ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

شانس بزرگ هیوندای برای تبدیل شدن به بزرگترین خودروساز جهان

در صورت ادغام هیوندای با کمپانی فیات کرایسلر، این کمپانی تبدیل به بزرگترین خودروساز جهان می شود. اخیرا در فضای مجازی شایعات زیادی شنیده می شد که حاکی از علاقه سرجیو مارچیونه مدیر عامل کمپانی ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۵ مهر ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

در صورت ادغام هیوندای با کمپانی فیات کرایسلر، این کمپانی تبدیل به بزرگترین خودروساز جهان می شود. اخیرا در فضای مجازی شایعات زیادی شنیده می شد که حاکی از علاقه سرجیو مارچیونه مدیر عامل کمپانی ایتالیایی فیات کرایسلر برای داشتن یک شریک راهبردی در جهت طراحی و توسعه تکنولوژی های جدید است.

این مدیر ارشد معتقد است که بهترین راه برای تقسیم هزینه ها و ساخت خودروهایی که دوستار محیط زیست بوده و نسبت به وسایل نقلیه امروزی پیشرفته تر اند شراکت این برند تجاری با دیگر کمپانی هاست.

بنا به اخباری که از گروه فیات کرایسلر به گوش می رسد، این شرکن در حال حاضر به دنبال طرح یک قرارداد برای ادغام با فولکس واگن است. اما فعلا هیچ یک از کمپانی های FCA و فولکس‌ واگن در این رابطه اعلامیه ای منتشر نکرده اند.

در این میان روزنامه کره ای هرالد نظر متفاوتی داشته و معتقد است که  هیوندای موتور به دنبال ادغام با هفتمین کمپانی خودروسازی جهان است.

بد نیست بدانید که در صورتی که هیوندای موفق شود فیات کرایسلر تصاحب کند این کمپانی علاوه بر اینکه تبدیل به بزرگترین خودروساز جهان می شود، می تواند نفوذ نسبتا کم خود را در کشورهای غربی افزایش داده و به بازار فروش و تکنولوژی های پیشرفته اروپایی ها و امریکایی دست پیدا کند.

از طرف دیگر این همکاری می توان برای FCA نیز منافع زیادی به همراه داشته باشه و علاوه بر کاهش هزینه ها، دسترسی این خودروساز به خودروهای پرفروش و اقتصادی را نیز فراهم کند. اما تاکنون انجام این معامله از جانب فیات کرایسلر انکار شده است. البته این انکار به این معنا نیست که احتمال رخ دادن این اتفاق وجود ندارد.

لی جائه که یک تحلیلگر خودرو در موسسه Eugene Investment & Securities است، بر این عقیده است که هیوندای از خطوط تولید فیات کرایسلر و محبوبیت و شناخت روز افزون این نام تجاری در ایالات متحده و اروپا سود بسیار زیادی بدست خواهد آورد و می تواند از این طریق تمرکز خود را به سمت گسترش تاسیسات در این دو قاره هدایت کند.

خودروی تولید مشترک هیوندای و FCA  در سال گذشته موفق شد که تعداد 11.5 میلیون خریدار را به سمت خود جذب کند. در صورتی که این دو کمپانی با یکدیگر ادغام شوند قادر خواهند بود که لقب برترین خودروساز جهان را از آن خود کنند.

این اولین بار نیست که ما شایعاتی را پیرامون فروش و واگذاری کمپانی FCA می شنویم. به تازگی شایعاتی مبنی بر خرید نام تجاری شرکت وابسته جیپ از فیات توسط شرکت خودروسازی چینی Great Wall Motors شنیده شده است.

برخی نیز معتقد اند که گروه FCA به دنبال ادغام با فولکس واگن و جنرال موتور بوده است اما هردو این شرکت ها به دنبال خرید و تسلط کامل بر روی فیات کرایسلر بوده اند.

شایعه خریداری این کمپانی خودروسازی توسط هیوندای از زمانی آغاز شد که شرکت خودروسازی چینی Great Wall Motors برای بدست آوردن برند جیپ دچار شک و تردید شد.

البته شنیده ها حاکی از این است که فیات علاقه ای به همکاری با هیچ شرکت چینی نداشته و ترجیح می دهد که با روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ و اولیت یافتن منع همکاری با چین دست همکاری خود را به سمت دیگر کشورها دراز کند.

براساس برآوردها، خرید گروه FCA هزینه 11.2 تریلیون وونی به همراه خواهد داشت که معادل 9.83 میلیارد دلار است. این هزینه شامل خرید کمپانی زیرمجموعه مازراتی و شرکت بزرگ قطعه ساز مگنتی مارلی نیز می شود.

شایعات پیرامون ادغام این برند ایتالیایی خیلی دور از واقعیت نبوده و به نظر می رسد که احتمال به واقعیت پیوستن آن ها وجود دارد. بنابراین باید منتظر بود و دید که در انتها کدام یک از این شایعات به واقعیت خواهد پیوست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ali zade
    ali zade | ۶ مهر ۱۳۹۶

    محصولات کره ای اصالت ندارن، همیشه در جستجوی یافتن اصالت هستن

  • mohammad makarem
    mohammad makarem | ۵ مهر ۱۳۹۶

    موافقم

  • Abolfazl Mandi
    Abolfazl Mandi | ۵ مهر ۱۳۹۶

    میدونم هیچ ربطی نداره ولی لعنت به سایپا و ایرانخودرو

مطالب پیشنهادی