ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات پیگیر موضوع حذف اپلیکیشن‌های ایرانی می‌شود

کره جنوبی جزو پنج کشور اول دنیا در زمینه فناوری اطلاعات محسوب می شود و امسال میزبان نمایشگاه جهانی تلکام ITU است. حضور شرکت مخابرات در نمایشگاه این دوره واقع در شهر بوسان کره‌جنوبی، فرصت‌های مغتنمی ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۴ مهر ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۵

کره جنوبی جزو پنج کشور اول دنیا در زمینه فناوری اطلاعات محسوب می شود و امسال میزبان نمایشگاه جهانی تلکام ITU است. حضور شرکت مخابرات در نمایشگاه این دوره واقع در شهر بوسان کره‌جنوبی، فرصت‌های مغتنمی را برای این سازمان به ارمغان آورده است. همچنین شرکت وزیر ارتباطات، «محمدجواد آذری جهرمی» و هیات همراه او در این نمایشگاه، فرصت مناسبی برای کشورمان به منظور تعامل با دنیای بین‌المللی حوزه ICT است.

در جلسه دیدار دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات با وزیر ارتباطات کشورمان در حاشیه این نمایشگاه، موضوعات جالبی از سوی دو طرف مطرح شد که شامل اخبار خوشی برای فعالان این حوزه در ایران بود.

وزیر ارتباطات خواستار پیگیری موضع‌های منفی بین‌آلمللی در برابر صنعت آی تی در کشور شد.

«هولین ژائو» در این جلسه از درخواست وزیر ارتباطات کشورمان مبنی بر به عضویت در آمدن پنج دانشگاه برتر ایران در اتحادیه استقبال کرد. همچنین با توجه برنامه توسعه ششم و تغییر در ساختار مدل تعرفه‌گذاری اینترنت در کشورمان، وی قول داد که ظرف یک ماه آینده عده‌ای کارشناس خبره را به منظور مشاوره با شرکت‌های ایرانی اعزام خواهد کرد.

وزیر ارتباطات کشورمان ضمن اشاره به رفتار انجمن مبانی موبایل GSMA درباره حذف عضویت اپراتورهای ایران از این انجمن و همچنین برخورد شرکت اپل با برنامه‌سازان ایرانی خواستار پیگیری ژائو در این موارد شد.

این نمایشگاه تا ششم مهر ماه ادامه دارد

دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات ضمن ابراز تاسف در این مورد تاکید کرد: «تمام تلاش خود برای اصلاح این رفتار به کار می‌برم و از کانال‌های مناسب، موضوع حذف برنامه‌های ایرانی از اپ‌استور اپل را نیز پیگیری می‌کنم.»

هولین ژائو پیش از این دیدار در طی یک نامه به جهرمی درباره حمایت کامل این اتحادیه در حفظ ارتباط فوق العاده‌ میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و اتحادیه جهانی ارتباطات، اطمینان خاطر داده بود.

نمایشگاه ITU TELECOM WORLD ۲۰۱۷ از سوم تا ششم مهرماه ۱۳۹۶ در بوسان کره جنوبی برگزار می‌شود و شرکت های ایرانی از جمله مخابرات ایران در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. نمایشگاه ایران تلکام نیز تنها چندهفته بعد از برگزاری این مراسم و در تاریخ 24 تا 27 مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی