ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک و مایکروسافت ۶۶۰۰ کیلومتر از بستر اقیانوس را کابل کشی کردند

سال گذشته بود که خبر همکاری فیسبوک و مایکروسافت برای ساخت طولانی ترین کابل اینترنت پرسرعت زیردریایی جهان در اقیانوس اطلس را در دیجیاتو خواندید و حالا خبر می رسد که پروژه مذکور تنها پس ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳ مهر ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

سال گذشته بود که خبر همکاری فیسبوک و مایکروسافت برای ساخت طولانی ترین کابل اینترنت پرسرعت زیردریایی جهان در اقیانوس اطلس را در دیجیاتو خواندید و حالا خبر می رسد که پروژه مذکور تنها پس از دو سال از آغاز فرآیند توسعه، با موفقیت به پایان رسیده است.

کابل اینترنت مورد اشاره به طول تقریبی 6600 کیلومتر و وزن 4535 تن، در اعماق 5000 متری اقیانوس اطلس (بعضی مناطق) کار گذاشته شده و ساحل ویرجینیای آمریکا را به بیلبائوی اسپانیا متصل می کند.

کابل Marea سرعت انتقال 160 ترابیت در ثانیه را بین آمریکا و اروپا فراهم می کند

این کابل که «Marea» (به معنی موج در زبان اسپانیایی) نام دارد، توسط شرکت های مایکروسافت و فیسبوک، و با همکاری کمپانی مخابراتی «Telxius» توسعه یافته و قادر است داده ها را با سرعت 160 ترابیت در ثانیه انتقال دهد که به گفته مایکروسافت، برای استریم همزمان 71 میلیون ویدیوی HD کافی خواهد بود.

لازم به ذکر است که Marea از هشت جفت کابل فیبر نوری که با یک روکش مسی پوشیده شده اند تشکیل شده، و در برخی نقاط (به خصوص نزدیکی سواحل) که احتمال برخورد با کشتی ها وجود دارد، در زیر بستر اقیانوس دفن شده است.

گفتنی است مایکروسافت و فیسبوک دیتاسنترهای بزرگی در ویرجینیا دارند و با توجه به احداث کابل 6600 کیلومتری جدید، می توانند محصولات و خدمات خود مانند سرویس های آژور و اکس باکس لایو (برای مایکروسافت)، و اینستاگرام و واتس اپ (برای فیسبوک) را با کیفیت و سرعت بهتری در اختیار کاربران اروپایی قرار دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mohamad seraj
    mohamad seraj | ۳ مهر ۱۳۹۶

    اونا دارن سرعتو میرسونن به گیگابیت بره ما دارن اینترنت ملی راه میندازن

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۳ مهر ۱۳۹۶

    ماها که داریم تو اینترنت خفه میشیم با اینترنت اتصال محور یا همون نامحدود با بالاترین سرعت که بیشتر ۵۶کیلوبایت دانلود نمی کنه

  • Farzad Fallah
    Farzad Fallah | ۳ مهر ۱۳۹۶

    این که چیزی نیست. ما تو ایران اینترنت با محدودیت 10 گیگ در ماه داریم. پیشرفت واقعی تو مملکت اسلامی اتفاق می افته.

مطالب پیشنهادی