ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلیس فتا از دستگیری فروشندگان دارو در فضای مجازی خبر داد

رییس پلیس پایتخت از اجرای موفقیت‌آمیز عملیات «پانجی‌آ» توسط پلیس فتا جهت برخورد با عرضه مواد دارویی و بهداشتی در فضای مجازی خبر داد. طرح پانجی‌آ، در واقع طرح مبارزه با داروهای غیرمجاز و تقلبی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۴ مهر ۱۳۹۶ | ۱۶:۵۰

رییس پلیس پایتخت از اجرای موفقیت‌آمیز عملیات «پانجی‌آ» توسط پلیس فتا جهت برخورد با عرضه مواد دارویی و بهداشتی در فضای مجازی خبر داد.

طرح پانجی‌آ، در واقع طرح مبارزه با داروهای غیرمجاز و تقلبی است که از سال ۲۰۰۸ به صورت جهانی با هماهنگی سازمان اینترپل انجام می‌شود. در خرداد ماه سال جاری نیز طرح پانجی‌آ ۹ به صورت سراسری در ۱۰۳ کشور جهان از جمله ایران برای برخورد با فروش داروهای تقلبی و غیر مجاز در فضای سایبری انجام شده است.

فروش دارو در فضای مجازی ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود

حال «سردار حسن رحیمی» در جمع خبرنگاران از دستاوردهای پلیس فتا در اجرای طرح مذکور سخن گفت و اعلام نمود که این ارگان، باندی را که به عرضه دارو و مواد بهداشتی در فضای مجازی می پرداخته، منهدم کرده‌است.

وی با بیان اینکه عرضه مواد دارویی در فضای مجازی ممنوع و برابر قانون جرم محسوب می‌شود، ارزش داروها و اقلام بهداشتی کشف شده از این افراد را بالغ بر ۲ میلیارد تومان تخمین می‌زند.

داروهایی که در فضای مجازی توزیع می‌شود غیراستاندارد، غیرمجاز یا در بهترین حالت تاریخ مصرف گذشته هستند

رحیمی اعلام می‌کند که ۱۰۲ نفر در این پرونده دستگیر شده‌اند که برای آنها پرونده تشکیل شده و در اختیار مقام قضایی قرار گرفته است.

رییس پلیس پایتخت معتقد است عمده داروهایی که در فضای مجازی توزیع می‌شود غیراستاندارد و غیرمجاز بوده یا در بهترین حالت تاریخ مصرفشان گذشته است، از این رو لازم است که کاربران توجه داشته باشند که به هیچ عنوان در فضای مجازی اقدام به خرید و تهیه دارو نکنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی