ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپ Material Notification Shade؛ شخصی ساز نوار اعلان های اندروید

یکی از مزایای داشتن موبایل های اندرویدی که پر بیراه نیست اگر آن را بزرگترین مزیت این سیستم عامل هم بدانیم این است که شخصی سازی در آن محدودیتی ندارد. فرقی نمی کند که اندرویدتان ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۵ مهر ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

یکی از مزایای داشتن موبایل های اندرویدی که پر بیراه نیست اگر آن را بزرگترین مزیت این سیستم عامل هم بدانیم این است که شخصی سازی در آن محدودیتی ندارد. فرقی نمی کند که اندرویدتان کیت کت باشد یا لالی پاپ، دیوایس را به اوریو ارتقاء داده باشید یا نوقا، در هر صورت مطمئنید که خیل عظیم لانچرها و اپ های شخص ثالث می توانند امکانات جدیدترین نسخه های اندروید را برایتان شبیه سازی کنند.

Material Notification Shade که امروز معرفی می کنیم برای شخصی سازی نوار اعلان های اندروید طراحی شده؛ به طوری که آن را کاملا به شکل و رنگ دلخواهتان در آورید و در نسخه های قدیمی اندروید هم نوار اعلانی به سبک و سیاق نسخه های جدید سیستم عامل داشته باشید.

برای نصب و اجرای این اپلیکیشن حداقل به اندروید لالی پاپ نیاز دارید. با نصب اپلیکیشن و دادن دسترسی های لازم، نوار اعلان آن جایگزین نوار پیش فرض اندروید می شود که امکانات شخصی سازی بیشتری در اختیارتان قرار می دهد.

Material Notification Shade برای نوار اعلان سه استایل مختلف به شما ارائه می کند: اندروید نوقا، اندروید اوریو و یک حالت سوم به نام EX که تمامی آن ها از لحاظ چینش آیکن ها تفاوت هایی با هم دارند.

فرقی نمی کند کدام استایل را انتخاب کنید، تک تک المان های نوار اعلان در هر سه قابل شخصی سازی اند. دوست دارید نوار اعلان ها مثل والپیپرتان یکدست مشکی باشد؟ می خواهید که رنگ نوار اعلان را با پکیج آیکن های جدید خود ست کنید؟ Material Notification Shade در یک چشم به هم زدن این کار را برایتان انجام می دهد.

البته قابلیت های این اپ محدود به مواردی که گفتیم نیستند. Material Notification Shade به جز شخصی سازی تم رنگی نحوه چینش آیکن ها را هم به دست خودتان می سپارد.

بر خلاف نوار اعلان پیش فرض اندروید، با این اپ می توانید یک نوار اعلان دو مرحله ای داشته باشید. یعنی با یک بار سوایپ به پایین، بخشی از آیکن ها ظاهر شوند و با سوایپ بعدی نوار اعلان تمام صفحه ظاهر بشود.

مزیت Material Notification Shade این است که آیکن های قابل دسترس در هر دو مرحله سوایپ را شخصی سازی می کند. مثلا قادرید آیکن های وای فای و بلوتوث و چرخش صفحه را روی لبه نوار اعلان بگذارید که با یک سوایپ به پایین در معرض دیدتان قرار بگیرند تا نیازی به باز کردن کامل نوار اعلان نداشته باشید.

نکته خوب این که بعضی آیکن ها را در نوار اعلان پیش فرض اندروید هم نمی بینید. مثلا یکی از مفیدترین آن ها Screen Timeout است که با استفاده از آن برای تعیین زمان روشن ماندن صفحه دیگر احتیاجی ندارید که به تنظیمات Display سیستم عامل مراجعه کنید.

Material Notification Shade تمامی این امکانات را به طور رایگان ارائه می کند، هر چند با خرید نسخه کامل می توانید تسلط بیشتری بر آیکن های قرار گرفته در نوار اعلان داشته باشید و ردیف های بیشتری به آن بیفزایید.

البته نا گفته نماند که در نسخه فعلی اپلیکیشن احتمال دارد که به چند باگ هم بر بخورید. البته این باگ ها آنچنان بزرگ و مشکل ساز نیستند که به خاطرشان حاضر شوید که امکانات خوب شخصی سازی اپ را رها کنید.

اگر دوست دارید که نوار اعلان دیوایس اندرویدی تان را به شکل و شمایل دلخواهتان درآورید، Material Notification Shade با امکانات کم اما کاربردی اش شاید بتواند نظرتان را جلب کند.

دانلود از گوگل پلی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • babak098
    babak098 | ۵ مهر ۱۳۹۶

    سلام کلا هرچی اندروید رو بیشتر شخصی سازی کنی بدتر میشه به نظرم اگه نمیتونی با رابط کاربری یک گوشی کنار بیای بهترین کار عوض کردن گوشیه نه شخصی سازی!!!!

    • Farzad FJ
      Farzad FJ | ۷ مهر ۱۳۹۶

      اره خودم نصب کردم هم هنگ میکرد هم نور صفحه نمیشد بزارم رو حالت خودکار

  • Farzad FJ
    Farzad FJ | ۵ مهر ۱۳۹۶

    ایول خیلی وقته دنبال این همچین برنامه ای بودم دمتون گرم

مطالب پیشنهادی