ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید ال جی تجربه کاربری هدست های VR را ارتقا می دهد

یکی از مشکلاتی که اکثر کاربران هنگام استفاده از هدست های واقعیت مجازی با آن برخورد می کنند، اثر «screen-door» است که به دیده شدن خطوط بین پیکسل ها در تصویر گفته می شود. [digipullqoute ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۴ مهر ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

یکی از مشکلاتی که اکثر کاربران هنگام استفاده از هدست های واقعیت مجازی با آن برخورد می کنند، اثر «screen-door» است که به دیده شدن خطوط بین پیکسل ها در تصویر گفته می شود.

ال جی از پنل های پراکنده کننده نور در هدست های VR استفاده خواهد کرد

اکنون کمپانی ال جی به عنوان یکی از فعالین حوزه VR، پتنتی را ثبت کرده که به استفاده از پنل های پراکنده کننده نور برای حل مشکل مذکور در هدست های واقعیت مجازی اشاره دارد. جالب است بدانید که چنین پنل هایی، در فلش LED دوربین و برای پخش متوازن نور در محیط به کار گرفته می شوند.

پتنت ال جی نشان می دهد که پنل پراکنده کننده با جنسی از پلیمر (رزین) و شکل منحنی، مستقیماً جلوی چشم کاربر و بسیار نزدیکتر از منبع تصویر قرار گرفته، و نور موجود را قبل از رسیدن به چشم تحت تأثیر قرار می دهد.

بنا به اظهارات ال جی، فاصله نزدیک با چشم باعث می شود که کاربر عملاً متوجه حضور پنل نشود (مانند استفاده از عینک)، و پخش شدن نور نیز موجب پر شدن فاصله میان پیکسل ها و در نتیجه یکدست شدن تصویر در نظر کاربر خواهد شد.

لازم به ذکر است که از محصولی که پتنت جدید را مورد استفاده قرار دهد خبری در دست نیست اما با توجه به پروژه های موجود ال جی مانند هدست واقعیت مجازی مبتنی بر پلتفرم «SteamVR»، احتمالاً فناوری مورد اشاره فعلاً وارد خط تولید نخواهد شد.

همچنین گفتنی است کیت های توسعه نرم افزاری برای هدست های ال جی قبلاً در نقاط مختلف دنیا در دسترس توسعه دهندگان قرار گرفته که در صورت بروز تغییری مانند اضافه شدن یک پنل جدید، مشکلات زیادی در زمینه هماهنگی سخت افزار و نرم افزار به وجود خواهد آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • omid110
    omid110 | ۴ مهر ۱۳۹۶

    مطلب خیلی تخصصی بود !
    کاش یه مطلب درباره گوشی Q6 پلاس بزارید ، و اینکه کی و با چه قیمتی به بازار ایران میاد ؟

  • Shahriar15
    Shahriar15 | ۴ مهر ۱۳۹۶

    ??

مطالب پیشنهادی