ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

منزلگاه بعدی انسان شاید به جای مریخ ماه باشد

هدف اصلی تحقیقات ناسا تاکنون امکان مهاجرت انسان از زمین به مریخ بوده است، اما حالا ممکن است مقصد این مهاجرت به کره ماه تغییر پیدا کند. این سازمان اعلام کرده است در صورت درخواست ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳ مهر ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

هدف اصلی تحقیقات ناسا تاکنون امکان مهاجرت انسان از زمین به مریخ بوده است، اما حالا ممکن است مقصد این مهاجرت به کره ماه تغییر پیدا کند. این سازمان اعلام کرده است در صورت درخواست دولت آمریکا می تواند روی پروژه های سکونت در ماه تمرکز کند.

«الن اوچوا» رییس مکز فضایی جانسون ناسا اواخر سال گذشته در یک سخنرانی در دانشگاه «رایس» درباره توانایی ناسا برای مسافرت به مریخ گفت:

ما آمادگی لازم برای اینکار را داریم و با توسعه فناوری ها و دانش کنونی می توانیم چنین سفری را انجام دهیم. با اینحال در صورت لزوم طرح سفر به مریخ را با سفر به ماه جایگزین خواهیم کرد.

فضاپیمای «اوریون» و راکت غول پیکر SLS کلید اصلی مسافرت به مریخ هستند و قرار است بین سال های 2019 تا 2013 پروازهایی آزمایشی انجام دهند.

ناسا پس از این آزمایش ها قصد ساخت ایستگاهی به نام «دروازه ورود به اعماق فضا» را در نزدیکی ماه دارد که به عنوان محل استقرار موقت برای انجام آزمایش در کره ماه و همچنین سفر به مریخ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

هنوز مشخص نیست در صورت تغییر تمرکز ناسا از مریخ به ماه چه جنبه هایی از این طرح کنار گذاشته خواهند شد، برای مثال ممکن است ایستگاه نزدیک ماه با یک محل اسکان دائمی روی این کره جایگزین شود.

فارغ از اینکه ناسا به کدام سمت حرکت کند مشخص است که انسان قصد سکونت در کره ها و سیارات دیگر را دارد و احتمالا دیر یا زود به این هدف دست پیدا می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • علی موثق
    علی موثق | ۳ مهر ۱۳۹۶

    یعنی شرایط زندگی تو مریخ و ماه از زمین بهتره که میخوان از اینجا برن اونجا؟ گیریم که منابع زمین رو به تموم شدنه خب یعنی منابع سیاره های دیگه از باقی مونده منابع زمین بیشتره؟ به نظر من به جای این کارا باید به فکر راه حلی برای مشکلات زمین بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی