ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

مدیران ضعیف چه خصوصیاتی دارند

در گذشته مفهوم مدیر به عنوان یک فرد قدرت طلب و شاید زورگو تصور می شد؛ ولی امروزه دیدگاه ها نسبت به یک مدیر قوی فرق کرده است. مدیران موفق امروزی به واسطه اعتماد سازی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳ مهر ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

در گذشته مفهوم مدیر به عنوان یک فرد قدرت طلب و شاید زورگو تصور می شد؛ ولی امروزه دیدگاه ها نسبت به یک مدیر قوی فرق کرده است.

مدیران موفق امروزی به واسطه اعتماد سازی رهبری می کنند و همواره بین آنها و کارمندانشان فضای آکنده از اعتماد دو طرفه برقرار است. در حالی که مدیران ضعیف همواره می خواهند به کارمندان بفهماند که چه کسی رئیس است. آنها معمولاً برای اینکه دیگران را وادار به گوش فرا دادن کنند، بلند صحبت می کنند و حتی گاهی فریاد زده یا کارمندان را تهدید می کنند. در ادامه 5 مورد از نشانه های یک مدیر ضعیف را بررسی می نماییم:

همواره به دنبال یک مقصر هستند

وقتی مدیر ضعیف متوجه می شود که یک جای کار می لنگد، به دنبال یک نفر می گردد تا او را مقصر این اتفاق جلوه دهد. در حالی که یک مدیر قوی، مسئولیت اتفاقات خارج از برنامه ریزی را می پذیرد و می گوید: «چه درسی می توانیم از این اتفاق بگیریم؟».

درخواست کمک نمی کنند

وقتی که یک مدیر ضعیف نمی داند قدم بعدی در کار چیست، از گروه کارمندان خود درخواست کمک نمی کند. او از افراد تحت نظارت خود درخواست ارائه ورودی برای فعالیت های آتی را مطرح نکرده و همواره فقط در انتظار خروجی کارها می ماند.

 هرگز نمی گویند «نمی دانم»

یک مدیر قوی حتی چندین بار در روز به راحتی می گوید: «من جواب این مسئله را نمی دانم»؛ در حالی که برای مدیر ضعیف، گفتن این جمله مایه شرمساری است و او هیچ گاه آن را به کار نمی برد.

می خواهند همه چیز را ارزیابی کنند

مدیران حرفه ای همواره بر هدف اصلی تمرکز می نمایند. در حالی که مدیران ضعیف همیشه درگیر جزئیات بی اهمیت می شوند. به همین دلیل است که بسیاری از این مدیران باعث می شوند که شما مجبور به کار کردن تا ساعت 9 شب باشید.

هیچ گاه عذر خواهی نمی کنند

آنها از گفتن «عذر می خواهم» نا توانند و همچنین تحمل شنیدن انتقادهای تند یا حتی بازخوردهای ساده را ندارند.در حالی که مدیران حرفه ای، از انتقاد یا بازخورد، در راستای بهبود کارآیی خود بهره می برند.

یکی از عواملی که موجب رضایت شغلی می شود، شخصیت مدیر است. قطعاً هیچ کس علاقه ای به کار برای مدیری که مرتب صدای خود را بالا می برد، ندارد. زندگی کوتاه است ولی در عین حال شاید آنقدر فرصت داشته باشید که قید فعالیت برای یک مدیر ضعیف را بزنید و به دنبال شغلی باشید که بتوانید از آن لذت ببرید.

ممکن است به مطالب زیر علاقه مند باشید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی