ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۱۰ استان برتر از نظر ضریب نفوذ موبایل کدام‌ها هستند؟

وزارت ارتباطات در قالب گزارش‌های فصلی اقدام به انتشار وضعیت ضریب نفوذ اپراتورها در استان های کشور می‌کند و اکنون نیز آماری را تا پایان شهریور ماه سال جاری ارائه داده که به بررسی جایگاه ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۵ مهر ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

وزارت ارتباطات در قالب گزارش‌های فصلی اقدام به انتشار وضعیت ضریب نفوذ اپراتورها در استان های کشور می‌کند و اکنون نیز آماری را تا پایان شهریور ماه سال جاری ارائه داده که به بررسی جایگاه استان‌ها از منظر خطوط همراه فعال در آن‌ها پرداخته است.

نکته جالب توجه در این آمار افزایش سهم استان‌هایی به جز پایتخت نسبت به سال گذشته است. استان تهران که مقام دوم را در پایان شهریور 95 در این جدول آماری داشت، امسال رتبه 6 را از سهم بازار اپراتورها دارد. ذکر این نکته ضروری است که این ضرایب با توجه به جمعیت هر استان مشخص می‌شود.

جدول ضریب استانی اپراتورها تا پایان شهریور 1396
جدول ضریب استانی اپراتورها تا پایان شهریور 1396

همچنین با توجه به نرخ ضریب امسال شاهد خارج شدن دو استان قم و یزد از این لیست هستیم و در ازای آنها استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و فارس اسامی تازه این لیست به شمار می‌روند. جالب است بدانید اولین سفر استانی وزیر ارتباطات کنونی، «محمدجواد آذری جهرمی» بعد از نشستن بر کرسی وزرات به استان کهگیلویه و بویر احمد بود.

جدول ضریب استانی اپراتورها تا پایان شهریور 1395
جدول ضریب استانی اپراتورها تا پایان شهریور 1395

استان‌ها به ترتیب از اپراتورهای اول،دوم و سوم استقبال می‌کنند

 با توجه به جدول زیر و مقایسه آن با جدول سال گذشته شاهد رشد روزافزون استان‌های شمالی کشور در این زمینه هستیم به طوری که دو استان گیلان و مازندران امسال با توسعه اپراتورها مواجه شدند و به ترتیب رتبه نخست و دوم جدول را در اختیار دارند.

مورد دیگری که در این جدول به چشم می‌خورد اختلاف چشمگیر آمار سیم‌کارت‌های فعال و ضریب نفوذ اپراتور سوم نسبت به دو اپراتور دیگر است و به نظر می‌رسد که این اپراتور کماکان راه درازی برای رسیدن و ایجاد رقابت در بازار موبایل را دارد.

گفتنی است دفتر بررسی‌های اقتصادی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات در آمار ارائه شده تا پایان سال 95، به طورکلی ضریب نفوذ موبایل در کشور را بیش از 104 درصد اعلام کرد که در این میان اپراتور همراه اول با ضریب نفوذ ۶۲.۰۵ درصد، ایرانسل با ۴۰.۱ درصد و رایتل با ۲.۰۸ اعلام شدند.

در جدول زیر نیز میزان ضریب نفوذ اپراتورهای اصلی حوزه سیار کشور در این استان‌ها استخراج شده است

اپراتورهای زیر 100 هزار کاربر همچون تالیا و اسپادان در این آمار نقشی ندارند

در برنامه ششم توسعه بارها به توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی اشاره شده و جایگاه و نقش اپراتورها هم در این برنامه فراموش نشده است.

وزارتخانه جوان‌گرای دولت جدید تعامل خوبی را با اپراتورها آغاز کرده و به نظر می‌رسد در این دوره با ظهور نسل پنجم اینترنت که چندی پیش در کشور به طور آزمایشی تست شد، شاهد گسترش استفاده این اپراتورها در بین کاربران باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • محمد رضا
    محمد رضا | ۶ مهر ۱۳۹۶

    تهرانی ها ماشاالله از چیزی که جا نموندید

  • Majid
    Majid | ۶ مهر ۱۳۹۶

    اسپادان 0931 اپراتور منطقه ای استان اصفهان بوده که پروانه فعالیتش تیر ماه 95 به پایان رسیده و دیگه تمدید نشده
    تالیا با داشتن 600 هزار مشترک ثبت نام شده ،پس از راه اندازی شبکه نسل جدیدش مشترک فعال بیشتری خواهد داشت.تالیا پوشش سراسری 2G,3G,4G,4.5G خواهد داشت و این موضوع با Ran Sharing با همراه اول خواهد بود .

    • محمد رضا
      محمد رضا | ۶ مهر ۱۳۹۶

      تالیا ورشکست شده ولی دیگه ایرانسل بهترینه

مطالب پیشنهادی