ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جایگاه ایران در سرعت اینترنت جهانی کجاست؟

موسسه «آکامای تکنولوژی» گزارش مفصلی در مورد سرعت اینترنت جهان منتشر نموده است که در آن به مقایسه پارامترهای مهم کشورها با یکدیگر در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ می پردازد. [caption id="attachment_537869" align="aligncenter" width="747"] ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳ مهر ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

موسسه «آکامای تکنولوژی» گزارش مفصلی در مورد سرعت اینترنت جهان منتشر نموده است که در آن به مقایسه پارامترهای مهم کشورها با یکدیگر در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ می پردازد.

نمودار میانگین سرعت اتصال کشورهای جهان

این موسسهٔ آمریکایی، هر سه ماه در سال گزارشاتی از میانگین سرعت اینترنت کشورهای مختلف ارائه می کند. این تحلیل که براساس بررسی ۲۰۰ هزار میلیارد درخواست از ۱۴۹ کشور جهان آماده شده است، آمار جالبی به شرح ذیل ارائه می‌کند:

کره جنوبی که سال‌هاست در رتبه اول این لیست قرار دارد بازهم پرسرعت ترین کشور در این مقایسه است.
  • سرعت میانگین اینترنت جهان در این مدت ۷.۲ مگابیت‌ بر ثانیه بود که نسبت به سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافته است.
  • از میان ۱۴۹ کشور مورد بررسی تعداد ۹۶ کشور در متوسط سرعت اتصال پیشرفت شایانی داشته‌اند.
  • میانگین بیشترین سرعت اتصال کشورها نسبت به سال قبل با رشد ۲۸ درصدی به ۴۴.۶ مگابیت بر ثانیه رسیده است.
  • کره جنوبی هنوز رکورد بیشترین سرعت میانگین میان کشورها را با معدل ۲۸.۶ مگابیت بر ثانیه حفظ نموده اما این سنگاپور است که سریع‌ترین اتصال را با سرعت ۱۸۴.۵ مگابیت بر ثانیه به ثبت رسانده است.
  • این نخستین باری است که آمریکا در لیست ده کشور پر سرعت قرار می گیرد. این کشور با ۲۲ درصد افزایش میانگین سرعت اینترنت برخلاف آمارهای قبلی به این جمع پیوسته است.

۹۶ درصد از کاربران کره جنوبی از اینترنت بالای ۴ مگابیت بر ثانیه استفاده می‌کنند

این تحلیل نشان می دهد ۶۲.۶ درصد از اتصال های اینترنت در کره جنوبی بالای ۱۵ مگابیت برثانیه هستند. همچنین ۹۶.۷ درصد از کاربران در این کشور از اینترنت ۴ مگابیت برثانیه استفاده می کنند.

رتبه بندی میانگین سرعت اتصال به اینترنت در کشورهای خاورمیانه و آفریقا

با نگاهی کلی به این گزارش مفصل می‌توان نتیجه گرفت کشورهای آسیای شرقی مانند کره جنوبی، هنگ کنگ، سنگاپور و ژاپن و همچنین کشورهای منطقه اسکاندیناوی نظیر نروز، سوئد، فنلاند و دانمارک از جمله کشورهای پرسرعت جهان به شمار می روند.

رتبه بندی بیشترین سرعت اتصال اینترنت در حوزه خاور میانه و آفریقا

درباره آمار کشور خودمان نیز می‌بینیم که ایران با میانگین سرعت ۴.۷ مگابیت بر ثانیه با وجود پیشرفت ۱۴ درصدی نسبت به سه ماهه قبلی و همچنین رشد ۳۳ درصدی نسبت به سال قبل، رتبه ۱۰۷ ام را از میان ۱۴۹ کشور جهان را کسب نموده است.

ایران با سرعت میانگین ۴.۷ مگابیت ثانیه در رتبه ۱۰۷ جهان را بخود اختصاص داده است

جالب است بدانید که خوشبختانه ۶۱ درصد از اتصالات ایران به اینترنت با سرعتی بالاتر از ۴ مگابیت بر ثانیه بوده  و در رتبه ۹‍۱ جهان قرار می‌گیرد اما تنها ۱.۳ درصد از این اتصالات سرعتی بیش از ۱۰ مگابیت بر ثانیه داشتند که نسبت به سه ماهه قبلی ۶ درصد کاهش یافته است.

نمودار مقایسه سرعت اتصال ایران با کشورهای حوزه خاور میانه

با مشاهده این آمار به اهمیت اقدامات اخیر وزیر ارتباطات در زمینه اصلاح و ارزان شدن تعرفه‌های اینترنت کشور پی میبریم. چراکه هنوز در مقایسه با کشورهای متوسط در زمینه نوع و سرعت اتصال، فاصله بسیار زیادی داریم و به اقدامات بسیاری برای عملی شدن وعدهٔ رسیدن به سرعت متوسط ۲۰ مگابیت بر ثانیه نیازمندیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (38 مورد)
  • INFINITE INFINITY
    INFINITE INFINITY | ۸ مهر ۱۳۹۶

    دوستان من اصلا نمیگم وضع اینترنت تو ایران خوبه، راجع به وضع سرعت تو کلانشهر ها هم اطلاع دقیق ندارم؛
    ولی اینجایی که ما زندگی میکنیم یعنی شهر آمل سرعت adsl شاتل که استفاده میکنم 16 مگ واقعی هست در صورتی که سرویسم درواقع 2 مگ هست.
    و 3G همراه اول اینجا 4-5 مگ هست که معمولیه. ولی چیزی که واقعا متعجبم کرده سرعت 4G همراه اول هست که خودم بارها با speed test تست گرفتم... 40 الی 60 مگ!
    تو یه مقاله از همین دیجیاتو دیده بودم که زده یرعت اینترنت همراه اول 100 مگ تو تهران که خودم باور نمیکردم تا اینکه رفتم همراه اول خریدم دارم خودم میبینم سرعتش رو. با اینکه اصلا انتظار همچین چیزی رو از همراه اول نداشتم ولی سرعت واقعیه...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی