یوتا هم از سال 2013 به تولید تلفن همراه می پردازد و به تازگی موبایل یوتا 3 را با دو نمایشگر معرفی کرده است.

اینفوواچ قصد دارد تایگافون را به قیمت 12 تا 15 هزار روبل به شرکت های روسی بفروشد که حدود 5 برابر ارزان تر از هزینه آیفون در این کشور به شمار می رود.

گفتنیست شرکت اینفوواچ محرمانگی اطلاعات تمام کاربران تایگا فون را تضمین می کند، اما با توجه به سابقه شرکت کسپرسکی و شائبه همکاری با دولت پوتین، مشخص نیست آیا کاربران به آنها اطمینان می کنند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲ مهر ۱۳۹۶

    این گوشی سازنداش برای جاسوسی ساخته خواسته ببینه چی دارن

  • Mohammad
    Mohammad | ۲ مهر ۱۳۹۶

    این گوشی به kgb وسله

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی