ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تلسکوپ فضایی LUVOIR در راه است

به تازگی مشخص شده که ناسا در حال طراحی تلسکوپ جدیدی به نام «LUVOIR» برای ارسال به فضا در سال های 2030 تا 2040 است و این آژانس 4 گروه کاری را برای بررسی ایده ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳ مهر ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

به تازگی مشخص شده که ناسا در حال طراحی تلسکوپ جدیدی به نام «LUVOIR» برای ارسال به فضا در سال های 2030 تا 2040 است و این آژانس 4 گروه کاری را برای بررسی ایده های مرتبط با 4 مأموریت اصلی تشکیل داده. تلسکوپ جدید قرار است اطلاعات کهکشانی تازه ای را در اختیارمان قرار دهد.

هابل دید کهکشانی ما را متحول نموده، از سوی دیگر، پروژه های دیگر از جمله تلسکوپ های فضایی جیمز وب و WFIRST (تلسکوپ پیمایش مادون قرمز میدان عریض) که قرار است در سال های 2018 و 2020 به فضا ارسال شوند، نوید دریافت اطلاعات بیشتر را می دهند و پس از آنها، لوویر قرار است قدرت دید 40 برابر هابل داشته باشد.

تلسکوپ فضایی هابل

هم اکنون گروه های کاری مذکور در حال بررسی قابلیت های تلسکوپ جدید و محدودیت های ساخت آن هستند. از سوی دیگر آنها تحقیق می کنند که در آینده این تلسکوپ قرار است چه اطلاعاتی را در اختیار منجمین قرار دهد. در حال حاضر 4 مأموریت اصلی تلسکوپ مشخص شده که عبارتند از:

  • عکس برداری از سیارات فراخورشیدی جهت بررسی امکان وجود حیات
  • تلسکوپ بزرگ با قابلیت بررسی نورهای ماورای بنفش، مادون قرمز و نورهای مرئی
  • نقشه برداری توسط پرتوهای اکس
  • نقشه برداری از راه دور توسط مادون قرمز

ناسا قبلاً نیز از فناوری های مشابه، به منظور مشاهده فضا استفاده کرده (از جمله در هابل)؛ ولی این بار قرار است تلسکوپ جدید، تحقیقات کامل تر و وسیع تری را انجام دهد. تصمیم گیری نهایی در مورد اینکه احتمالاً کدام مأموریت ها قرار است توسط این تلسکوپ انجام شود، به آینده موکول شده و البته بسیار وابسته به سایر شرکت های دخیل در این پروژه نیز خواهد بود.

ممکن است به مطالب زیر نیز علاقه مند باشید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی