ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر سابق آمازون و مایکروسافت رهسپار ایرانسل شد

«روح الله رحمانی»، مدیر اسبق برنامه‌های مایکروسافت و آمازون، بعد از کناره‌گیری از پست دولتی‌اش در وزارت ارتباطات به دلیل دوتابعیتی بودن، مسئول بخش تازه تأسیسی در ایرانسل شده است. او که متولد و بزرگ ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲ مهر ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

«روح الله رحمانی»، مدیر اسبق برنامه‌های مایکروسافت و آمازون، بعد از کناره‌گیری از پست دولتی‌اش در وزارت ارتباطات به دلیل دوتابعیتی بودن، مسئول بخش تازه تأسیسی در ایرانسل شده است.

او که متولد و بزرگ شده آمریکا است، مدرک دکترای هوش مصنوعی را از دانشگاه واشنگتن سنت لوییس اخذ نموده و سابقه مدیریت در شرکت‌های مایکروسافت و آمازون را در کارنامه فعالیت خود دارد.

دو تابعیتی بودن وی مانع فعالیتش در بدنه وزارت شد

رحمانی پس از کار در مایکروسافت و آمازون به وطن بازگشت تا به گفته خودش کشورش را بسازد. وی که پس از بازگشت به ایران مدتی استادیار دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران بود، در اردیبهشت سال گذشته توسط معاون وزیر ارتباطات به سمت مدیرکل دفتر امور نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری آن وزارت منصوب شد.

پس از بالا گرفتن انتقادات نسبت به فعالیت افراد دو تابعیتی در بدنه دولت، اواخر مهرماه سال گذشته از سمت خود استعفا داد.

رحمانی اکنون بخش خصوصی را برای ادامه فعالیت خود انتخاب کرده است. وی که به تازگی مسئولیت بخش نوآوری و توسعه ایرانسل را برعهده گرفته، در گفتگو با خبرگزاری «تسنیم» توضیحاتی درباره فعالیت خود ارائه نمود:

«این بخش زمستان سال گذشته ایجاد شد و مسئولیت آن ورود ایرانسل به حوزه دیجیتال و به‌طور خاص تولید اپلیکیشن‌های موبایل و ارائه انواع خدمات نوآورانه است.»

ایجاد ۲۵۰هزار شغل در مدت ۵سال از وعده‌های رحمانی است

این مسئول به گفته خود در تلاش است تا ۲۵۰ هزار شغل در مدت ۵ سال ایجاد نماید تا علاوه تکمیل زیست‌بوم استارتاپ‌های ایرانی، خدمات جدیدی به مشترکان تلفن‌همراه ارائه کند.

آیا میل این مدیر اسبق سیلیکون وَلی به بخش خصوصی ایران و همچنین فرصت‌های تازه‌ای که در فضای فناوری ایجاد شده است تاثیرات و پیامد‌های بلندمدتی برای کاربران و جامعه ایرانی خواهد داشت؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • hmdhasani
    hmdhasani | ۳ مهر ۱۳۹۶

    کاش یاد بگیریم در مورد کسی که نمی شناسیم قضاوت نکنیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی