ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

در بروزرسانی High Sierra، سافاری اطلاعات کاربران را جمع آوری می کند

بروزرسانی جدید سیستم عامل اپل به نام macOS High Sierra ممکن است باعث تغییرات ظاهری چندانی نشده باشد اما بهینه سازی های کاربردی زیادی به همراه آورده است. در عین حال برخی از تغییرات امنیتی این بروزرسانی نیز ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۵ مهر ۱۳۹۶ | ۱۵:۴۵

بروزرسانی جدید سیستم عامل اپل به نام macOS High Sierra ممکن است باعث تغییرات ظاهری چندانی نشده باشد اما بهینه سازی های کاربردی زیادی به همراه آورده است. در عین حال برخی از تغییرات امنیتی این بروزرسانی نیز سوال برانگیز شده اند.

برای مثال می توان به امکان استخراج پسوردهای ساده از ابزار مدیریت پسورد Keychain یا اصلاحات صورت گرفته در سافاری اشاره کرد که باعث جمع آوری بی سروصدای اطلاعات کاربر توسط این مرورگر می شوند.

این اطلاعات که شامل سابقه بازدید از سایت های مختلف است توسط سیستم امنیتی جدید سافاری به نام «Differential Privacy» جمع آوری می شود. این داده ها به منظور شناسایی سایت های مشکوکی بکار می روند که با تحمیل بار سنگین بر منابع کامپیوتر باعث هنگ کردن سیستم یا مصرف شدید باتری می شوند.

اپل سال گذشته در رویداد «WWDC» اعلام کرد که قصد دارد از این سیستم  برای حفظ ایمنی کاربران استفاده کند و اولین بار آن را در iOS 10 پیاده سازی کرد.تا کنون از این سیستم بیشتر برای تقویت هوش مصنوعی سیری، نظارت بر اطلاعات ارسال شده از طریق صفحه کلید، Spotlight، و یادداشت ها استفاده می شد.

گفتنی است گوگل هم قبلا از این سیستم برای جمع آوری داده های کروم استفاده کرده است.

الگوریتم های اپل و گوگل اطلاعات را به صورت انبوه و به گونه ای جمع آوری می کنند که ارتباط بین یک داده و یک کاربر خاص در آن مشخص نمی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی