ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپ های آینده GPS موبایل دقتی در حد سانتی متر خواهند داشت

شرکت «برادکام» (Broadcom) به تازگی اعلام کرده که مشغول طراحی یک چیپ GPS است که با ماهواره های نسل جدید هماهنگ و دقت آن نیز بسیار بالا خواهد بود. بر اساس گفته این شرکت، چیپ ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۴ مهر ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

شرکت «برادکام» (Broadcom) به تازگی اعلام کرده که مشغول طراحی یک چیپ GPS است که با ماهواره های نسل جدید هماهنگ و دقت آن نیز بسیار بالا خواهد بود.

بر اساس گفته این شرکت، چیپ جدید BCM47755 مرحله نمونه سازی را طی می کند که این به معنی عرضه انبوه آن به بازار در آینده نزدیک خواهد بود. این مدل با توجه به دقت بالاتر (30 سانتی متر)، بسیار قدرتمند تر از نمونه های فعلی است و حالا علاوه بر سطح زمین، بین ساختمان ها نیز به خوبی کار می کند. در عین حال مصرف آن به نصف اکثر مدل های فعلی کاهش یافته است.

چیپ جدید همچنین امکان دریافت سیگنال های ارسال شده توسط ماهواره های جدیدتر L5 را دارد

لازم به ذکر است که نسل اول ماهواره های GPS که به «L1» مشهور هستند، به طور همزمان اطلاعات موقعیت ماهواره، زمان فعلی و یک شناسه منحصر به فرد که نشان می دهد کدام ماهواره این اطلاعات را ارسال کرده، را در یک سیگنال می فرستند؛ در حالی که سیگنال های ماهواره های جدید «L5»، در عین سازگاری با گیرنده های زمینی قدیمی تر، شامل اطلاعات بیشتری هستند که منجر به دقت بسیار بالاتر و تأخیر کمتر آنها می شود. چیپ BCM47755 ابتدا از اطلاعات دریافت شده L1 استفاده می کند و سپس با کمک اطلاعات L5، دقت مکان سنجی را بهبود می دهد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر نیز بسیاری از تجهیزات صنعتی مرتبط با نفت و گاز و سایر حوزه های نیازمند به دقت بالای مکان یابی، از سیگنال های L5 بهره می برند. ولی چیپ تولید شده توسط برادکام اولین نمونه در بازار مصرف کنندگان عادی (و نه صنعتی) است که با این سیگنال سازگار است و انتظار می رود در اسمارت فون های سال 2018 میلادی به کار رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • حسن حسینی
    حسن حسینی | ۴ مهر ۱۳۹۶

    اسنپ دقیق تر میشه??

  • آریا
    آریا | ۴ مهر ۱۳۹۶

    این برادکام هم کمپانی قابل احترامیه. به دور از جنجال چیپهای خفنی هم تولید میکنه مخصوصن چیپ های مودم

مطالب پیشنهادی