ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ از چیپ های حافظه پرسرعت eUFS برای صنعت خودرو رونمایی کرد

سامسونگ به تازگی از چیپ های حافظه پر سرعت جدیدی با فناوری «eUFS» رونمایی کرده که به خصوص در «سیستم های پیشرفته کمکی راننده» یا «ADAS» کاربرد خواهند داشت. چیپ های مورد بحث که در ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۵ مهر ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۶

سامسونگ به تازگی از چیپ های حافظه پر سرعت جدیدی با فناوری «eUFS» رونمایی کرده که به خصوص در «سیستم های پیشرفته کمکی راننده» یا «ADAS» کاربرد خواهند داشت.

چیپ های مورد بحث که در دو مدل 64 و 128 گیگابایتی توسعه یافته اند، علاوه بر سیستم های کمکی خودرو، در مجموعه «Infotainment» (ترکیب قابلیت های سرگرمی و اطلاع رسانی اتومبیل) نیز به کار گرفته خواهند شد.

چیپ های eUFS سامسونگ سرعت انتقال 850MB/S را فراهم می کنند

به گفته «جینمان هان» معاون ارشد بخش برنامه ریزی تولید حافظه و مهندسی نرم افزار سامسونگ، چیپ های جدید گام بزرگی به سوی نسل بعدی سیستم های کمکی راننده خواهند بود. البته سامسونگ تنها تولید کننده چنین چیپ هایی نیست اما با این حال کمپانی کره ای، همواره یکی از شرکت های پیشرو در زمینه توسعه سخت افزارهای مربوط به اتومبیل بوده است.

در واقع سامسونگ برتری خود در زمینه تولید چیپ را با ارائه سرعت انتقال داده 850 مگابایت در ثانیه و از طریق فناوری eUFS نشان داده که نسبت به نمونه های موجود در بازار با تکنولوژی eMMC 5.0 و سرعت 250 مگابایت در ثانیه، به مراتب سریعتر است.

با چنین سرعتی کارایی سیستم های کمکی راننده (شامل انواع سنسورها) و Infotainment به طرز قابل توجهی بهبود یافته و اموری مانند پخش موسیقی، هواشناسی و مسیریابی با سرعت بالاتری انجام خواهند شد.

گفتنی است سامسونگ زمان دقیقی را برای ورود محصولات جدید به بازار اعلام نکرده اما با توجه به اینکه چیپ های eUFS برای نسل بعدی سیستم های «ADAS» توسعه یافته اند، احتمالاً تا استفاده از آنها توسط خودروسازان چند ماهی باقی مانده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mr. Noom
    Mr. Noom | ۵ مهر ۱۳۹۶

    خدا کنه یه نسخش رو تو گوشی هاش هم بزنه ?

  • Meysam-Tn2
    Meysam-Tn2 | ۵ مهر ۱۳۹۶

    معذرت میخوام کامنت بی ربط گذاشتم ...

  • Meysam-Tn2
    Meysam-Tn2 | ۵ مهر ۱۳۹۶

    سلام یه سوال ... توی اینستاگرامم عکسای بقیه بر اساس تاریخ نشون داده نمیشن ... یکی مال یه هفته پیشه یکی دیروز یکی پریروز ... قاطی پاتی شده ... مشکلش چیه ؟ ممنون میشم ?

مطالب پیشنهادی