ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حضور جدی‌تر صنعت بیمه در حوزه آنلاین با رونمایی از سامانه صدور بیمه نامه تحت وب

مقاومت بیمه‌ها و برخی از کارگزاران آنها باعث شد که بیمه و مسایل مربوط به آن دیرتر از حد معمول وارد حوزه مدرن تکنولوژی شود. امروزه ولی با نتایج و بازخوردهای مثبتی که اپلیکیشن‌های فعال ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳ مهر ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

مقاومت بیمه‌ها و برخی از کارگزاران آنها باعث شد که بیمه و مسایل مربوط به آن دیرتر از حد معمول وارد حوزه مدرن تکنولوژی شود. امروزه ولی با نتایج و بازخوردهای مثبتی که اپلیکیشن‌های فعال در حیطه بیمه در بین کاربران داشته‌اند، بسیاری از شرکت‌ها و بیمه‌های بزرگ تصمیم به الکترونیکی شدن کامل سیستم خود گرفتند.

«امین مشایخی»، مدیرعامل شرکت تولیدکننده سامانه صدور بیمه نامه تحت وب، از راه اندازی سامانه‌ای تماما آنلاین برای نشان دادن مشخصات بیمه‌نامه‌های ثالث و بدنه خودرو از شرکت‌های مختلف بیمه و امکان مقایسه بین نرخ و خدمات آنها توسط کاربران خبر می‌دهد که با کمک صندوق حمایت از صنایع الکترونیک راه اندازی شده است.

این روند باعث شکسته شدن انحصار برخی کارگزاری‌های بیمه می شود

با امکانات تعبیه شده در این سامانه هر شخص می‌تواند با توجه به قیمت مورد نیاز خود در بین تمامی بیمه‌ها جستجو کند و یک خرید آگاهانه و به صرفه را برای خود انجام دهد و از دردرسرهای گوناگون انتخاب یک بیمه مطلوب و پرس‌وجوهای مختلف در این‌باره، رهایی پیدا کند.

صادرشدن بیمه‌ نامه در اولین فرصت به‌طور رایگان و یادآوری تاریخ سررسید بیمه‌ نامه مشتریان از دیگر ویژگی‌های این سامانه خواهد بود. مشایخی در این باره بیشتر توضیح می‌دهد: «به شرط تکمیل بودن اطلاعات مشتری، بیمه‌ نامه همان روز تحویل مشتری خواهد شد.»

بنا به گفته‌های مشایخی نسخه اول این سامانه راه‌اندازی شده و در حال حاضر تیم پشت این طرح در حال جستجو برای مذاکره با یک شرکت مادر دارای نماینده در تمامی استان‌های کشور هستند. همکاری با چنین شرکتی موجب می‌شود که صدور بیمه‌ مشتریان از طریق شرکت مربوطه انجام پذیرد و روال کارها سریع‌تر و حرفه‌ای تر پیش برود.

تاکنون توسط این طرح ۴۰۰ الی ۵۰۰ بیمه‌نامه ثالث صادر شده است

نکته قابل توجه درباره این سامانه بعد از ورود به وبگاه رسمی آن، نداشتن نماد اعتماد الکترونیکی، تا به امروز است. نمادی که بارها توسط پلیس فتا اعلام شده که گواه امنیتی کاربران برای خریدی ایمن محسوب می‌شود.

صنعت بیمه به‌تازگی راه خود را به سمت الکترونیکی شدن باز کرده است. امروز بیمه‌ نامه‌ها به سنتی‌ترین شکل ممکن به مشتریان عرضه می‌شود و هنوز تعداد کثیری از آنها کاغذی است، در حالی که می‌توان در این حوزه به سمت یک سیستم هوشمند و یکپارچه حرکت کرد. سامانه تحت وب صدور بیمه‌ نامه یکی از اولین گام‌ها برای تحقق رسیدن به این سیستم هوشمند به شمار می‌رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی