ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات: فضای مجازی نه وحشی است نه سرکش

وزیر ارتباطات در مصاحبه‌ای از لزوم حاکمیت در فضای مجازی صحبت کرد و از وجود بستر‌های مناسب برای ثروت آفرینی در آن خبر داد که تنها با استفاده درست قابل دستیابی است. «محمد جواد آذری ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲ مهر ۱۳۹۶ | ۱۸:۱۵

وزیر ارتباطات در مصاحبه‌ای از لزوم حاکمیت در فضای مجازی صحبت کرد و از وجود بستر‌های مناسب برای ثروت آفرینی در آن خبر داد که تنها با استفاده درست قابل دستیابی است.

«محمد جواد آذری جهرمی» مفهوم حاکمیت در فضای مجازی را با چارچوب ادبیات سلطه متفاوت تلقی نمود چراکه به باور او معمولاً کشورهای سلطه‌گر برای گسترش حاکمیت کار خود، کارشان را با زور پیش می‌برند اما حاکمیت در فضای مجازی با ارائه خدمات بیشتر صورت می‌گیرد.

همچنین او در توضیح دیدگاهش درباره فضای مجازی گفت:

«فضای مجازی نه وحشی است که بخواهیم آن را مهار کنیم نه آنقدر سرکش است که بخواهیم آن را تحت کنترل درآوریم؛ اما باید در آن حاکمیت داشته باشیم.»

استفاده درست از فضای مجازی به منزله مهار آن است

وزیر جوان ارتباطات متذکر شد که فضای مجازی ابزاری است که رسیدن به حداکثر میزان استفاده از آن می‌تواند به منزله مهار کردنش باشد.

او از گرایش کسب‌وکارهای محلی و کوچک به تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی و بسترهای پیامکی سخن گفت و همین امر را به فال نیک گرفت.

پیام‌رسان‌ها می‌توانند سالانه ۳۰۰۰ میلیارد تومان تولید ثروت کنند

وزیر ارتباطات شبکه‌های اجتماعی را بستر خوبی برای تولید ثروت در کشور دانست چراکه او تخمین می‌زند که پیام‌رسان‌ها می‌توانند سالانه ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای جامعه خلق ثروت کنند؛ این درحالتی‌است که درآمد سالانه تبلیغات صداوسیما چیزی بیشتر از ۱۳۰۰ میلیارد تومان نیست.

وی معتقد است پیام‌رسانها وشبکه‌های اجتماعی خارجی در حال حاضر فعالیت‌های اقتصادی رسمی در کشور انجام نمی‌دهند ولی برای دستیابی به سود نهفته در این عرصه باید شبکه‌های اجتماعی داخلی را توسعه داد. او در این راستا وعده داد که تا ماه آینده با در پیش گرفتن استراتژی مناسب  افراد توانمند دراین عرصه فعالیت خواهند نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Dogtor Tohi
    Dogtor Tohi | ۲ مهر ۱۳۹۶

    هع برا ما از ادبیات سخن میگه

  • H@D!
    H@D! | ۲ مهر ۱۳۹۶

    بستر مناسب نیست ، اگر تو این فضا سرمایه گذاری کنیم قطعا با اولین بی توجهی به این بستر نامناسب و بدون اخطار و هشدار با فیلتر مواجه میشیم و همه زحمت و هزینه ها بر باد میره ، برای خودم پیش امده بقیه هم شاهد بودم ، سایتهای زیادی از جمله سایت نارنجی که البته مثل دیجیاتو هر روز از مهندسای برق مطلب نمیزاشت ، باورش سخته ولی هر چه بیشترتو باتلاق تقلا کنی بیشتر پایین میری

  • hamid
    hamid | ۲ مهر ۱۳۹۶

    باز این حرف زد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی