ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

انتقاد مدیران هیوندای از تکنولوژی های جدید مرسدس بنز و ب ام و

آن سوی مرزها و در بازارهای بین المللی رقابت شدیدی بین خودروسازان مختلف جریان دارد که می توان آن را به یک جنگ تمام عیار تشبیه کرد. این مساله باعث می شود که گاه کمپانی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ مهر ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

آن سوی مرزها و در بازارهای بین المللی رقابت شدیدی بین خودروسازان مختلف جریان دارد که می توان آن را به یک جنگ تمام عیار تشبیه کرد. این مساله باعث می شود که گاه کمپانی های رقیب انتقاداتی را نسبت به هم مطرح کنند.

برای مثال همین چند روز پیش بود که یکی از مقامات ب ام و پیکاپ مرسدس X کلاس را "وحشتناک" توصیف کرده و اعلام نمود که احتمالا در آینده باواریایی ها نحوه ساخت یک پیکاپ لوکس را به اشتوتگارتی ها نشان خواهند داد!

لوئیز همیلتون راننده مطرح تیم مرسدس ای ام جی پتروناس در مسابقات فرمول یک نیز با این ادعا که AMG می تواند سوپر اتومبیل های بهتری نسبت به فراری بسازد، ایتالیایی ها را به چالش کشید.

حال نوبت هیوندای و زیرمجموعه لوکس ساز آن یعنی جنسیس است که مرسدس بنز و ب ام و را به باد انتقاد بگیرد!

آلبرت بیرمان مدیر بخش N هیوندای و یکی از مدیران جنسیس که قبل از عزیمت به کره ریاست M پاور ب ام و را بر عهده داشت، اخیرا در حاشیه رونمایی از جنسیس G70 در مصاحبه با یکی از نشریات استرالیایی گفته که این دو کمپانی مطرح آلمانی بیش از حد بر روی تکنولوژی های "احمقانه" تمرکز نموده و وقت و هزینه زیادی را صرف مواردی که مشتریان به آنها نیاز ندارند، می کنند.

به اعتقاد آقای بیرمان این موضوع پیچیدگی زیاد خودروها را در پی داشته و احتمال خرابی آنها را افزایش می دهد.

او در ادامه صحبت های خود گفته که بیشتر تجهیزات به خاطر بازاریابی، جلب توجه رسانه ها و نمایش سطح تکنولوژی ارایه شده و نه تنها چندان کاربردی نیستند، بلکه در صورت خرابی دردسرهای زیادی را برای مشتریان ایجاد خواهند کرد.

این اظهارات از سوی فردی که 30 سال سابقه فعالیت در ب ام و و مدیریت بخش M این کمپانی را در کارنامه دارد، بسیار تامل بر انگیز است.

آقای بیرمان حتی پا را فراتر گذاشته و گفته که تست کیفی خودروهای آلمانی مثل سابق نیست. وی در این باره نیز افزوده:

تست های جنسیس بسیار سختگیرانه تر است. ما در مجموعه خود در نامیانگ خودروها را 30,000 کیلومتر در انواع مسیرهای پر دست انداز تست می کنیم، سپس آنها را به نوربرگ رینگ برده و 10,000 کیلومتر دیگر در آنجا تحت آزمایش قرار می دهیم.

فکر نمی کنم که هیچ شرکت دیگری جز پورشه و فراری تست های بیشتری داشته باشد.

حتی می توان گفت که سایر شرکت ها میزان تست های خود را از 10,000 به 8000 و 5000 کیلومتر تقلیل داده و برخی دیگر هیچ کار دیگری نمی کنند.

آقای بیرمان عقیده دارد موفقیت جنسیس به جای تمرکز بر روی تکنولوژی های غیر کاربردی، در گرو تولید خودروهایی است که بتوانند بعد از 10 سال حال و هوای روزهای اول خود را حفظ کنند.

آلبرت بیرمان در انتهای مصاحبه خود گفته:

در جنسیس G90 خبری از سیستم تعلیق بادی، رول بار فعال، دوربین اسکن جاده یا مواردی از این دست نیست؛ این احمقانه است.

ما یک پلتفرم فولادی بسیار مقاوم – که البته اندکی سنگین تر از سایر پلتفرم ها است – و همچنین کمک فنرهای قابل تنظیم برای هیوندای داریم، این ها به نظر ما کافی است.

این اظهارات از سوی فرد کارکشته ای مثل آلبرت بیرمان کمی عجیب و سوال برانگیز به نظر می رسند.

حضور آقای بیرمان در مجموعه هیوندای-کیا یقینا تاثیرات بسیار مثبتی بر روی قابلیت های فنی محصولات کره ای خواهد گذاشت، اما اینکه این تاثیرات تا چه حد می توانند فواصل موجود با اتومبیل های پرطرفدار آلمانی را کم کنند، مساله ای است که با گذشت زمان مشخص خواهد شد.

حال باید منتظر ماند و دید که کدام خودروها با سلیقه مشتریان بیشتر مطابقت دارد، آلمانی های لوکس پیشرفته یا کره ای های لوکس کم دردسر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۵ مهر ۱۳۹۶

    واقعا حرف هاش رو قبول دارم،به نوعی هیوندا میخواد از سایپا پیروی کنه،همونطور ک سایپا جدیدن از پیچیدگی خودروهاش کم کرده و رادیو ضبط روشون قرار نمیده،هیوندا هم می خواد پا در این مسیر بزاره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی