ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

چرا زمین در یکم مهرماه نابود نشد؟

از زمان های قدیم مردم سراسر دنیا تاریخ های مختلفی را برای پایان یافتن این دنیا مطرح کرده اند و ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۷ مصادف با روز شنبه یکم مهرماه ۱۳۹۶ نیز یکی از این تاریخ ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ مهر ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

از زمان های قدیم مردم سراسر دنیا تاریخ های مختلفی را برای پایان یافتن این دنیا مطرح کرده اند و ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۷ مصادف با روز شنبه یکم مهرماه ۱۳۹۶ نیز یکی از این تاریخ ها بود.

در واقع پیش بینی ها حکایت از آن داشت که سیاره ای افسانه ای به نام Nibiru در این روز با زمین برخورد خواهد کرد و جان همه را می گیرد. در همین رابستا نیز فوروم ها پر شد از افرادی که به بیان احساسات و ترس های خود از بروز این اتفاق می پرداختند. اما همانطور که انتظار می رفت چنین اتفاقی رخ نداد.

در واقع شایعه نابود نشدن زمین ابدا مساله عجیبی نبود و محققان ناسا نیز آنطور که گفته اند انتظار چنین اتفاقی نداشته اند. به بیان دیگر سازمان فضایی آمریکا درست همان انتظاری را از ۲۳ سپتامبر داشت که پیشتر برای دسامبر سال ۲۰۱۲ متصور بود. در آن زمان ناسا ویدیوی زیر را منتشر کرد که تماشای آن در مواقعی که ترس از پایان دنیا بر شما چیره می شود می تواند آرامش بخش باشد.

اعتقاد به خاتمه دنیا در سال ۲۰۱۲ بر پایه پیش بینی هایی مطرح می شود که مایاها قبلا بیان کرده بودند و اینبار اما حرف از برخورد سیاره ای به زمین به میان آمده بود.

این سیاره آنطور که تمامی سازمان های فضایی دنیا گفته اند وجود خارجی ندارد اما حتی اعلام این موضوع هم مانع از ترس برخی افراد محتاط نشد و آنها همچنان باور داشتند که Nibiru در حال نزدیک شدن به زمین است و دولت ها قصد پنهان کاری در این باره را دارند.

علیرغم این مساله، ناسا چهار سال پیش سعی کرد که شفاف سازی های لازم را در رابطه با این سیاره انجام دهد و امسال نیز تلاش نمود که ابهامات در این باره را از ذهن مردم برطرف کند. در همین راستا این سازمان در صفحه پرسش و پاسخ خود اینگونه آورده است:

آیا سیاره یا سیارکی به نام Nibiru یا Planet X یا Eris وجود دارد که در حال نزدیک شدن به زمین باشد و خطر نابودی آن را به دنبال داشته باشد؟

پاسخ: Nibiru و دیگر داستان ها در این رابطه افسانه هایی برآمده از اینترنت هستند. هیچ مبنایی برای این ادعاها وجود ندارد. اگر Nibiru یا Planet X واقعیت داشتند و قرار بود در سال ۲۰۱۲ با زمین برخورد کنند، قطعا منجمان دست کم از یک دهه قبل آنها را ردگیری می کردند. لذا روشن است که چنین سیاره ای وجود ندارد. بله Eris واقعیت دارد اما تنها یک سیاره کوتوله شبیه به پلوتو است که در خارج از منظومه خورشیدی به حیات خود ادامه می دهد و نزدیک ترین فاصله ای که میتواند با زمین داشته باشد ۴ میلیارد سال نوری است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • Purmonto
    Purmonto | ۷ مهر ۱۳۹۶

    اینا چرت و پرتی بیش نیس اولا که اینجور چیزا و پایان خدا ارادش دست خداس بعدشم یادتون باشه سال 2012 ازتکا پیش بینی کرده بودن دنیا به پایان میرسه خیلی هم منعکس شده بود تو خبر گزاریا ولی همچین خبری اصن نشد.........

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی