ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

رفیق راه؛ 10 همراه برتر در بازی های ویدیویی

دنیای بازی های ویدیویی پر است از دشمنان تشنه به خون شما و یا سرزمین هایی با مسیر های صعب العبور. اما نیازی نیست تا همیشه تنها به جنگ هیولاها بروید و یا با معماها ...

حسین توکلی
نوشته شده توسط حسین توکلی | ۲ مهر ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی پر است از دشمنان تشنه به خون شما و یا سرزمین هایی با مسیر های صعب العبور. اما نیازی نیست تا همیشه تنها به جنگ هیولاها بروید و یا با معماها دست و پنجه نرم کنید؛ در بسیاری از بازی ها کاراکتری در طول بازی همراه شما است و به شما کمک می کند تا موانع را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید.

حتی تعدادی از آن ها در راهبرد داستان بازی نقش حیاتی ایفا می کنند و فراتر از یک همراه صرف ظاهر می شوند. پردازش و اجرای این شخصیت ها اگر به طور درست انجام شود می تواند موجب این باشد که یک کاراکتر به یاد ماندنی در کنار شخص اول داستان پدید آید که ناخودآگاه به موفقیت بیشتر بازی و نویسندگان می انجامد.

در مواقعی ممکن است محبوبیت این همراهان چنان فراگیر شود که شخص اول داستان زیر سایه آن ها قرار بگیرد. در ادامه به معرفی به یاد ماندنی ترین همراهان بازی های ویدیویی می پردازیم.

10. Borderlands - CL4P-TP یا Claptrap

کلپ ترپ به ذات موجود اعصاب خرد کن و پر حرفی است؛ اما همین ربات دیوانه در طول بازی آن قدر به شما کمک می کند که کم کم احساس نیاز به او در شما بر انگیخته می شود. صد البته شما هم به این روبات دست پا چلفتی بسیار کمک می کنید و یک رابطه دو طرفه بر اساس نیاز به زنده ماندن شما را در کنار یکدیگر نگه می دارد.

نکته جالب اینجاست تقریبا هر کسی که در طول بازی با کلپ ترپ برخورد دارد از او اعلام انزجار می کند، چه دوست و چه دشمن.

همین باعث می شود در خیلی از مواقع تنها به دلیل این که این حجم فلزی سخنگو شما را همراهی می کند وارد موقعیت های خطرناک و مرگبار شوید.

با تمام نکته های گفته شده باز هم نمی توان این ربات دیوانه را دوست نداشت و همین امر او را مستحق یکی از جایگاه های این مطلب می کند.

9. Prince of Persia - Elika

بازی پرنس او پرشیا که در سال 2008 عرضه شد به نحوی شروعی دوباره برای این سری بود. بستر داستانی متفاوت، شاهزاده ای در قالب یک چوپان، گرافیک سل شید زیبا، طراحی هنری فوق العاده و طراحی شخصیت عالی همه و همه از مشخصه های این بازی بودند. در کنار تمام این نکات مثبت، گیم پلی روان بازی قرار گرفته است تا با یک عنوان کم نقص رو به رو باشیم.

اما همین گیم پلی روان که از حل معماهای محیطی و پلتفرمینگ تشکیل شده بود هم ممکن بود برای بعضی از بازیکنان سخت و طاقت فرسا به نظر آید. برای همین منظور، سازندگان یک فرشته نجات برای همراهی شاهزاده داستان طراحی کردند تا تجربه این بازی کاملا لذت بخش باشد.

الیکا در تمامی مراحل به کمک شما می آید و در طول مبارزات نیز نقش یک مبارز را بر عهده می گیرد؛ در حل معما ها پا به پای شما تلاش می کند و در بالا رفتن و یا رد شدن از موانع یاری رسان شاهزاده است.

صد البته دیالوگ های فارسی الیکا که با صداگذاری بسیار خوب شکل گرفته بود برای ما فارسی زبانان از جذابیت های بازی به شمار می رود. الیکا تمام چیزی است که یک همراه باید باشد و همین موضوع از او یک شخصیت به یاد ماندنی ساخته است.

8. Bishock Infinite - Elizabeth

الیزابت بیشتر از یک همراه صرف ایفای نقش می کند؛ داستان حول محور شخصیت او بنا شده و در اصل ماموریت ما مراقبت از او است. شاید اگر قابلیت های برای ایجاد حفره در زمان و فضا نبود، بوکر نمی توانست موفق شود تا نقشه های پلید کامستاک را مهار کند.

همچنین در طول مبارزات او مهمات و معجون سلامتی و سلاح برای شما فراهم می کند که همین باعث می شود از به همراه داشتن او در طول بازی خرسند و راضی باشیم. او همچنین می تواند قفل ها را با استفاده از قابلیت هایش باز کند که این نکته ارزش همراهی او را چند برابر می کند.

7. Portal - Weighted Companion Cube

عجیب ترین نکته در رابطه با این مکعب این است که چطور یک جسم بی جان می تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند. در عین حال که تعریف صحیح از این مکعب این است که «تنها یک جسم جامد همراه شماست».

اما آن قدر میزان وابستگی در طول بازی به همین جسم در بازیکن برانگیخته می شود که لحظه خداحافظی با این مکعب خاکستری و پرتاب او درون کوره را به یکی از تراژیک ترین تجربه های هر بازیکنی تبدیل می کند.

6. Fallout - Dogmeat

عبارت معروف «بهترین دوست انسان» که در رابطه با سگ ها به کار می رود، در سری فال آوت کاملا ملموس است. در تمامی عناوین این سری یک سگ وجود دارد که بتوان به عنوان همراه انتخاب کرد.

یقینا انتخاب این موجود دوست داشتنی به تمامی انسان ها و یا ربات ها ارجحیت دارد؛ تمامی آن ها برای شما ماموریتی در نظر می گیرند تا وفاداریتان را بسنجند، و یا ممکن است از اعمال شما در طول بازی رنجیده شوند و شما را در میانه راه رها کنند؛ اما سگ با وفای بازی هیچگاه از چیزی آزرده خاطر نمی شود و بدون هیچ توقعی در تمام طول ماجراجویی شما را همراهی می کند.

او می تواند اضافه بار شما را حمل کند، به دشمنان از هر جنس و نژادی، بدون ترس و فارق از زمان و مکان حمله ور شود تا از آسیب دیدن شما جلوگیری کند. بدون شک سگ های سری فال آوت یکی از بهترین همراهان در تاریخ بازی های ویدویی هستند.

5. Halo - Cortana

کورتانا یک هوش مصنوعی یا به تعریفی یک ابر کامپیوتر است که به مستر چیف در راه شکست بیگانگان مهاجم و نجات نسل بشر کمک می کند. او قابلیتی دارد که سیستم های ناشناخته را هک کرده و اطلاعات آن را به شما منتقل کند.

این در حالی است که می توان گفت مستر چیف هیچ همراه مطمئنی در بین تمامی عناوین سری هیلو ندارد و این هوش مصنوعی تنها یاور همیشه حاضر و مطمئن او در ماجراجویی هایش است.

4. Metal Gear Solid - Otacon یا Hal Emmerich

اوتاکان هیچگاه به غیر از چند کات سین به طور فیزیکی شما را همراهی نمی کند اما حضورش در پشت بی سیم همان قدر اهمیت دارد که حضور اسنیک در میدان مبارزه. در اولین برخورد اسنیک و ما با او شاید تنها یک دانشمند دست پا چلفتی و ترسو به نظر آید اما زمانی که شروع به ایفای نقش به عنوان همراه و یار اسنیک می کند، می فهمیم که چقدر حضورش مهم و حیاتی است.

چیزی که او را حتی شگفت انگیزتر می سازد این است که در عین احساسی بودن بسیار قوی ظاهر می شود. در طول داستان معشوقه هایش یکی پس از دیگری قربانی جنگ های مختلف می شوند اما او خود را کنترل می کند و اسنیک را تنها نمی گذارد.

شاید اوتاکان برای همراهی در میدان مبارزه اصلا انتخاب خوبی نباشد، اما او کسی است که می خواهید در پشت صحنه هوای شما را داشته باشد و مسئول تدارکات و یافتن اطلاعات باشد.

3. Mass Effect - Garrus Vakarian

مس افکت عنوانی است که بر اساس انتخاب همراهان بنا شده است و شاید در هیچ بازی ای این که چه کسی در کنار شما مبارزه می کند این قدر اهمیت نداشته باشد. اما در میان سیل شخصیت های مختلف تنها یک کاراکتر وجود دارد که بی شک روحیات و رفتار هایش با فرمانده شپرد تلاقی کامل دارد.

گروس وقتی که به او نیاز دارید در کنار شما است و در مواقع دیگر مشغول به کالیبره کردن سفینه. در میدان مبارزه در قالب یک همراه کاملا مطمئن برای شپرد ظاهر می شود و در خارج از غوغای تیر و امواج انرژی، یک مشاور معتمد و دلسوز.

گروس از آن دست همراهانی است که همه دلشان می خواهد در تمامی حوادث در کنار خود داشته باشند.

2. Gears of War - Dominic Santiago

در سری گرز او وار هم همراهان زیادی دوشادوش شما مبارزه می کنند و لوکاست ها را به خاک و خون می کشند. اما دام مانند یک برادر برای مارکوس می ماند که در تمامی مراحل سخت زندگی تکیه گاه او به شمار رفته است.

دیدن سرانجام غم انگیز همسرش در شماره دوم و غلبه کردن او بر احساساتش یکی از احساسی ترین صحنه های سری را شکل می دهد.

دام همراهی است که به معنای واقعی کلمه تا آخرین نفسش در کنار شما می جنگد و برادری و وفاداریش را به شما ثابت می کند. او از آن دسته همراهانی است که هیچگاه در حضورش احساس ناامنی نمی کنید.

تمام این مولفه های شخصیتی از دام یک شخصیت همراه به یاد ماندنی و فراموش نشدنی ساخته است.

1. The Last of Us - Ellie Williams

به عنوان دومین شخصیت قابل بازی، الی بخش زیادی از بازی را به عنوان همراه در کنار شماست. امکان این وجود داشت تا شخصیت الی، تنها یک بچه اعصاب خرد کن باشد که شما عهده نگهداری اش را به دوش بکشید؛ اما هنر پردازش شخصیت نویسندگان از او یک کاراکتر بی نظیر و فراموش نشدنی ساخته است.

روابط پدر-دختری که در طول بازی بین الی و جول شکل می گیرد یکی از بهترین تیم های تاریخ بازی های ویدیویی را می سازد.

هر چقدر که او در بازی از نظر رفتاری و همچنین در مبارزه کردن و برخورد با مسائل پخته تر و بهتر می شود، میزان علاقه و ارتباط پذیری مخاطب هم با الی رشد می کند تا به جایی می رسد که حتی انتخاب پایانی جول بسیار منطقی و معقول به نظر می رسد.

حال همه منتظر این هستند که ببیند حضور او در نسخه دوم بازی به عنوان شخص اول ماجرا به چه نحوی صورت می گیرد و سرانجام دختر شجاع و تنهای داستان به کجا می رسد.

کدام یک از همراه ها در بازی های ویدیویی هستند که شما با آن ها خاطرات بسیار دارید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • محمد
    محمد | ۸ مهر ۱۳۹۶

    سم جی پس

  • mohammad
    mohammad | ۴ مهر ۱۳۹۶

    فقط الی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی