ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش شدید ارزش بازار اپل یک روز بعد از عرضه آیفون 8 به بازار

بر اساس تجزیه و تحلیل شبکه CNBC آمریکا، تنها یک روز پس از عرضه مدل های جدید آیفون در 21 شهریور ارزش بازار اپل از 834.9 میلیارد دلار به 782.5 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است. ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲ مهر ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

بر اساس تجزیه و تحلیل شبکه CNBC آمریکا، تنها یک روز پس از عرضه مدل های جدید آیفون در 21 شهریور ارزش بازار اپل از 834.9 میلیارد دلار به 782.5 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است.

نمودار بازار اپل در طی یک ماه

برای روشن شدن میزان ضرر اپل کافی است بدانید این مبلغ از مجموع ارزش بازارهای ای بی، تارگت، فورد موتور و چند شرکت بزرگ دیگر بیشتر است. با این حال اپل هنوز هم 100 میلیارد دلار بیش از شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت ارزش دارد.

حتی اگر آیفون 10 مورد استقبال خریداران قرار بگیرد، بازار اپل 5 تا 10 درصد از ارزش خود را از دست خواهد داد

فاکتورهای بسیاری مثل احتمال بازگشت سرمایه در آینده، ارزش بازار در بلند مدت، افزایش سود در کوتاه مدت یا بلند مدت و معرفی یک محصول مهم روی ارزیابی سرمایه گذارن از ارزش شرکت ها تاثیر دارند.

«جین مانستر» سرمایه گذار و تحلیلگر ارشد سابق اپل معتقد است حتی در صوتی که آیفون 10 مورد استقبال خریداران قرار بگیرد، بازار اپل 5 تا 10 درصد از ارزش خود را از دست خواهد داد.

او معتقد است سهام اپل در سال گذشته شاهد رشد 50 درصدی بوده چون سرمایه گذاران در انتظار معرفی آیفون بوده و سود بالایی را برای آن پیش بینی می کردند اما با توجه به تاخیر عرضه آیفون 10 احتمالا نتایج مالی این شرکت در اویل سال آینده مشخص خواهد شد و ممکن است در آن زمان شاهد افزایش ارزش بازار اپل باشیم.

گفتنی است با وجود کاهش 7 درصدی ارزش اپل، سهام این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد بیشتر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • علیرضا عابدی
    علیرضا عابدی | ۲ مهر ۱۳۹۶

    یا این استراژی غلطی که پیش گرفته طبیعیه

  • Mr. Saxobeat
    Mr. Saxobeat | ۲ مهر ۱۳۹۶

    تا این باشه اینجوری الکی قیمت گوشی هاشو بالا نبره. همین بلا هم باید سر سامسونگ بیاد که گوشی هاشو الکی گرونتر کرده مخصوصا این میانرده هاش

  • New Wolf
    New Wolf | ۲ مهر ۱۳۹۶

    اگه به جای سه تا گوشی یه گوشی درجه یک نه مثل آیفون x ایکس که به نظرم به زیبایی اس۸ و نوت ۸ نیست میداد بیرون خیلی بهتر بود خیلی بیشتر میتونست کمک کنه به اپل

  • sadegh
    sadegh | ۲ مهر ۱۳۹۶

    کم فروش میره چطوری ارزش سهامش ۳۰درصد رشد داشته???

مطالب پیشنهادی