ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در روز نخست کنفرانس Ignite امسال مایکروسافت چه گذشت؟

اگر از طرفداران پر و پا قرص مایکروسافت و محصولاتش باشید، احتمالا می دانید که این غول نرم افزاری هر سال در رویداد ویژه ای به نام Ignite از آخرین محصولات خود برای استفاده تجاری توسط ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۴ مهر ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

اگر از طرفداران پر و پا قرص مایکروسافت و محصولاتش باشید، احتمالا می دانید که این غول نرم افزاری هر سال در رویداد ویژه ای به نام Ignite از آخرین محصولات خود برای استفاده تجاری توسط کسب و کارها رونمایی به عمل می آورد.

امسال هم به رسم هر سال، مایکروسافت کنفرانس Ignite را از دیروز در شهر اورلاندوی ایالت فلوریدای آمریکا آغاز کرده و قصد دارد که طی رویدادی پنج روزه ضمن معرفی محصولات جدیدش برای کسب و کارها از برنامه های آینده اش برای این حوزه نیز بگوید.

همانطور که انتظار می رفت، بیشترین تمرکز مایکروسافت در روز اول کنفرانس بر گل سر سبد محصولات تجاری اش یعنی آفیس 365 بود. ردموندی ها در جریان Ignite 2017 از دو برنامه اشتراک جدید برای آفیس 365 رونمایی کردند: F1 و Education.

برنامه F1 ترکیبی است از آفیس 365، ویندوز 10 و سرویس های Enterprise Mobility + Security مایکروسافت که به طور ویژه برای کارمندان اداره هایی تدارک دیده شده که به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط هستند.

اما برنامه Education همانطور که از عنوانش پیداست، مدارس و مراکز آموزشی را هدف گرفته و شامل سرویس های Office 365 for Education، ویندوز 10، خدمات Enterprise Mobility + Security مایکروسافت و البته بازی محبوب Minecraft: Education Edition می شود.

اما در کنار آفیس 365 مایکروسافت به دیگر محصولاتش برای کسب و کارها هم بی توجه نبوده است. در جریان کنفرانس Ignite امسال، مایکروسافت یک پیش نمایش خصوصی از سرویس Bing for Business را منتشر کرد؛ موتور جستجوی ویژه ای که برای کسب و کارها طراحی شده و امکانات بیشتری نسبت به بینگ معمولی به آن ها ارائه می کند.

مایکروسافت در نخستین روز برگزاری کنفرانس Ignite از تعامل لینکدین با آفیس 365 خبر داد، و اعلام کرد که نرم افزار اکسل حالا نسبت به گذشته هوشمندانه تر عمل کرده و می تواند انواع بیشتری از داده ها را درک کرده و به تجزیه و تحلیل آن ها بپردازد.

در کنار این موضوع، غول نرم افزاری از برنامه هایش برای جایگزین کردن Microsoft Teams با سرویس اسکایپ برای کسب و کارها خبر داد، هر چند با این کار نسخه تجاری اسکایپ به طور کامل از بین نمی رود و قرار است که با دریافت یک به روز رسانی در سال 2018 برای اهداف دیگری به کارش ادامه دهد.

اما Dynamics 365 یکی از سرویس های جدیدی بود که در روز نخست کنفرانس Ignite 2017 معرفی شد. این سرویس ترکیبی از سیستم های ERP (برنامه‌ریزی منابع سازمانی) و CRM (مدیریت ارتباط با مشتریان) است که بر مبنای فضای ابری کار می کند، و مایکروسافت با تزریق هوش مصنوعی خود به آن در تلاش بوده که کمپانی های کوچک به وسیله آن بتوانند استارت کار خود را با قدرت بزنند.

اما یکی دیگر از محصولات مهم و پرطرفدار مایکروسافت که در Ignite به آن اشاره شد، SQL Server 2017 بود. ردموندی ها اعلام کردند که این نرم افزار قدرتمند ساخت و مدیریت پایگاه داده حالا به طور عمومی روی پلتفرم های ویندوز سرور، لینوکس و Docker در دسترس قرار گرفته است.

از جمله خصوصیات مهم SQL Server 2017 می توان به پشتیبانی از زبان برنامه نویسی Python و یادگیری ماشینی اشاره کرد. کنفرانس Ignite تا سه روز دیگر ادامه خواهد داشت و انتظار می رود که مایکروسافت در روزهای آینده محصولات بیشتری را برای کسب و کارها معرفی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی