ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اقدامات جامعه علمی برای بزرگداشت «مریم میرزاخانی»

هنوز چندماه از درگذشت مریم میرزا‌خانی، استاد ریاضیات دانشگاه استنفورد نگذشته است که اقدامات زیادی برای زنده نگه داشتن نام او انجام می‌شود. یکی از این اقدامات، اختصاص بورسیه‌ای ویژه برای دانشجویان زن فارسی‌زبان است. ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲ مهر ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

هنوز چندماه از درگذشت مریم میرزا‌خانی، استاد ریاضیات دانشگاه استنفورد نگذشته است که اقدامات زیادی برای زنده نگه داشتن نام او انجام می‌شود.

یکی از این اقدامات، اختصاص بورسیه‌ای ویژه برای دانشجویان زن فارسی‌زبان است. مؤسسه خیریه آموزشی پرشیا که در لندن قرار دارد، قرار است هر سال دانشجویان تحت حمایت خود را که در سطوح فوق‌لیسانس و دکترای رشته‌های علوم‌پایه، تکنولوژی و مهندسی تحصیل می‌کنند، در زادروز میرزاخانی اعلام نماید.

از سوی دیگر دانشگاه استنفورد تصمیم دارد شنبه 23 اکتبر 2017 (۲۹ مهر ۱۳۹۶) مراسم یادبودی برای پروفسور مریم میرزاخانی برگزار نماید.

اداره و مرکز تحقیقات ریاضیات میزبان این برنامه در سالن اجتماعات دانشگاه استنفورد خواهد بود که این مراسم به طور زنده از یوتیوب پخش خواهد شد.

در متن اعلامیه این مراسم از شرکت کنندگان خواهش شده تا در عوض تهیه گل، مبلغ آن را به صندوق یادبود «مریم میرزاخانی» واریز شود.

مریم میرزاخانی؛تنها زن و و تنها ایرانی برنده مدال فیلدز

این نابغه اردبیهشت ۱۳۵۶ در ایران متولد شد و در سال ۹۶ پس از چهار سال مبارزه با سرطان دیده از جهان فروبست. او در سال ۲۰۱۴ برای تحقیقی با موضوع «دینامیک و هندسه سطوح ریمانی و فضاهای پیمانه‌ای آنها» موفق به دریافت مدال فیلدز، بالاترین جایزه در ریاضیات شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ...
    ... | ۳ مهر ۱۳۹۶

    مرده پرستی

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۲ مهر ۱۳۹۶

    تنها کاری که حکومت ما براش کرد سانسور کردن موهاش بود

  • D D
    D D | ۲ مهر ۱۳۹۶

    بازم گفتن ایرانی. با منطق شما : من در اصل متولد آلمان هستم و تابعیت ایران رو دارم پس من میشم آلمانی و اگه در اینجا پیشرفت کنم برای آلمانی ها افتخار دارد نه ایرانیها !

مطالب پیشنهادی