ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عربستان سعودی ممنوعیت رانندگی بانوان را لغو می کند

همانطور که در دیجیاتو خواندید، عربستان سعودی هفته گذشته از رفع ممنوعیت استفاده از اپلیکیشن های پیام رسان خبر داد و حالا این کشور در اقدام جدیدی، اعلام کرده بانوان عربستانی نیز (برای اولین بار ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۵ مهر ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

همانطور که در دیجیاتو خواندید، عربستان سعودی هفته گذشته از رفع ممنوعیت استفاده از اپلیکیشن های پیام رسان خبر داد و حالا این کشور در اقدام جدیدی، اعلام کرده بانوان عربستانی نیز (برای اولین بار پس از 27 سال) می توانند گواهینامه رانندگی دریافت کنند.

البته سیاست جدید فوراً اجرایی نخواهد شد و به گفته دولت عربستان برای آموزش رانندگی به بانوان و همچنین آموزش نحوه تعامل با رانندگان زن به مردان، از تابستان سال آینده به مرحله اجرا می رسد.

جالب است بدانید که خبر مذکور طی رویدادی در شهر واشینگتون و توسط رسانه های دولتی عربستان سعودی اعلام شد که نشان می دهد این کشور، تصمیم دارد تصور کشورهای غربی از فضای داخلی خود را تغییر دهد.

ممنوعیت رانندگی بانوان در عربستان سال 1990 وضع شده بود

لازم به ذکر است که ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان سعودی از سال 1990 میلادی و به دلیل فتوای یکی از مفتی های این کشور وضع شده که حق رانندگی در مرزهای عربستان و همچنین داشتن گواهینامه را از بانوان سلب می کند. قانون مورد بحث باعث شده بانوان عربستانی برای رفت و آمد به سرویس هایی مانند «Uber» و «Careem» (سرویس مشابه اوبر که در خاورمیانه فعالیت می کند) وابسته باشند که هزینه های زیادی را به آنها تحمیل می کند.

گفتنی است شرکت اوبر از قانون جدید برای آزادی رانندگی بانوان در عربستان حمایت کرده و اما اعلام نکرده که آیا این حمایت شامل استخدام رانندگان زن عربستانی در اوبر نیز خواهد شد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • jamalifar
    jamalifar | ۶ مهر ۱۳۹۶

    تنها چیزی که فعلا برام مهم نیست
    حقوق یک مشت عربه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی