ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات در نمایشگاه جهانی تلکام 2017: آینده سیاره ما، به توسعه ICT بستگی دارد

نمایشگاه بین‌المللی ITU هرساله در یکی از شهرهای عضو اتحادیه جهانی مخابرات برگزار می‌شود. امسال قرعه به نام بوسان شهری واقع در کره جنوبی افتاد و شاهد برگزاری این رویداد با حضور سران بین‌المللی کشورها ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۴ مهر ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

نمایشگاه بین‌المللی ITU هرساله در یکی از شهرهای عضو اتحادیه جهانی مخابرات برگزار می‌شود. امسال قرعه به نام بوسان شهری واقع در کره جنوبی افتاد و شاهد برگزاری این رویداد با حضور سران بین‌المللی کشورها در حوزه ICT از امروز تا ششم مهر ماه هستیم و از ایران وزیر ارتباطات و هیات همراه او در این مراسم شرکت کرده‌اند.

«محمدجواد آذری جهرمی» صبح امروز در جمع وزرای ارتباطات کشورهای عضو ITU سخنرانی کرد که این مراسم به صورت پخش زنده از صفحه پروفایل او در شبکه اینستاگرام پخش شد.

استفاده از اینترنت اشیا در کاهش مصرف مواردی چون آب و برق بسیار موثر خواهد بود

وزیر ارتباطات در صحبت‌های خود ضمن اشاره به خدمات و فرصت‌های جدید در حوزه فناوری، درباره علاقه‌مندی شدید کاربران، جوانان و کارآفرینان به این حوزه گفت. به نظر وی مفاهیمی چون اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و شبکه‌های اجتماعی تبدیل به موضوعات داغ صحبت‌های این قشر  شده‌اند.

جهرمی از فواید پیشرفت این حوزه مثال‌هایی برای حاضرین زد تا تاثیرات بی‌شمار توسعه ICT در محیط زیست برای آنها ملموس‌تر شود. او از بحران جهانی آب و خشکسالی شدید در جهان سخن به میان آورد و از مصرف بیش از 90درصد منابع آبی ایران در حوزه کشاورزی خبر داد. وی معتقد است با استفاده از هوش مصنوعی و اینترنت اشیا می‌توان مصرف آب را در این شبکه تا 50 درصد کاهش داد:

«این تنها یک مثال از قدرت ICTها در حل مشکلات جدی‌ است که جوامع ما را متاثر ساخته است. نمونه‌های دیگری در بخش‌های دیگر نیز وجود دارد که همان اثر مثبت را بر جای گذارده است. ولی در اجرای این پروژه‌ها و مفاهیم، باید از همان ابتدا توجه کرد که چنین پروژه‌هایی به مشارکت فعال نقش‌آفرینان و ذینفعان متعدد نیاز دارد.»

هم‌اکنون 9 میلیارد دستگاه در دنیا به هم وصل هستند.

وزیر ارتباطات پیش از جلسه سخنرانی امروز خود، بارها به مساله اینترنت اشیا پرداخته است و نقش فناوری کوانتوم و همچنین پیشرفت سرعت اینترنت و آمدن نسل 5G را در این حوزه بسیار کلیدی می‌داند.

فناوری اینترنت اشیا (IoT) منجر به اتصال مجموعه عظیمی از دستگاه ها و سنسورها و تجهیزات به سیستم های محاسباتی در بستر اینترنت می شود. آمارها نشان ‌می‌دهد در سال 2025 بالغ بر 50 میلیارد دستگاه از این طریق به هم متصل خواهند شد. این تکنولوژی توانایی ایجاد تریلیون‌ها دلار درآمد در سال را برای توسعه دهندگان آن در آینده‌ای نه چندان دور خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • MR.SRT
    MR.SRT | ۵ مهر ۱۳۹۶

    بیخیالِ سیاره! ایشون فعلا برن به پاک کردن کامنتای پیجشون ادامه بدن :)
    از وقتی عکس تعرفه جدید نت رو گذاشتن تو هر دقیقه حداقل 10 تا کامنت اعتراض گذاشته میشد ولی تا الان فقط 3600 تا هس جالبتر اینکه توی این 2 روز فقط 300 تا اضافه شده :))

  • XiiX
    XiiX | ۵ مهر ۱۳۹۶

    خبرهای ایران تموم شده رفته رو سیاره زمین

  • حسن حسینی
    حسن حسینی | ۵ مهر ۱۳۹۶

    مث اینکه راجع ب بچه دار شدن در فضا حرف بزنیم در صورتی که اصن وسیله ای برای فضا رفتن نداریم و جایی برای زندگی کردن در فضا هم نداریم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی